اخبار حوادث روز، ۹۹/۱۲/۰۶

اخبار حوادث روز، ۹۹/۱۲/۰۶

گزارش تلخ و تأسف بار ماجرای مرگ دختر ۱۲ ساله بر اثر مصرف مشروب تقلبی در اخبار حوادث امروز ۶ اسفندماه ۱۳۹۹ به صورت خلاصه و گزیده مرور شد.

کد خبر : ۹۰۹۶۶
بازدید : ۱۰۲۱۷
حوادث روز
فرادید | سرخط اخبار حوادث امروز ۶ اسفندماه ۱۳۹۹ در روزنامه‌های صبح ایران و اکثر سایت‌های خبری، پرداختن به ماجرای درگیری در مرز سراوان بود. در گیری در مز‌های استان سیستان بلوچستان و در شهر سراوان بین مأموران دولتی و قاچاقچیان سوخت صورت گرفت که در این حادثه ۲ نفر کشته شدند...

انتقام عجیب از رقیب عشقی

روزنامه خراسان در بخش حوادث نوشت: دسیسه کثیفی که با پیگیری پرونده مزاحمت تلفنی برای دختری جوان در کلانتری طبرسی شمالی مشهد فاش شد، به ماجرای انتقام هولناک یک رقیب عشقی در خواستگاری ۲۰ سال قبل گره خورد.

در پی شکایت این دختر و با صدور دستوری از سوی سرگرد مهدی کسروی (رئیس کلانتری طبرسی شمالی) ماجرای پیامک‌های عاشقانه با کسب مجوز‌های قضایی پیگیری و احضاریه‌ای به نشانی مالک تلفن همراه ارسال شد...

ششمین مرحله از طرح «صاعقه» و «اقتدار»

در ششمین مرحله از طرح «صاعقه» و «اقتدار» که با رویکرد برخورد با سارقان، کیف‌قاپان، موبایل‌قاپان و حاملان سلاح سرد توسط پلیس پیشگیری تهران بزرگ به اجرا درآمد، ۳۶۵ سارق، کیف‌قاپ، موبایل‌قاپ، زورگیر و حاملان سلاح سرد بازداشت شدند.

سردار رحیمی از پلمب ۴۷ منزل مجردی در حوالی میدان امام حسین خبر داد و گفت: این منازل دارای ۱۴۷ اتاقک بودند که ساکنان آن‌ها بیشتر سارقان، خرده‌فروشان مواد مخدر و جزو اتباع بیگانه بودند که در اقدامات مجرمانه فعالیت داشتند. همچنین در رابطه با شناسایی این منازل ۲۵۹ سارق بازداشت شدند.

قتل صاحبکار همسر

در اخبار حوادث روزنامه شرق گزارشی از قتل یک مدیر رستوران منتشر شد: فردی که صاحبکار همسرش را بعد از آشکارشدن خیانت همسرش به قتل رسانده بود، پای میز محاکمه رفت. این مرد جوان پس از آنکه عکس‌های دونفری همسرش را با مرد جوان دید، نسبت به او ظنین و مرتکب قتل شد. قتل مرد رستوران‌دار شهریور سال جاری به مأموران پلیس گزارش داده شد...

در حادثه تلخ و تأسف بار امروز خبر مرگ دختر ۱۲ ساله بر اثر مصرف مشروب تقلبی در روزنامه ایران منتشر شد. چندی قبل خبر مرگ این دختر نوجوان و دوست ۲۸ ساله‌اش در یکی از بیمارستان‌های پایتخت به بازپرس کشیک قتل پایتخت اعلام شد.

به‌دنبال اعلام این خبر تحقیقات آغاز و در بررسی‌های اولیه مشخص شد که زن جوان قبل از مرگش مدعی شده از مردی به‌نام هوشنگ مشروبات الکلی خریده و مصرف این مشروبات باعث وخامت حال او و میهمان ۱۲ ساله‌اش شده است.

این در حالی بود که در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد الناز، دختر ۱۲ ساله پس از جدایی پدر و مادرش با مادر بزرگ خود زندگی می‌کرده و از طریق دوستش فرنوش با خاله او که زنی ۲۸ ساله بود دوست شده است.

فرنوش گاهی اوقات الناز را به خانه خاله‌اش می‌برد. روز حادثه نیز قرار بوده که فرنوش و الناز در میهمانی سه نفره در خانه خاله‌اش حضور پیدا کنند، اما فرنوش به خاطر مسائلی آن روز به آنجا نمی‌رود. در نهایت به پیشنهاد خاله فرنوش، الناز راهی تهرانسر می‌شود و از هوشنگ مشروب خریداری می‌کند.

با توجه به اظهارات آن‌ها قبل از مرگ، همچنین نظریه پزشکی قانونی علت مرگ مصرف الکل صنعتی بود، بدین ترتیب بازپرس جنایی دستور بازداشت هوشنگ را صادر کرد.

هوشنگ پس از بازداشت گفت: من مشروبات را از مردی به‌نام هومن به مبلغ ۳۰ هزار تومان می‌خریدم و ۴۰ هزار تومان هم می‌فروختم. خاله فرنوش مشتری من بود و روز حادثه زنگ زد و گفت که مشروب به دختر نوجوانی بدهم که به سراغم می‌آید.

من هم با توجه به شناخت قبلی مشروب را به او دادم و اصلاً نمی‌دانستم که داخل آن چیست. به دستور بازپرس جنایی تحقیقات برای بازداشت هومن ادامه دارد.

در ادامه اخبار حوادث، سه مجرم اینترنتی که با ایجاد یک درگاه جعلی بیش از یک میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند، دستگیر شدند.

سرهنگ داود معظمی‌گودرزی، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت اظهار کرد: به دنبال شکایت تعدادی از شهروندان به پلیس فتای پایتخت مبنی بر برداشت غیرمجاز مبلغی از حساب بانکی‌شان در زمان خرید یک نرم‌افزار در فضای مجازی، پرونده مقدماتی تشکیل شد و رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: شاکیان پرونده در ادامه اظهارات خود عنوان کردند در یک کانال تلگرامی عضو بوده و پس از مشاهده تبلیغ یک نرم‌افزار در آن کانال برای خرید آن اقدام کرده و پس از درج اطلاعات حساب بانکی تراکنش ناموفق داشته و اندکی بعد متوجه کلاهبرداری شده‌اند.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا در تحقیقات اولیه متوجه شدند سارقان با ایجاد یک کانال تلگرامی و با تبلیغات فریبنده و ارسال لینک آلوده کاربران را به یک درگاه جعلی هدایت و مبالغی را از حساب بانکی مال‌باختگان به صورت اینترنتی برداشت کرده‌اند.

گودرزی خاطرنشان کرد: با اقدامات تخصصی و تکمیلی مهندسان سایبری پلیس فتای پایتخت، مجرمان در فضای مجازی شناسایی و با محرزشدن اطلاعات هویتی آنان برای پلیس پس از تشریفات قضائی هر سه متهم در یک اقدام پلیسی در یکی از استان‌های هم‌جوار تهران دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا منتقل شدند.

این مقام مسئول اظهار کرد: این شیادان اینترنتی پس از حضور در پلیس فتای پایتخت و مواجه‌شدن با ادله دیجیتال موجود در پرونده بزه انتسابی را پذیرفته و به برداشت غیرمجاز بیش از یک میلیارد ریال از حساب شهروندان اعتراف کردند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید