شخصیت شناسی با بررسی عادت‌های کوچک شما

شخصیت شناسی با بررسی عادت‌های کوچک شما

همین چیز‌های به ظاهر کوچک و ناچیز می‌توانند دیدگاه و باور معناداری از احساسات، ویژگی‌های شخصیتی و به طور کلی، نحوه برخورد شما با زندگی را شکل دهند.

کد خبر : ۹۰۸۲۶
بازدید : ۹۹۹۸
شخصیت شناسی با عادت های روزانه

با توجه به برخی از مطالعات و گفته ها، در زندگی هر فردی عادت‌های کوچکی وجود دارند که بسیاری از ویژگی‌های شخصیتی او را آشکار می‌کنند؛ به طوری که همین رفتار‌های کوچک می‌توانند دریچه‌ای رو به رویکرد کلی فرد از زندگی باشند.

در طول روز، کار‌های بسیار زیادی وجود دارند که شما انجام می‌دهید، امّا در خاطر شما سپرده نمی‌شوند و در حقیقت، آن‌ها را فراموش می‌کنید که این کار‌ها می‌توانند از چند ورق دستمال توالت تا ارسال یک ایمیل سریع به همکار تا تهیه کردن لوازم بهداشتی موردنیاز از داروخانه باشد، امّا همین چیز‌های به ظاهر کوچک و ناچیز می‌توانند دیدگاه و باور معناداری از احساسات، ویژگی‌های شخصیتی و به طور کلی، نحوه برخورد شما با زندگی را شکل دهند.

به همین منظور، تحقیقات روانشناختی و بررسی‌های تخصصی در خصوص عادت‌های متفاوت روزانه شما انجام داده ایم که می‌توانند بیانگر ویژگی‌های شخصیتی شما باشند.
امّا توجه داشته باشید که هیچ یک از این اطلاعات قطعی نیستند و این نتایج و یافته‌های کلی ممکن است به طور خاص درمورد شما صدق نکنند و اعمال و اجرا نشوند، امّا در عوض، این یافته‌ها و نتایج می‌توانند نقاط شروعی برای یادگیری بیشتر باشند که انگیزه‌های شما و دیگران را شکل دهند و فراهم کنند.

عادت‌های خرید شما ممکن است بیانگر اولویت شما برای جزئیات باشند

برای روشن‌تر شدن، این مطلب را دنبال کنید. رفتن به داروخانه و بازدید از آن می‌تواند چیز‌های زیادی درمورد شخصی که با او همراه هستید را بیان کند که از آن جمله می‌توان به این مورد اشاره کرد که آیا آن‌ها در داروخانه به دنبال خمیردندانی هستند که مواد تشکیل دهنده آن را به دقت بررسی و موشکافی کنند تا متوجه شوند که آیا این خمیردندان مناسب نیاز‌های آن هاست یا خیر؟ و یا این که به سرعت دست روی خمیردندانی می‌گذارند و فکر می‌کنند که از همه چیز و حتی نحوه کار آن اطلاع دارند.

اولین نوع مصرف کننده همان است که محققان و دانشمندان به آن " شیطان توضیحات " و دومین را " دشمن توضیحات " می‌گویند که در حقیقت، شیاطین توضیحات افرادی هستند که پس از توضیح‌های یک چیز حاضر به پرداخت پول آن هستند، اما دشمن توضیحات برای افرادی مورد استفاده قرار می‌گیرد که هنگام خرید محصول حتی پس از شنیدن توضیحات فروشنده هم حاضر به پرداخت پول نیستند.

مجموعه‌ای از پژوهش‌ها و تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۱۲ نشان داد افرادی که به آن‌ها " شیطان توضیحات " گفته می‌شود در اندازه گیری بازتاب شناختی امتیاز بالایی گرفتند چرا که آن‌ها اطلاعات را تجزیه و تحلیل می‌کنند و جزئیات محصولات، برای آن‌ها ارجحیت زیادی دارد و از طرف دیگر، دشمن توضیحات در اندازه گیری بازتاب شناختی امتیاز کمی دارد و این بدان معناست که آن‌ها در بسیاری از جزئیات عملکرد خوبی ندارند و اطلاعات عمومی‌تر را ترجیح می‌دهند.

