اپل گلس؛ هِدسِت واقعیت مجازی جدید اپل

اپل گلس؛ هِدسِت واقعیت مجازی جدید اپل

این هدست به چند دوربین و سنسور‌های لیدار مجهز خواهد بود که می‌توانند حرکات دست و چشم را ردیابی کنند و با کمک این اطلاعات، تجربه‌ای عمیق از سفر به دنیای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را برای کاربران رقم بزنند.

کد خبر : ۹۰۳۲۲
بازدید : ۱۰۴۰۷
هِدسِت واقعیت مجازی

علاقه اپل به فناوری‌های نوظهور واقعیت افزوده و واقعیت مجازی بر کسی پوشیده نیست. حتی چندی پیش شواهدی مبنی بر تلاش مهندسان این شرکت برای تولید یک هدست واقعیت مجازی مجهز به قابلیت‌های واقعیت افزوده در فضای وب منتشر شده بود.

اما اکنون وب‌سایت The Information، با انتشار گزارشی مدعی شد که این هدست با قیمت ۳هزار دلار به بازار عرضه خواهد شد.

قیمتی که اگرچه در مقایسه با بهای ۴۹۵۰ دلاری هدست مایکروسافت هولولنز۲، چندصد دلار کمتر است، اما باز هم نمی‌توان آن را در دسته محصولات ارزان‌قیمت بازار جای داد. با این حال، اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد که این هدست با مشخصات و قابلیت‌هایی پیشرفته عرضه خواهد شد.
برای نمونه، روی این هدست دو نمایشگر با رزولوشن ۸ K وجود خواهد داشت. بد نیست بدانید که میزان رزولوشن به کار رفته در هدستی همچون اچ‌تی‌سی وایو Cosmos Elite تنها ۲۸۸۰ در ۱۷۰۰ پیکسل بود. در گزارش وب‌سایت مذکور آمده در این هدست از فناوری پیشرفته ردیابی چشم استفاده شده که با کمک این فناوری، تنها رزولوشن قسمت‌هایی که کاربر در حال نگاه کردن است، به حداکثر می‌رسد و دیگر قسمت‌های نمایشگر با رزولوشن کمتری محتوا را ارائه خواهد داد.
گفته می‌شود که اپل از نسل جدید تراشه‌های خود با طراحی مشابه با پردازنده‌های M ۱ در این محصول استفاده خواهد کرد. این پردازنده‌ها از توان پردازشی بالا و مصرف شارژ پایین برخوردارند. همچنین چندی پیش بلومبرگ با انتشار گزارشی نوشت هدست‌های اپل کاملا وایرلس خواهند بود.
این هدست به چند دوربین و سنسور‌های لیدار مجهز خواهد بود که می‌توانند حرکات دست و چشم را ردیابی کنند و با کمک این اطلاعات، تجربه‌ای عمیق از سفر به دنیای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را برای کاربران رقم بزنند. طبق اطلاعات وب‌سایت The Information، اپل احتمالا این هدست واقعیت افزوده را تحت عنوان «اپل گلس» رونمایی خواهد کرد. گفته می‌شود که این محصول اوایل سال آینده میلادی به بازار عرضه خواهد شد.
منبع: آی تی ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید