تلگرام پولی می‌شود؟!

تلگرام پولی می‌شود؟!

تمام بخش‌های تلگرام مرتبط با چت، بدون تبلیغ باقی خواهد ماند؛ چراکه ما تصور می‌کنیم نمایش چت در ارتباط دو نفر باهم یا در یک گروه ایده خوبی نیست. ارتباطات بین افراد باید از تبلیغات به هر شکلی عاری باشد.

کد خبر : ۸۸۶۳۷
بازدید : ۹۱۹۰
تلگرام پولی می‌شود؟!
در حالی که تعداد کاربران تلگرام به ۵۰۰ میلیون نفر نزدیک می‌شود، پاول دوروف بنیان‌گذار این پیام‌رسان محبوب از پولی شدن بخشی از این اپلیکیشن خبر داده است. دوروف در مطلبی درکانال خود در این شبکه اجتماعی نوشت: بسیاری از شما می‌پرسید چه کسی هزینه پشتیبانی از این رشد تلگرام را می‌دهد. کاربران بیشتر به معنی افزایش هزینه برای ترافیک و سرور‌های بیشتر است.

پروژه‌ای شبیه به تلگرام نیاز به هزینه‌کرد چند صدمیلیون دلار سالانه دارد تا بتواند سرپا باقی بماند. دوروف اضافه کرد: در طول عمر تلگرام بخش عمده هزینه‌های این شرکت را من از حساب خودم پرداخت کرده‌ام، اما مسیر فعلی تلگرام حرکت به سمت رسیدن به چند میلیارد کاربر است و نیاز به سرمایه قابل توجهی دارد.
به گفته بنیان‌گذار تلگرام وقتی یک پروژه تکنولوژی به این سطح از رشد می‌رسد دو‌راه پیش رو دارد؛ یا رفتن به سمت درآمدزایی برای آنکه بتواند هزینه‌های خود را پوشش دهد یا فروختن شرکت. دوروف تاکید می‌کند: ما قصد نداریم این شرکت را مانند بنیان‌گذاران واتس‌اپ بفروشیم.
جهان به اینکه تلگرام مستقل بماند نیاز دارد به جایی که به کاربران احترام گذاشته شود و کیفیت بالای سرویس حفظ شود. تلگرام باید مثالی از کمال‌جویی و انطباق باشد و مثال‌های مشابه تلگرام نشان داده‌اند که این اتفاق در صورت خریده شدن سرویس توسط یک شرکت (دیگر) محقق نمی‌شود.

بنیان‌گذار تلگرام می‌نویسد: تلگرام برای مدت ۸ سال فعالیت کرده و راه طولانی را طی کرده است و مسیر ارتباط مردم را از نظرات مختلف تغییر داده است؛ از جمله از نظر رمزنگاری، سادگی استفاده، کاربردی، سرعت، دیزاین. این تازه آغاز راه است و قابلیت‌های دیگری نیز در آینده اضافه خواهد شد.
دوروف تاکید می‌کند برای رسیدن به این اهداف بخش عمده قابلیت‌های تلگرام همچنان رایگان باقی می‌ماند. قابلیت‌های جدیدی برای کاربران تجاری یا کاربرانی که فعالیت زیادی دارند به این سرویس اضافه می‌شود. برخی از این سرویس‌ها نیاز به منابعی دارند که هزینه آن از کاربران پریمیوم دریافت خواهد شد. اما کاربران عادی همچنان و برای همیشه از قابلیت‌های تلگرام به شکل رایگان برخوردار خواهند بود.

دوروف نوشت: تمام بخش‌های تلگرام مرتبط با چت، بدون تبلیغ باقی خواهد ماند؛ چراکه ما تصور می‌کنیم نمایش چت در ارتباط دو نفر باهم یا در یک گروه ایده خوبی نیست. ارتباطات بین افراد باید از تبلیغات به هر شکلی عاری باشد.
تلگرام در مقابل قصد دارد در کانال‌ها از پلت‌فرم تبلیغات اختصاصی خود رونمایی کند که به گفت دوروف کاربرپسند و با حفظ حریم شخصی کاربران خواهد بود. فروش استیکر نیز نوع دیگری از مسیر درآمدی تلگرام خواهد بود. دوروف توضیحی درباره زمان این تغییر در تلگرام نداده است.
منبع: آی‌تی ایران
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید