آغاز کارآزمایی بالینی اولین واکسن ایرانیِ تزریقی - استنشاقی کرونا

آغاز کارآزمایی بالینی اولین واکسن ایرانیِ تزریقی - استنشاقی کرونا

این واکسن بسیار کم عارضه است و این قابلیت را دارد که در صورت جهش ویروس، این دوز را باز طراحی کنیم و باتوجه به فرم‌های جهش یافته از آن استفاده کنیم.

کد خبر : ۹۰۳۲۴
بازدید : ۱۰۴۵۹
واکسن ایرانی کرونا

صبح امروز کارآزمایی بالینی اولین واکسن تزریقی - استنشاقی نوترکیب کووید-۱۹ تولیدی موسسه سرم و واکسن سازی رازی رونمایی شد. آیین رونمایی از کارآزمایی بالینی واکسن موسسه سرم و واکسن سازی رازی (واکسن رازی کوو پارس) با حضور وزیر بهداشت و وزیر جهاد کشاورزی صبح امروز و در محل وزارت بهداشت انجام شد.

به این ترتیب با دریافت مجوز‌های مربوطه، اولین واکسن تزریقی - استنشاقی نوترکیب کووید۱۹ در موسسه سرم و واکسن سازی رازی از امروز وارد فاز مطالعه انسانی شد.

وزیر بهداشت درباره این واکسن گفت: واکسنی که در رازی ساخته می‌شود، اولین فرم واکسنی است که به این گونه در جهان دارد ساخته می‌شود که مجموعه‌ای از دوز استنشاقی به عنوان دوز یادآور و فرم نوترکیب است که می‌تواند سیستم ایمنی را تحریک کند.
این واکسن بسیار کم عارضه است و این قابلیت را دارد که در صورت جهش ویروس، این دوز را باز طراحی کنیم و باتوجه به فرم‌های جهش یافته از آن استفاده کنیم. همچنین عارضه بسیار کمی دارد و با دوز استنشاقی می‌تواند کمک کند تا فرد به طور کلی قابلیت ناقل بودن ویروس را از دست بدهد که کار بسیار بزرگی است.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید