بازاریابی در اینستاگرام را چگونه شروع کنیم؟
قدم ششم: مسابقه راه بیندازید. برگزاری مسابقات میتواند مخاطبان شما را به وجد بیاورد. شما میتوانید با استفاده از این ابزار Instagram marketing تعداد مخاطبان خود را بیشتر کرده و برند خود را به تعداد بیشتری از کاربران اینستاگرام بشناسانید.
اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام روشی موثر برای تبلیغ کسبوکار شما
تا اینجای کار بیشتر به کارهایی پرداختیم که خودتان باید برای بهتر شدن پیج اینستاگرامتان انجام دهید. اما مسئله اینجا است که شما باید شیوهای مطمئن برای دیده شدن پیدا کنید.
Instagram Influencer Marketing یکی از بهترین ابزارهای تبلیغ کسبوکار شما است. اما استفاده از این ابزار هم تکنیکهایی دارد که در ادامه بیان میکنیم.
شما میتوانید در اینستاگرام اینفلوئنسر مارکتینگ کدهای تخفیفی برای مشتریان خود اعلام کنید. کاربران در صفحات این افراد تبلیغ شما را میبینند و ترغیب به خرید محصول با هزینهای کمتر میشوند. از طریق این تکنیک میتوانید سودآوری و فروش خود را در زمان کوتاهی افزایش دهید. بهتر است از کدهای تخفیف منحصر به فرد استفاده کنید تا میزان تاثیر هر اینفلوئنسر در جذب مخاطب را اندازهگیری کنید.
در صورتی که برای هر تبلیغ مبلغ ثابتی به یک اینفلوئنسر بپردازید آنها انگیزه کافی برای تمرکز بر تبلیغ شما ندارند. اما اگر با پرداخت پورسانت آنها را در سود حاصل از فروش شریک کنید انگیزه بیشتری در آنها ایجاد خواهید کرد.
صرف اینکه فردی صفحهای با تعداد فالوور زیاد دارد آن را برای Instagram Influencer Marketing مناسب نمیکند. شما باید تاثیرگذارترین اینفلوئنسرها برای کسبوکار خود را شناسایی کنید و بهترین بازخوردهایی را که از آنها دریافت کردهاید افزایش دهید. برای این کار به تبلیغات پولی نیاز دارید. تبلیغاتی که از طریق آنها میتوانید به حساب کاربری اینفلوئنسرها دسترسی پیدا کرده و محتوای خود را کنترل کنید. بنابراین پستهای اینفلوئنسرها به تبلیغ تبدیل میشوند و شما میتوانید از آن برای افزایش نرخ کلیک خود استفاده کنید.
یکی از ابزارهای اینستاگرام اینفلوئنسر مارکتینگ راهاندازی کمپین با اینفلوئنسرها است. شما میتوانید رابطهای قوی با آنها برقرار کنید و بعضی از آنها را به عنوان سفیر برند خود معرفی کنید. بهاینترتیب این افراد به چشم مشتری یا همکار به شما نگاه نکرده و خود را جزئی از برند شما میدانند. بنابراین برای تبلیغات شما وقت بیشتری خواهند گذاشت. ابزاری مانند Twitonomy به شما کمک خواهد کرد که موثرترین اینفلوئنسرها را شناسایی کنید و بهترین آنها را به عنوان سفیر خود برگزینید.
یکی از موثرترین ابزارهای اینستاگرام مارکتینگ ویدیوهای زنده یا لایو است. اگر اینفلوئنسرها این ویدیوها را پخش کنند سود زیادی نصیب شما خواهد شد. در ویدیوهای زنده این افراد با مخاطبان خود تعامل مستقیم داشته و بنابراین تاثیر تبلیغات شما افزایش خواهد یافت. ویدیوهای زنده تبلیغاتی اینفلوئنسرها میتواند بهصورت پرسش و پاسخ، ارائه آموزش درباره محصولات فعلی، صحبت درباره محصولات بعدی و دیگر موضوعات مرتبط با نام تجاری باشد.
چرا هشتگ اینستاگرام در بازاریابی اینستاگرام مهم است؟
Instagram Hashtags را میتوان ابزاری رایگان برای دیده شدن محصولات و پستهای شما دانست. به شرطی که بهدرستی از آنها استفاده کنید. استفاده درست از هشتگها باعث میشود پستهای شما توسط تعداد بیشتری از مخاطبین دیده شود. این مخاطبین احتمالا به موضوعات شما علاقهمندند. چراکه خود به دنبال اینستاگرام هشتگ مرتبط با آن گشتهاند. اما سوال اینجا است که چگونه باید بهترین هشتگهای مرتبط با پستهای خود را پیدا کنیم؟
پیش از اینکه دست به کار شده و لیست بلندبالایی از هشتگها را زیر پست خود ردیف کنید، بهتر است کمی درباره کسبوکارهای مرتبط با کارتان در اینستاگرام تحقیق کنید. بهاینترتیب میتوانید بهترین هشتگها را پیدا کنید. توجه کنید که لزوما استفاده از محبوبترین اینستاگرام هشتگ پستهای شما را پربازدید نخواهد کرد. استفاده از هشتگهایی که بیشتر به مخاطبان شما مربوط است موثرتر خواهد بود.
یکی از مهمترین نکات در اینستاگرام هشتگ این است که پستهای شما به عنوان پست برتر برای این هشتگ شناخته شود. برای این کار اینستاگرام بررسی میکند که پست شما چقدر سریع مخاطبان را درگیر میکند و چقدر سریع با آنها تعامل برقرار میکند. پست برتر باید بتواند در 24 ساعت اول پس از انتشار بیشترین بازدیدها و لایکها را به دست آورد. اگر بتوانید مدت کوتاهی پس از ارسال پست تعامل زیادی جذب کنید، اینستاگرام پست شما را به عنوان یک پست باکیفیت با محتوای جذاب میشناسد.
اینستاگرام در آخرین به روز رسانی خود به شما این امکان را میدهد که هشتگهای قابل کلیک به بیوگرافی خود اضافه کنید. این موضوع باعث میشود که شما بتوانید هشتگی در متناسب با برند خود بسازید و بیوگرافی خود را کاربردیتر کنید. در واقع این قابلیت اینستاگرام به شما کمک میکند که محتوای خود را مارکدار کرده و مخاطبان بیشتری را به سمت وب سایت خود بکشانید.
یکی از موثرترین راهها در اینستاگرام مارکتینگ استفاده از هشتگها در کپشن پستها است. اما استفاده گسترده و پشت سر هم هشتگها میتواند به عنوان اسپم به نظر برسد. از هشتگ ها به طور برنامه ریزی شده و هدفمند در کپشن پست استفاده کنید و پس از آن از قدرت ارسال هشتگ در اولین نظر بهره بگیرید. این موضوع پست شما را به یک پست ستاره دار تبدیل کرده و بدون به خطر انداختن موقعیت پست شما آن را به یکی از پر بازدیدترینها تبدیل خواهد کرد.
افزودن هشتگ به استوری راهی عالی برای دیده شدن پستها و صفحه کاری شما است. زمانی که افراد به دنبال Instagram Hashtags میگردند، مجموعهای از استوریهای حاوی هشتگ نیز به آنها نمایش داده میشود. ممکن است استوری شما نیز در این نتایج نشان داده شود. شما میتوانید به هر استوری 10 هشتگ قابل کلیک اضافه کنید. پس استفاده از این ابزار پرقدرت را در برنامه تبلیغاتی خود قرار دهید.
منبع : آکادمی ویرلن