نحوه آویختن دستمال توالت ممکن است قاطعیت شما را نشان دهد

گیلدا کارل کارشناس ارتباطات از ۲۰۰۰ زن و مرد درمورد نحوه آویزان کردن دستمال توالتشان نظرسنجی کرد و همچنین از آن‌ها خواست در نظرسنجی که در خصوص میزان قاطعیت آن‌ها در ارتباط هایشان است شرکت کنند و همان طور که کارل گفت، نتایج این نظرسنجی‌ها نشان داد افرادی که دستمال توالت خود را از رو می‌پیچیند شخصیت غلبه گر و قاطعی دارند، اما افرادی که آن را از زیر می‌پیچند تمکین بیشتری می‌پذیرند و جالب اینجاست که برخی از افراد گفتند که نحوه چرخش دستمال را بدون توجه به مکانی که دارند تغییر می‌دهند و این افراد به احتمال زیاد شخصیت برجسته‌تر و مسلط تری دارند.

عادت‌های غذایی شما ممکن است نحوه برخورد شما با زندگی را نشان دهند

هافینگتون پست با متخصصان در خصوص رفتار‌های مربوط به تغذیه صحبت کرد و متوجه شد که عادت‌های غذایی ما می‌توانند چیز‌های زیادی را درمورد شخصیت‌های ما بگویند و مشخصا و عمدتا افرادی که به طور آهسته غذا و یا چیزی می‌خورند دوست دارند روی مسائل کنترل داشته باشند و درمورد این که چگونه باید قدر زندگی خود را بدانند، اطلاع بیشتری داشته باشند.
امّا افرادی که عادت به تند غذا خوردن و یا خوراکی‌ها دارند تمایل بیشتری به جاه طلبی و هدف گرا بودن نیز دارند و آن‌ها همچنین تمایل دارند که وارد تجربه‌های جدیدی شوند و اغلب، افرادبی تابی هستند. به همین دلیل، در نهایت، یافته‌ها حاکی از این است افرادی که عادت دارند غذا‌های مختلف را در بشقاب خود جدا کنند جزئی گرا و دارای نظم و انضباط هستند.

راه رفتن ما ممکن است احساس آسیب پذیریمان را نشان دهد. چرا که ما تمایل داریم براساس نحوه راه رفتن افراد، فرضیه‌های زیادی را درمورد یکدیگر ارائه دهیم.

به طور مثال؛ ما افرادی را که شل راه می‌روند، برون گرا و ماجراجو می‌دانیم، امّا افرادی که با اقتدار راه می‌روند را حساس می‌پنداریم.

امّا این فرضیه‌ها به طور کلی غلط هستند، زیرا چیزی که تحقیقات نشان می‌دهد این است که می‌توانیم با دقت از راه رفتن فردی میزان احساس آسیب پذیری او را حدس بزنیم.

در مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۳، محققان از زندانیان خواستند که کلیپ‌های ویدیویی افراد مختلفی که در حال راه رفتن بودند را مشاهده کرده و قضاوت کنند که کدام یک بیشتر در معرض آسیب دیدگی و قربانی هستند. نتایج نشان داد زندانیانی که در معیار‌های سایکوپاتی مورد ارزیابی قرار گرفتند امتیاز بالاتری دریافت کردند و به همین دلیل، احتمال بیشتری وجود دارد افرادی را انتخاب کنند که در گذشته قربانی بودند.

از اینرو، وقتی از آن‌ها سوال شد که علت قضاوت آن‌ها چه بوده است بسیاری از آن‌ها گفتند که از طریق راه رفتن افراد توانستند به این موضوع پی ببرند.
شخصیت شناسی با زبان بدن

سبک زبانی و نحوه گفتار شما ممکن است احساسات عاطفی و عاشقانه شما را بیان کنند

جیمز پنبایکر روانشناس، سال‌ها به مطالعه نقش واژگانی، چون حرف تعریف, " این " و " من " پرداخت و متوجه شد که نحوه استفاده از این کلمات می‌تواند نشانه‌ها و سرنخ‌هایی از جنسیت، سن و وضعیت سلامت روانی و ذهنی افراد باشد و این که آیا ما به طور عاشقانه و عاطفی به شریک گفتاری خود علاقه داریم یا خیر؟!

به طور مثال؛ پنبایکر و همکارانش به سرعت به مکالمه‌های ضبط شده میان زن و شوهر گوش دادند و متوجه شدند وقتی زن و مرد از شیوه‌ها و سبک‌های زبانی مشابه‌ای استفاده می‌کنند و به ویژه، وقتی کلمات کاربردی همانند و مشابه‌ای را مورد استفاده قرار می‌دهند احتمال این که بخواهند قرار ملاقاتی با یکدیگر داشته باشند بیشتر است.

طبق گزارش NPR, این موضوع به خاطر این نیست که زوجین از ابتدا، شباهت زیادی با یکدیگر داشتند چرا که محققان این پدیده را حتی در میان افراد بسیار متفاوتی نیز مشاهده کردند و احتمالا دلیل آن هم این است که وقتی به شخصی علاقه مند می‌شویم زبان خود را تغییر می‌دهیم.

ایمیل‌های شما بیانگر برون گرا یا خودشیفته بودن شما هستند

به دقت به ایمیلی که پس از این برای شما ارسال می‌شود نگاه کنید چرا که این موضوع می‌تواند در خصوص ویژگی‌های شخصیتی فرد فرستنده اطلاعاتی ارائه دهد.

یکی از روانشناس‌ها می‌گوید که افراد برونگرا بیشتر علاقه دارند در رابطه با موضوعات شاد و سرگرمی مانند موسیقی و جشن صحبت کنند و افرادی که هوش هیجانی کمتری دارند تمایل به استفاده از کلمات احساسی و منفی، چون افسرده و عصبانی دارند و شاید جای تعجب نداشته باشد که افراد خودشیفته بیشتر درمورد خود صحبت می‌کنند و در میان صحبت‌های خود نیز از کلماتی، چون " من " استفاده می‌کنند.

وقت شناسی شما ممکن است نشان دهد که شما فردی از نوع A و یا B هستید. توجه کنید که اگر دوست شما همیشه دیر می‌رسد لزوما به معنای کم توجه بودن او نیست چرا که یک پژوهشی نشان داد افرادی که به طور ذاتی دیر می‌رسند احتمالا افرادی از نوع B و آرام هستند.

لیندا ساپادین روانشناس اظهار کرد: وی چهار نوع شخصیت را مشاهده می‌کند که همیشه دیر می‌رسند و شما می‌توانید ترکیبی از هر چهارنفر باشید. به طور مثال؛ فردی که کمال طلب و کمال گراست تا وقتی همه چیز مرتب نشود خانه را ترک نمی‌کند و فردی که رویایی است بیش از حد در خصوص میزان کاری که در مدت زمان مشخصی انجام می‌دهد خوشبین است.

ممکن است تیک‌های عصبی شما بیانگر کمال گرایی شما باشند

یک دلیل وجود دارد که نشان می‌دهد چرا برخی از افراد، آن چه که دانشمندان به آن‌ها رفتار‌های " تکراری متمرکز بدن خود " می‌گویند را انجام می‌دهند که این کار‌ها عبارتند از جویدن ناخن، کشیدن مو‌ها و یا پوست خود.

در مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۵، محققان از افرادی که در موقعیت‌های استرس زا، ناامیدکننده، آرامش بخش و یا خسته کننده بودند فیلم گرفتند که نتیجه نشان داد افرادی که در معیار کمال گرایی امتیاز بالایی کسب کردند تمایل بیشتری به انجام رفتار‌هایی بالاخص در شرایط استرس زا، ناامید کننده و خسته کننده دارند.

برخی از مطالعات علمی آمریکایی نشان می‌دهند بی حوصلگی ممکن است محرکی برای BFRB باشد چرا که این رفتار‌ها ممکن است روشی برای افراد کمال گرا باشند تا با انجام چیزی به جای هیچ چیز احساس بهتری داشته باشند.

اعتیاد شما به تلفن ممکن است ثبات یا بی ثباتی عاطفی شما را آشکار کند

اغلب ما حتی زمان‌هایی که در صف فروشگاه مواد غذایی، رفت و آمد به محل کار و یا حتی صحبت کردن با دوستان خود هستیم تلفن هایمان را چک می‌کنیم.

در مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۵ که در خصوص اعتیاد به تلفن همراه بود سوالاتی از افرادی که به تلفن همراه خود اعتیاد داشتند پرسیده شد که از آن جمله می‌توان به پاسخ‌های آن‌ها که عبارت بودند از " تلفن همراهم باید در معرض دیدم باشد " و " بیشتر وقت خود را با تلفن همراهم می‌گذرانم " اشاره کرد که این افراد با این موضوعات موافق بودند.

نتایج نشان داد که بی ثباتی عاطفی علت اصلی اعتیاد به تلفن همراه است و جالب توجه این است که افراد درونگرا و افرادی که خجالتی هستند به استفاده از تلفن همراه اعتیاد کمتری دارند.

نحوه سازماندهی صندوق ورودی ایمیل شما ممکن است بیانگر میزان کنترل شما باشد

افرادی که ایمیل‌های خود را به محض دریافت آن‌ها حذف می‌کنند ممکن است در زندگی خود به کنترل و نظم بیشتری نیاز داشته باشند. افرادی که ایمیل‌های خود را ذخیره می‌کنند آن‌ها را می‌خوانند، امّا حذف نمی‌کنند و این‌ها صرفا برخی از عادت‌های کوچک افراد هستند که با انجام آن‌ها برخی از ویژگی‌های شخصیتی خود را نشان می‌دهند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید