یکه تازی خودرو‌های برقی در خیابان‌های نروژ

یکه تازی خودرو‌های برقی در خیابان‌های نروژ

محبوب‌ترین مدل خودروی برقی در این کشور، خودروی شاسی‌بلند و هاچ‌بک آئودی از سری «ای-تران» بود و خودروی سایز متوسط مدل سه تسلا، در مقام دوم قرار گرفت

کد خبر : ۸۹۲۳۲
بازدید : ۱۴۵۹۵
یکه تازی خودرو‌های برقی در خیابان‌های نروژ
نروژ با استفاده از تخفیف‌های مالیاتی، شهروندان را به خرید این خودرو‌های حافظ محیط زیست، تشویق می‌کند

در سال ۲۰۲۰، خودرو‌های برقی ۵۴ درصد کل فروش خودرو‌های جدید در نروژ را به خود اختصاص دادند. این به آن معنی است که نروژ، نخستین کشوری است که طی یک سال، بیشتر از خودرو‌های بنزینی، دوگانه‌سوز و گازوئیلی، خودرو‌های برقی فروخته است.

دولت نروژ قصد دارد فروش خودرو‌های بنزینی و گازوئیلی را تا سال ۲۰۲۵ ممنوع کند و از تخفیف‌های مالیاتی و تشویق‌های مالی بهره جسته است تا شهروندان را به خرید این خودرو‌های مفیدتر در حفاظت از محیط زیست، تشویق کند.

بنابر ارقام منتشر شده فدراسیون جاده‌های نروژ در روز سه‌شنبه، خودرو‌های برقی مجهز به باتری، ۵۴/۳ درصد بازار فروش خودرو‌های جدید در سال ۲۰۲۰ را تشکیل دادند که از آمار ۴۲ درصدی سال ۲۰۱۹ بالاتر بوده است. خودرو‌های مجهز به موتور‌های گازوئیل‌سوز نیز از اوج خود با ۷۵/۷ درصد سهم از بازار خودرو‌های نروژ در سال ۲۰۱۱، اینک در سال ۲۰۲۰ به ۸/۶ درصد از سهم بازار بسنده کرده‌اند.

اویویند تورسن، مدیرعامل او‌اف‌وی گفت: «ما قطعا در مسیر مناسب برای دستیابی به هدف تعیین شده سال ۲۰۲۵ قرار داریم.» محبوب‌ترین مدل خودروی برقی در این کشور، خودروی شاسی‌بلند و هاچ‌بک آئودی از سری «ای-تران» بود و خودروی سایز متوسط مدل سه تسلا، در مقام دوم قرار گرفت.

به گفته تحلیل‌گران این صنعت، با ورود مدل‌های بیشتر به بازار، فروش خودرو‌های برقی احتمالا در سال ۲۰۲۱ باز هم رو به افزایش خواهد گذاشت.

کریستینا بو، رئیس اتحادیه خودرو‌های برقی نروژ که گروهی صاحب نفوذ شناخته می‌شود، گفت: «پیش‌بینی اولیه ما این است که سهم خودرو‌های برقی از بازار فروش خودرو در سال ۲۰۲۱، از مرز ۶۵ درصد عبور کند. اگر ما به این سطح دست یابیم، رسیدن به هدف فروش «صرفا خودرو‌های غیرآلاینده» در سال ۲۰۲۵ ممکن خواهد بود.»
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید