لانچیا ایپسیلون ۲۰۲۱؛ هاچ بک هیبریدی کوپه

لانچیا ایپسیلون ۲۰۲۱؛ هاچ بک هیبریدی کوپه

ایپسیلون از سال ۱۹۹۵ تا کنون روی خط تولید لانچیا قرار دارد و در بازار ژاپن و انگلیس با نام کرایسلر ایپسیلون نیز عرضه شده است. این خودرو در کلاس سوپر مینی‌ها قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۹۰۳۲۹
بازدید : ۱۰۰۲۰
۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
مازیار دانیالی| چیزی که امروز از نام لانچیا و افتخاراتی که این برند خودرویی بویژه در رشته اتومبیرانی رالی به خود اختصاص داده، تنها سایه‌ای باقی مانده که عملا توان رقابت با برند‌های مطرح بین المللی را ندارد.

همانطور که قبلا اشاره شد؛ لانچیا یکی از باسابقه‌ترین خودروسازان جهان و ایتالیا است که در سال ۱۹۰۶ توسط وینچنزو لانچیا پایه گذاری شد و در سال ۱۹۶۹ مالکیت آن به فیات واگذار شد. لانچیا بخش مهمی از شهرت خود را به دلیل ارائه محصولات خاص ویژه رالی بدست آورده است.

اخیرا تصاویری از فیس لیفت جدید هاچ بک کوچک لانچیا با نام ایپسیلون (یپسیلون) ۲۰۲۱ منتشر شده که در ادامه مطلب نگاهی بدان خواهیم داشت. گفتنی است؛ ایپسیلون از سال ۱۹۹۵ تا کنون روی خط تولید لانچیا قرار دارد و در بازار ژاپن و انگلیس با نام کرایسلر ایپسیلون نیز عرضه شده است. این خودرو در کلاس سوپر مینی‌ها قرار می‌گیرد.

نسل اول ایپسیلون از ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۳، نسل دوم از ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱ و نسل سوم از ۲۰۱۱ تا کنون روی خط تولید قرار داشته است. در میان فیس لیفت‌ها و نسخه‌های ویژه‌ای متعددی از این محصول معرفی شده است. در فیس لیفت جدید ایپسیلون الگو و گرافیک داخلی چراغ‌های اصلی جلو بهبود یافته و گریل (جلوپنجره) نیز بواسطه حضور عناصر کرومی جذابیت بیشتری را به نمایش می‌گذارد.

همانطور که در تصاویر مشاهده می‌کنید روی بدنه ایپسیلون در نمای جانبی یک لوگوی جدید EcoChic قرار گرفته است. در این خودرو از سیستم فیلتری استفاده شده که هوای داخل کابین را از ۹۹ درصد آلرژن‌ها و ۹۸ درصد باکتری‌ها پاک می‌کند.
 
همچنین برای تولید قسمت‌های پارچه‌ای از بازیافت پلاستیک‌های جمع آوری شده از دریای مدیترانه استفاده شده است. برای مشتریانی که تمایلی به استفاده از مواد بازیافتی را ندارند، پوشش الکانتارا به عنوان یک آپشن در نظر گرفته شده است.

در بخش پیشرانه این خودرو از نمونه هیبرید ملایم ۳ سیلندر ۱ لیتری استفاده شده که ۷۰ اسب بخار خروجی دارد. در این مجموعه از یک موتور الکتریکی و باتری لیتیوم-یون نیز استفاده شده که در مقایسه با پیشرانه غیر هیبریدی ۱۳ درصد پاک‌تر خواهد بود.

البته در قسمت پیشرانه گزینه‌های دیگری شامل نمونه ۰.۹ لیتری ۷۰ اسب بخاری هماهنگ با متانول و یک نمونه ۱.۲ لیتری ۶۹ اسب بخاری مبتنی بر ال پی جی وجود دارد. قیمت پایه این خودرو برابر با ۱۵۱۰۰ دلار است.
 
نسل اول
نسل اول
نسل دوم
نسل دوم
نسل سوم
نسل سوم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
از میان اخبار
نگاه