حریم خصوصی جدید واتس اپ

حریم خصوصی جدید واتس اپ

اعلام خبر قوانین جدید واتس‌اپ - و مجبور کردن کاربران به موافقت با آنها- موج جدیدی از نگرانی‌ها را ایجاد کرده است به خصوص برای آن دسته از افرادی که برای ارتباط و تماس با دوستان و نزدیکان خود این پیام راسان را انتخاب کرده اند.

کد خبر : ۸۹۳۶۴
بازدید : ۱۰۴۳۳
به‌روز رسانی جدید واتس اپ
فرادید | پیام رسان واتس اپ که در نظرسنجی‌های سال ۲۰۲۰ محبوب‌ترین اپلیکشن بین کاربران و از نظر امنیتی و احترام به حریم خصوصی افراد بیشترین امتیاز را کسب کرده بود، با انتشار اعلامیه‌ای مبنی بر قوانین جدید که از ۸ فوریه ۲۰۲۱ اجرایی خواهد شد، خود را وارد چالشی جدید کرده و با واکنش‌های گوناگونی رو به رو شد.

واتساپ رسما به کاربران گفته است که دو راه پیش‌رو دارند: یا با به‌اشتراک‌گذاری داده‌های شخصی با فیسبوک موافقت کنند یا اینکه حساب کاربری خود را حذف کنند. این اطلاعیه از طریق پیامی در اپلیکیشن واتساپ اعلام شده است و کاربران را مستقیما به گزینه‌ای هدایت می‌کند که با ضربه زدن روی آن، با تمامی شرایط جدیدی که فیسبوک برای واتساپ تعیین کرده است موافقت می‌کنند.
کسانی که تا تاریخ ۸ فوریه ۲۰۲۱ (۲۰ بهمن ۱۳۹۹) با قوانین جدید واتساپ موافقت نکنند، امکان ادامه استفاده از اپلیکیشن را نخواهند داشت.

اعلام خبر قوانین جدید واتس‌اپ - و مجبور کردن کاربران به موافقت با آنها- موج جدیدی از نگرانی‌ها را ایجاد کرده است به خصوص برای آن دسته از افرادی که برای ارتباط و تماس با دوستان و نزدیکان خود این پیام راسان را انتخاب کرده اند.

واتس‌اپ مدت هاست که با در اختیار داشتن فناوری‌های مهم (که به منظور رمزگذاری مکالمات با این اپلیکیشن سازگار شده‌اند)، به تعهد خود در زمینه امنیت و حریم خصوصی افتخار می‌کند. اما بیانیه جدید این برنامک پیام‌رسان، کاملا برعکس به هراس و نگرانی دامن زده است. هراس از بابت اینکه اطلاعات افراد نه تنها به صورت امن و محرمانه نزد واتس‌اپ نمی‌ماند بلکه با فیس‌بوک به اشتراک گذاشته می‌شود.
امنیت کاربران واتس اپ

چرا به‌روز رسانی جدید واتس اپ اینگونه است؟

استارت تصمیم جدید واتساپ را می‌توان به دنبال محدودیت‌های مربوط به حریم خصوصی در به‌روزرسانی جدید آیفون دانست، به این صورت که شرکت اپل در جدیدترین نسخه iOS محدودیت‌هایی را برای دسترسی فیسبوک و واتساپ به اطلاعات کاربران در نظر گرفته و حالا واتساپ می‌خواهد با دریافت مجوز از کاربران ‌نه تنها از زیر فشار اپل بیرون بیاید، بلکه با خیال راحت از اطلاعات کاربران استفاده کند.

مدت‌زمان کوتاهی پس از تصاحب واتساپ به دست فیسبوک در سال ۲۰۱۴ به مبلغ ۱۹ میلیارد دلار، توسعه‌دهندگان این پیام‌رسان اعلام کردند سیستم رمزنگاری سرتاسری را که اهمیت بسیار زیادی برای حفظ حریم خصوصی کاربران دارد، در آن گنجانده‌اند.اضافه‌شدن رمزنگاری سرتاسری به واتساپ اتفاق مهمی بود و روی افزایش تعداد کاربران این اپلیکیشن تأثیر بسزایی داشت.

به گزارش فرادید شرایط حریم خصوصی جدید اعلام می‌کند که «به عنوان بخشی از خانواده شرکت‌های فیس‌بوک، واتس‌اپ اطلاعاتی از این خانواده شرکت‌ها دریافت خواهد کرد و همچنین با آن‌ها به اشتراک می‌گذارد.» ممکن است اطلاعاتی که از کاربران دریافت می‌شود را مورد استفاده قرار دهند و کاربران نیز ممکن است اطلاعاتی را که ازپیام رسان دریافت می‌کنند به منظور کمک به عملکرد، ارائه، توسعه، درک، تنظیمات اختصاصی، پشتیبانی و بازاریابی خدمات و پیشنهاد‌ها مورد استفاده قرار دهند.


صفحه سیاست‌های حریم خصوصی واتساپ به‌روزرسانی شده و از ماه آینده میلادی، کاربران نخواهند توانست از تحویل داده‌هایشان به فیسبوک جلوگیری کنند.

برخی از داده‌هایی که واتساپ از کاربر جمع‌آوری می‌کند شامل این موارد می‌شود: شماره موبایل، شماره موبایل فهرست مخاطبان گوشی، نام پروفایل‌ها، تصویر پروفایل‌ها، پیغام استاتوس به همراه زمان آخرین‌باری که کاربر آنلاین بوده است و داده‌های تشخیصی.

بر اساس سیاست‌های جدید، فیسبوک این حق را برای خود قائل می‌شود که داده‌های جمع‌آوری‌شده از طریق واتساپ را با شرکت‌های تحت مالکیتش به اشتراک بگذارد. بروزرسانی جدیدی که واتس‌اپ اخیرا اعلام کرده، مشخصه‌های جدیدی است که به افراد امکان می‌دهد تا با کسب و کار‌ها ارتباط برقرار کنند - و فیس‌بوک می‌تواند میزبان این کسب و کار‌ها باشد.

حین تماس، پیام‌ها ممکن است توسط فیس‌بوک مدیریت شده و ذخیره شوند، و از این رو این مکالمات ممکن است به صورت کلی با این شرکت به اشتراک گذاشته شوند.

البته در گزارش‌ها آمده که کاربران باید در صورت وقوع چنین چیزی از آن مطلع شوند. طی مکالمه با کسب و کاری که فیس‌بوک پیام‌هایش را مدیریت می‌کند، یک پیغام ظاهر می‌شود و در صورتی که کاربر نخواهد این اطلاعات را (با فیس‌بوک) به اشتراک بگذارد، می‌تواند مکالمه را متوقف کند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید