تولید برق از سر مردان طاس

تولید برق از سر مردان طاس

برای این کار لازم است در آزمایشگاه، ریزتراشه‌ای زیر پوست سر کارگذاشته شود که نور خورشید را به الکتریسیته قابل ذخیره تبدیل می‌کند تا بعدا استفاده شود.

کد خبر : ۸۹۴۶۳
بازدید : ۱۰۸۰۹
تولید انرژِی از سر مردان
انرژی ذخیره شده را می‌توان بعدا برای کار‌های مختلفی از جمله شارژ کردن تلفن همراه به کار برد

تحقیقات جدید نشان داده است که مردان طاس می‌توانند از پوست سر خود برای تولید انرژی تجدیدپذیر خورشیدی استفاده کنند. یک شرکت نوپای اسپانیایی با همکاری دانشگاه فنی شهر والنسیا، پروژه عجیبی ارائه داده که در آن تابش نور آفتاب به پوست سر مردان طاس می‌تواند انرژی خورشیدی تولید کند.

در این طرح، از جمجمه به مثابه سطحی استفاده می‌شود که پرتو‌های خورشید را جمع می‌کند و بعد با تبدیل آن به الکتریسیته، انرژی را در باتری‌های کوچکی که همراه فرد است ذخیره می‌کند. انرژی ذخیره شده را می‌توان بعدا برای کار‌های مختلفی از جمله شارژ کردن تلفن همراه به کار برد. برای این کار لازم است در آزمایشگاه، ریزتراشه‌ای زیر پوست سر کارگذاشته شود که نور خورشید را به الکتریسیته قابل ذخیره تبدیل می‌کند تا بعدا استفاده شود.


به نوشته مجله «اینوویتورز»، کارآیی سر‌های طاس در تبدیل انرژی خورشیدی بیشتر از سلول‌های خورشیدی است که برای تولید برق به کار می‌روند، زیرا نور آفتاب را با قوت و سرعت منعکس می‌کنند.

بنا بر این گزارش، این آزمایش روی چهل و دو مرد به صورت موفقیت‌آمیز انجام شده است. تنها کاری که لازم است، جراحی مختصری برای ایجاد شکاف و کار گذاشتن ریزتراشه در پوست سر است.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید