چگونه پنکیک خانگی درست کنیم؟

چگونه پنکیک خانگی درست کنیم؟

پنکیک یکی از شیرینی های محبوب در دنیا است که در دسته کیک ها قرار می گیرد. پنکیک را می توان به عنوان وعده صبحانه و یا میان وعده نهیه کرد. این وعده غذایی یکی از صبحانه‌های مقوی است که می‌تواند انرژی فرد را تا اواسط روز تامین کند.

کد خبر : ۸۹۵۲۸
بازدید : ۱۳۲۱۷
پنکیک خانگی
فرادید | پنکیک کیک ساده و فوری است که محبوبیت بسیاری در سراسر دنیا دارد، هر کشور طبق ذائقه غذایی خود، با شیوه‌ای متفاوت پنکیک را می‌پزد. این نوع از کیک تابه‌ای را می‌توانید برای وعده‌های صبحانه یا عصرانه تهیه کرده و به همراه انواع مربا سرو نمایید. این صبحانه کلاسیک در کشور آمریکا و کانادا با شیره افرا سرو می‌شود. البته نوعی پن کیک نیز وجود دارد که به عنوان پیش غذا سرو می‌شود و مواد اولیه آن معمولا گوشت یا مرغ است.

به گزارش فرادید؛ خوراکی‌هایی که برای وعده صبحانه در نظر گرفته می‌شود، در هر کشوری متفاوت است. بااین حال، پنکیک به یک غذای بین‌المللی تبدیل شده و سر میز صبحانه اکثر کشور‌ها با کمی تغییر و نامی متفاوت دیده می‌شود. جالب است بدانید، این وعده غذایی قدمتی سی هزار ساله دارد و در کشور بریتانیا، یک روز به عنوان «روز پنکیک» نام گذاری شده که تقریبا ۴۰ روز بعد از عید پاک است.



از جمله پنکیک‌های کشور‌های مختلف می‌توان به «نان پوری هندی»، «کرپ فرانسوی»، «باکستی ایرلندی»، «کرمپوگ ولزی»، «بلینی روسی» و اشاره کرد. در بریتانیا می‌توان پنکیک‌ها را در طعم و مزه‌های مختلف با پوره میوه‌ها تهیه کرد. پخت یک پنکیک خانگی، به مواد اولیه زیادی نیاز ندارد و خیلی سریع و آسان آماده می‌شود. پس از تهیه این وعده غذایی براساس ذائقه خودتان می‌توانید پنکیک را با یک تکه کره و مقداری شیره «انگور، سیب، توت و…» یا کمی عسل، سرو نمایید.

مواد لازم پنکیک خانگی
مواد اولیه پنکیک

آرد سفید ۱ پیمانه، تخم مرغ ۱ عدد، وانیل نوک قاشق چایخوری، بکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری، شکر ۳ قاشق غذاخوری، شیر ۱ پیمانه سرخالی، روغن مایع ۳ قاشق غذاخوری، نمک مقدار کمی
مواد اولیه پنکیک

طرز تهیه پنکیک

برای تهیه پنکیک خانگی ابتدا تخم مرغ را در یک کاسه مناسب می‌ریزیم و آنرا کمی می‌زنیم تا بافت آن از هم جدا شود و کاملاً با هم ترکیب شوند، سپس شکر را به همراه وانیل را به آن می‌افزاییم و مواد را با هم خوب مخلوط می‌کنیم تا یکدست شوند. یک نکته مهم در مورد اضافه کردن وانیل که باید مقدار بسیار کمی وانیل اضافه کنید، چون اگر وانیل بیشتر از حد باشد باعث تلخی طعم پنکیک‌ها می‌شود. در ادامه پس از اینکه مواد را خوب مخلوط کردیم روغن مایع را نیز به کاسه اضافه می‌کنیم.

حالا با همزن دستی مواد را به خوبی هم می‌زنیم تا مواد با هم یکدست شوند، سپس بکینگ پودر و مقدار خیلی کمی نمک را در یک ظرف جا دار با آرد سفید مخلوط می‌کنیم سپس مخلوط آرد را دو مرتبه الک می‌کنیم تا کاملا نرم شود. در این مرحله مخلوط آرد را پس از الک کردن به کاسه حاوی تخم مرغ اضافه می‌کنیم و همگی مواد را خوب مخلوط می‌کنیم تا کاملا یکدست شوند سپس شیر را کم کم به مواد اضافه می‌کنیم و مداوم مواد را مخلوط می‌کنیم تا مایه پنکیک یکدست شود.

در صورتی که شیر در دسترس ندارید یا به هر دلیلی نمی‌خواهید از شیر استفاده کنید می‌توانید از آب هم برای تهیه پن کیک استفاده کنید. پس از اینکه خمیر پن‌کیک آماده شد یک تابه بسیار کوچک به اندازه پنکیک روی حرارت بسیار ملایم قرار دهید. سپس با مقدار کمی روغن مایع کف تابه را چرب کنید، حالا به اندازه یک ملاقه کوچک از مواد داخل تابه بریزید (نیاز نیست خودتان مایه پنکیک را پخش کنید، چون خودش باید به حدی شل باشد که خود به خود پخش شود) و اجازه دهید حباب بزند.

پس از اینکه کف پنکیک خانگی‌تان رنگ گرفت، آنرا را برگردانید تا سمت دیگرش نیز طلایی شود. به همین ترتیب تمام پن کیک‌ها را آماده کنید سپس می‌توانید به همراه انواع میوه‌های تازه فصل مثل توت فرنگی، موز، آناناس و … یا انواع صبحانه‌های معمول مثل عسل، انواع مربا، نوتلا و کره سرو کنید.

طرز تهیه پنکیک
نکات قابل توجه در تهیه پنکیک

غلظت مایه پنکیک باید طوری باشد که وقتی با ملاقه مقداری از مایه را برداشته و در ارتفاع ۲۰ ساتیمتری از ظرف شروع به ریختن آن داخل ظرف میکنیم حالت کشسانی خود را حفظ کند و به اصطلاح مایه بریده بریده نشود. حرارت شعله گاز در میزان کیفیت پنکیک شما تاثیر گذار است و برای اینکه به میزان شعله مورد نظر دست پیدا کنید ابتدا چند نمونه پنکیک خیلی کوچک را تست بگیرید تا میزان شعله را پیدا کنید، ولی به طور کلی باید شعله ملایم رو به کم باشد.

تابه‌ای که برای تهیه پنکیک استفاده می‌کنید باید کفی ضخیمی داشته باشد تا از حرارت زیاد به پنکیک جلوگیری کند. استفاده از شیر در پنکیک اختیاری است و شما اگر مزه شیر را دوست نداشتید می‌توانید به جای آن از یک لیوان آب استفاده کنید، ولی توصیه می‌شود که از شیر استفاده شود که هم باعث خوشمزه‌تر شدن پنکیک می‌شود و هم بافت پنکیک را نرم می‌کند و از خشک شدن سریع آن جلوگیری می‌کند.

سر آشپز‌های معروف همگی توصیه می‌کنند برای تهیه پن کیک از شیر استفاده کنید، زیرا شیر علاوه بر اینکه طعم بهتری به پن کیک شما می‌دهید باعث می‌شود پن کیک شما بافتی نرم داشته باشد و همچنین می‌توانید مدت زمان بیشتری آنرا بدون اینکه خشک شود نگهداری کنید.

برای لذیذتر شدن طعم پنکیک می‌توانید مقداری کره هم به مایه آن اضافه کنید، البته به دلیل اینکه شما می‌توانید پس از پایان پخت پنکیک‌ها کره را اضافه کنید می‌توانید پنکیک خود را بدون کره تهیه کنید، زیرا برخی افراد پنکیک را با کره دوست ندارند.

در صورتی که تمایل دارید پنکیک‌های شما تخت نباشند و حالت پفکی مانند کیک داشته باشند می‌توانید نصف قاشق چایخوری بکینگ پودر به مایه پنکیک اضافه کنید. نکته دیگر اینکه برای اینکه خاصیت بکینگ پودر از بین نرود نباید آنرا بیش از حد مخلوط کنید.
پنکیک خانگی چگونه تهیه می شود؟

پس از اینکه بکینگ پودر را به مایه پنکیک اضافه کردیم، باید سعی کنیم از هم زدن بیهوده مایه پنکیک خودداری کنیم. پس از اینکه شیر یا آب را به مواد اضافه کردیم باید فقط در حدی مواد را مخلوط کنیم که با هم یکدست شوند.

پنکیک صبحانه به دلیل اینکه طعمی شیرینی که دارد، معمولا به همراه انواع مربا، خامه صبحانه، میوه‌های تازه، شکلات صبحانه، نوتلا و .. سرو می‌شود. نوع دیگری پنکیک وجود دارد که به عنوان میان وعده، پیش غذا و یا حتی غذای کامل سرو می‌شود که طعمی مانند نان دارد و به همین دلیل می‌توانیم آن را به همراه مواد غذایی متنوعی مانند گوشت چرخ کرده، مرغ، سوسیس، کالباس و .. سرو کنیم.

یکی از محبوب‌ترین دستور‌های پنکیک صبحانه استفاده از کاکائو یا شکلات تخته‌ای در پنکیک است که نتیجه آن پنکیک شکلاتی می‌شود. پنکیک شکلاتی یکی از انواع صبحانه‌های خوشمزه و بین المللی است که با دستور‌های بسیار متنوعی تهیه می‌شود

پنکیک مغزدار یکی از انواع پنکیک‌های پر طرفدار در سراسر جهان است که با مواد بسیار متنوعی تهیه می‌شود. برای مغز این پنکیک به دلخواه می‌توانیم از موادی مثل نوتلا یا شکلات صبحانه استفاده کنیم.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید