K7 خودروی جدید کرمان موتور چه ویژگی‌هایی دارد؟

K7 خودروی جدید کرمان موتور چه ویژگی‌هایی دارد؟

کی ام سی K7 کرمان موتور یا همان «جک X7» که در سال 2020 تولید شده و حالا به سرعت در حال ورود به بازار خودروی ایران است، در حال حاضر توانسته نظر کارشناسان خودرو را به خود جلب کند. آن‌ها می‌گویند که طراحی این محصول کاملا مدرن و هماهنگ با استاندارد‌های جهانی است که البته اِلِمان‌هایی مشابه کراس‌اور‌های مشهور دنیا دارد.

کد خبر : ۸۸۸۸۱
بازدید : ۲۰۱۰۲
K7 خودروی جدید کرمان موتور چه ویژگی‌هایی دارد؟
فرادید | «KMC K7» جدیدترین محصول گروه خودروسازی کرمان موتور است که به زودی وارد بازار خواهد شد. البته این خودرو را شرکت چینی جک (JAC) با نام «Sol X7» تولید می‌کند و حالا مونتاژ آن در کرمان موتور انجام می‌شود. کرمان موتور پیش از این جک S5 را مونتاژ کرده که یکی از خودرو‌های چینی پرفروش بازار ایران است.

به گزارش فرادید ؛ بررسی‌ها نشان می‌دهد که شاسی‌بلند SOL X7 که قرار است کرمان موتور با نام K7 مونتاژ کند، برتری‌هایی فنی درمقایسه‌با جک S5، از سری خودرو‌های ریفاین، خواهد داشت. سول (SOL)، برند جدید زیرمجموعه جک، ضمن همکاری با سیات، خودرو‌هایی با کیفیت و گران‌تر از دیگر محصولات شرکت سازنده تولید می‌کند


کی ام سی K7 یا همان «جک X7» و در جایگاه کراس اوور‌های نیمه لوکس بازار کشور قرار دارد و در میان رقبای چینی خود، رده‌ای لوکس را به خود اختصاص داده است.

شرکت کرمان موتور مانند سال‌های قبل جهت فراهم سازی امکان حضور KMC K8 و K7 در نمایندگی‌ها و عاملیت هایش، تعدادی از این خودرو‌ها را به عاملیت‌های خود واگذار کرده است تا در زمان آغاز فروش رسمی، مشتریان امکان بازدید از خودرو‌های جدید را داشته باشند. این در حالی است که روز‌های گذشته رسانه‌ها از آغاز پیش فروش این خودرو خبر داده بودند، اما کرمان موتور این خبر را تکذیب کرده است.
البته بررسی های میدانی حکایت از فروش غیر رسمی و غیر قطعی KMC K7 و KMC T8 توسط برخی عاملیت ها دارد. با این وجود در صورت پرداخت وجه به این نمایندگی ها، شرکت کرمان موتور احتمالا مسئولیتی را قبول نمی کند.

K7 خودروی جدید کرمان موتور
کارشناسان خودرو در باره «KMC K7» چه می‌گویند؟

کی ام سی K7 کرمان موتور یا همان «جک X7» که در سال 2020 تولید شده و حالا به سرعت در حال ورود به بازار خودروی ایران است، در حال حاضر توانسته نظر کارشناسان خودرو را به خود جلب کند. آن‌ها می‌گویند که طراحی این محصول کاملا مدرن و هماهنگ با استاندارد‌های جهانی است که البته اِلِمان‌هایی مشابه کراس‌اور‌های مشهور دنیا دارد.

براساس این کارشناسی ها، چراغ‌های جلو به جیپ کامپس و نسل جدید هیوندای سانتافه شباهت دارند؛ درحالی‌که جلوپنجره الهام‌گرفته از محصولات سیات و مازراتی به‌نظر می‌رسد. این خودرو را نیکلاس هویت (Nicolas Huet) طراحی کرده است که سابقه‌ی همکاری با بی‌ام‌و دارد.

این کارشناسان همچنین می‌گویند که طراحی ادوات مختلف کابین شامل صندلی و تودری و دسته‌دنده، چشم‌نواز و رضایت‌بخش است. همچنین سول X7 با حجم‌دهی مناسب درپوش صندوق، جاگذاری اگزوز‌ها در طرفین سپر، چراغ‌های LED دارای پیوستگی و بالچه انتهای سقف ساختاری هماهنگ و چشم‌نواز ارائه می‌کند که هرچند متناسب با خودرو‌های پرفروش بازار جهانی به‌نظر نمی‌رسد، فاقد ناهنجاری‌ها و ایراد‌های مرسوم در کراس‌اور‌های چینی است.
K7 جک

مشخصات فنی و امکانات رفاهی کی ام سی K7

KMC K7 به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو مجهز است و ۱۷۴ اسب بخار را با گشتاور ۲۵۱ نیوتن متر را تولید می‌کند. همچنین توان این پیشرانه توسط جعبه دنده شش سرعته دوکلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. فضای بار کی ام سی K7 در حالت استاندارد ۹۶۰ لیتر است و به همین دلیل در جایگاه کراس اوور‌های جادار قرار می‌گیرد. همچنین مصرف سوخت ترکیبی این کراس اوور مونتاژی کمتر از ۸ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است.

باتوجه‌به اینکه بیشترین قدرت پیشرانه در ۴.۸۵۰ و نهایت گشتاور از ۱.۵۰۰ تا ۴.۵۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌شود، می‌توان احتمال داد این شاسی‌بلند چینی در زمانی حدود ۹ تا ۱۰ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد و میانگین مصرف سوختش ۸.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر باشد.

کراس اوور جدید کرمان موتور که KMC K7 نام دارد به امکاناتی نظیر شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، سنسور نور، سامانه کنترل پایداری، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سقف پانوراما، ترمز پارک برقی، استارت دکمه ای، قابلیت روشن شدن خودرو با ریموت، تهویه اتوماتیک، کروز کنترل، جلو آمپر دیجیتال، درِ صندوق برقی، تریم داخلی چرم، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو، صندلی برقی راننده، نمایشگر لمسی، دوربین ۳۶۰ درجه و… مجهز است.

براساس اعلام رسمی کرمان موتور، KMC K7 با قیمت ۹۵۰ میلیون تومان و موعد تحویل اردیبهشت ۱۴۰۰ پیش‌فروش می‌شود. این محصول را با پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان و سود مشارکت ۱۸ درصد و موعد تحویل خرداد ۱۴۰۰ نیز می‌توان پیش‌خرید کرد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید