اپلیکیشن پیام‌رسان سیگنال

اپلیکیشن پیام‌رسان سیگنال

سیگنال (Signal‎) یک نرم‌افزار آزاد و متن‌باز برای پیام‌رسانی فوری است که در آی‌اواس، اندروید و دسکتاپ قابل اجرا است. این اپلیکیشن را می‌توان در میان امن‌ترین پیام رسان‌های دنیا قرار دارد.

کد خبر : ۸۹۳۶۳
بازدید : ۱۱۵۸۹
امنیت پیام رسان سیگنال
فرادید | در هفته‌ای که گذشت تغییرات جدید واتس اپ مبنی بر به اشتراک گذاشتن اطلاعات خصوص کاربران جنجال تازه‌ای در دنیا به پا کرد تا جایی که شمار زیادی از کاربران فرار را بر قرار ترجیح داده و جذب پیام رسان‌های مشابه با واتس اپ شدند.

یکی از این اپلیکیشن‌ها "سیگنال" است. گرچه سیگنال حدودا ۵ سال بعد از واتس اپ ارایه شده است. این سرویس در سال ۲۰۱۴ برای دانلود و استفاده در دسترس قرار گرفت در حالی که واتس اپ از سال ۲۰۰۹ در دسترس کاربران است. باید بدانیم تمرکز اصلی سیگنال از زمان ارایه تا کنون، روی امنیت است تا جایی که در سال ۲۰۱۸ مجلس سنای امریکا این پیام رسان را به سناتور‌های خود پیشنهاد داد.

در ادامه هر آنچه را که باید در مورد این نرم افزار بدانید برای شما بیان می‌کنیم:

سیگنال چیست؟

سیگنال (Signal‎) یک نرم‌افزار آزاد و متن‌باز برای پیام‌رسانی فوری است که در آی‌اواس، اندروید و دسکتاپ قابل اجرا است. این اپلیکیشن را می‌توان در میان امن‌ترین پیام رسان‌های دنیا قرار دارد.

از امکانات پیام رسان سیگنال می‌توان به امکان برقراری تماس صوتی و تصویری با دوستانتان، ارسال پیام‌های متنی، تشکیل گروه، استفاده از ایموجی یا استیکر مشابه اپ‌های دیگر اشاره کرد. با این وجود یک تفاوت بزرگ میان سیگنال و سایر برنامه‌ها وجود دارد: سیگنال به حریم خصوصی شما احترام می‌گذارد و از آن محافظت می‌کند.

امنیت و حریم خصوصی در سیگنال

سیگنال یک سرویس پیام رمزگذاری شده از طریق پلت فرم است که توسط بنیاد سیگنال و پیام رسان سیگنال ساخته شده است. از اینترنت برای ارسال پیام‌های یک به یک و گروهی استفاده می‌کند که می‌تواند شامل پرونده‌ها، یادداشت‌های صوتی، تصاویر و فیلم‌ها باشد.

این برنامه همچنین می‌تواند برای برقراری تماس صوتی و تصویری یک به یک و گروهی مورد استفاده قرار گیرد و نسخه Android می‌تواند به صورت اختیاری به عنوان یک برنامه پیامکی عمل کند.

سیگنال از شماره تلفن‌های همراه استاندارد به عنوان شناسه استفاده می‌کند و تمام ارتباطات را با سایر کاربران سیگنال با رمزگذاری پایان به پایان ایمن می‌کند. این برنامه‌ها شامل مکانیزمی است که به وسیله آن کاربران می‌توانند به طور مستقل هویت مخاطبین خود و یکپارچگی کانال داده را تأیید کنند.

در حقیقت تنها داده‌ای که شما در اختیار توسعه‌دهندگان سیگنال قرار می‌دهید، شماره تلفن است که البته این پیام‌رسان به دنبال راهی برای تغییر این موضوع است و می‌خواهد سرور‌های مخاطبین را رمزگذاری کند. با اینکار در مواقعی که دولت‌ها یا سازمان‌ها خواستار دسترسی به داده‌های کاربران باشند، سیگنال دیتایی ندارد که در اختیارشان قرار دهد.
نصب و راه اندازی سیگنال

امکانات سیگنال

سیگنال به کاربران امکان می‌دهد تماس صوتی و تصویری یک‌به‌یک و گروهی با سایر کاربران سیگنال سیستم‌عامل‌های اندروید، آی‌اواس و دسک‌تاپ برقرار کنند. همهٔ تماس‌ها از طریق وای‌فای یا اتصال داده برقرار می‌شوند و (به استثنای هزینه داده) رایگان هستند.

سیگنال همچنین به کاربران امکان می‌دهد پیام‌های متنی، پرونده‌ها، یادداشت‌های صوتی، تصاویر، GIF و پیام‌های ویدیویی را از طریق وای‌فای یا اتصال داده به سایر کاربران سیگنال در آی‌اواس و اندروید و یک برنامهٔ دسک‌تاپ ارسال کنند. این برنامه همچنین از پیام‌رسانی گروهی پشتیبانی می‌کند.

گفتگو‌ها شباهت زیادی با آی‌مسیج (iMessage) داشته و این امکان وجود دارد تا متن و تصویر خود را ارسال کنید. همه چیز رمزنگاری می‌شود، به این صورت که فقط ارسال‌کننده و گیرنده می‌توانند محتوا را ببینند و شخص سوم با هر ترفندی که اجرا کند نمی‌تواند پیام‌های شما را بخواند.

در اندروید، کاربران می‌توانند سیگنال را به عنوان برنامهٔ پیش‌فرض SMS / MMS انتخاب کنند تا به آن‌ها امکان ارسال و دریافت پیام کوتاه غیر رمزنگاری شده بدهد. کاربران می‌توانند از همان برنامه برای برقراری ارتباط با مخاطبینی که سیگنال ندارند استفاده کنند. ارسال پیام بدون رمزگذاری نیز به عنوان یک چشم پوشی بین کاربران سیگنال در دسترس است.

نصب و راه اندازی سینگال

سیگنال فرایند راه‌اندازی بسیار ساده‌ای دارد و نکته‌ی مهم‌تر این است که به‌خوبی روی گوشی‌های ارزان‌قیمت اندرویدی هم کار می‌کند. به‌علاوه کاربران می‌توانند از سیگنال روی iOS و ویندوز و مک استفاده کنند.

برای نصب سینگال به نکات زیر توجه کنید:

در ابتدا باید آن را دانلود و نصب کنید. سیگنال به‌رایگان در پلی استور قابل دسترس است و بعد از نصب اپلیکیشن، تمامی کار‌هایی که باید بکنید اضافه کردن شماره موبایل و قرار دادن PIN روی حساب کاربری است.

پس از اینکه فرایند راه‌اندازی اپلیکیشن تمام شد، مراحلی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم انجام بدهید.

۱) سیگنال را روی گوشی خود باز کنید.

۲) روی سه نقطه‌ی عمودی بالای صفحه ضربه بزنید تا وارد منو شوید.

۳) گزینه‌ی New group را انتخاب کنید

۴) در این مرحله باید حداقل یک ورودی به فهرست مخاطبان خود بیفزایید تا بتوانید گروهی در سیگنال ایجاد کنید.

۵) روی آیکون پیکان آبی‌رنگ (که جهتش به سمت راست است) ضربه بزنید.

۶) نامی برای گروه انتخاب کنید و روی گزینه‌ی Create ضربه بزنید تا فرایند تشکیل گروه در سیگنال تمام شود.

۷) در پنجره‌ی مربوط به گروه، روی سه نقطه‌ی سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید تا منو باز شود.

۸) روی گزینه‌ی Group settings ضربه بزنید.

۹) روی گزینه‌ی Group link ضربه بزنید.

۱۰) وضعیت گزینه‌ی Group link را به حالت روشن (On) تغییر دهید.

۱۱) روی گزینه‌ی Share ضربه بزنید تا لینک ویژه و قابل اشتراک‌گذاری برای گروه شما ایجاد شود.

۱۲) روی گزینه‌ی Copy ضربه بزنید تا URL منحصربه‌فرد گروه سیگنال شما کپی شود.

در این‌جا باید URL که در مرحله‌ی دوازدهم کپی کرده‌اید، در گروه واتساپ خود پیست کنید تا همه‌ی کاربران بتوانند به‌راحتی با کلیک روی لینک وارد گروه سیگنال شوند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید