۸ واقعیت شگفت انگیز درباره بدن که نمی‌دانستید!

۸ واقعیت شگفت انگیز درباره بدن که نمی‌دانستید!

اگر فکر می‌کنید هنگام سرخ شدن فقط صورت شما مانند گوجه فرنگی سرخ می‌شود باید بدانید که در اشتباه هستید؛ همزمان با سرخ شدن صورت قسمت داخلی معده نیز سرخ می‌شود.

کد خبر : ۹۰۹۷۷
بازدید : ۹۷۹۰
شگفتی های بدن انسان

بدن انسان بدون شک یکی از پیچیده‌ترین خلقت‌ها را دارد که در این گزارش به برخی از واقعیت‌های شگفت انگیز آن اشاره شده است.

بدن انسان توده‌ای جذاب از استخوان، خون و گوشت است و مطالعه و بررسی آن را به یک موضوع شگفت انگیز تبدیل می‌کند. تا به حال فکر کرده‌اید که چه اسرار دیگری در بدن انسان نهفته است؟ در ادامه به برخی از شگفتی‌های آن از تومور‌های دارای دندان گرفته تا قلبی که حتی در خارج از بدن هم می‌تپد، اشاره شده است که دانستن آن‌ها خالی از لطف نیست.

۱. در موارد گرسنگی شدید، مغز شروع به خوردن خودش می‌کند

به گفته محققان کالج پزشکی آلبرت انیشتین، رژیم زیاد باعث می‌شود مغز خودش را بخورد. وقتی بدن برای مدت طولانی گرسنه می‌ماند، هنگامی که سلول‌ها به شدت تلاش می‌کنند مواد مغذی را دریافت کنند، هیپوتالاموس شروع به مغز خواری می‌کند؛ این امر عملکرد مغز را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ بنابراین اگر می‌خواهید مغزتان همچنان کارآیی خود را حفظ کند یک رژیم متعادل داشته باشید.

۲. وقتی صورتتان سرخ می‌شود، قسمت داخلی معده شما نیز سرخ می‌شود

اگر فکر می‌کنید هنگام سرخ شدن فقط صورت شما مانند گوجه فرنگی سرخ می‌شود باید بدانید که در اشتباه هستید؛ همزمان با سرخ شدن صورت قسمت داخلی معده نیز سرخ می‌شود.
وقتی گونه‌های شما کاملا گرم و سرخ می‌شود، سیستم عصبی واکنش نشان داده و باعث می‌شود جریان خون در بدن افزایش یابد. آدرنالین رگ‌های خونی را گشاد می‌کند و سرعت خون و اکسیژن رسانی به صورت و پوشش معده شما را تسریع می‌بخشد و باعث قرمزتر شدن گونه‌ها و معده می‌شود.

۳. میزان تولید چربی در بدن انسان به حدی است که می‌توان با آن ۷ تکه صابون ساخت

در بدن انسان چربی کافی وجود دارد تا اندازه‌ای که می‌توان از آن ۷ تکه صابون تولید کرد. در ترکیب صابون تا حدی چربی و روغن استفاده می‌شود که این مواد از منابع حیوانی و گیاهی تامین می‌شود. چربی‌ها باید با قلیایی قوی مانند سدیم (برای تولید صابون سخت) یا هیدروکسید پتاسیم (اگر صابون مایع می‌خواهید) ترکیب شوند، به این فرآیند صابون سازی گفته می‌شود.
قلب

۴. قلب‌ها می‌توانند حتی در خارج از بدن بتپند

این غیر ممکن به نظر می‌رسد، اما به لطف دستگاه شگفت انگیز سیستم مراقبت از عضو (OCS)، اکنون می‌توان قلب را در خارج از بدن انسان زنده نگه داشت. سیستم مراقبت از اعضای بدن (OCS) توسط TransMedics در حال تحول در پیوند فوری پیوند اعضاست.
پیش از این، قلب و اعضای بدن اهداء کننده باید درون خنک کننده‌های پلاستیکی روی یخ قرار می‌گرفتند و باید در سریعترین زمان ممکن به بیمارستان مقصد برده می‌شدند که در بسیاری از موارد قلب یا به موقع به آنجا نمی‌رسد یا به دلیل سرمای زیاد یخ آسیب می‌بیند.

اما با پیشرفت علم در حال حاضر، قلب می‌تواند گرم و تپنده تحویل داده شود و در شرایط مطلوب‌تری برای پیوند قرار گیرد. این دلگرم کننده است که بدانید اکنون با این فناوری جدید می‌توان بسیاری از زندگی‌ها را نجات داد.

۵- تومور‌هایی وجود دارند که می‌توانند دندان و مو داشته باشند

این تومور‌های عجیب و غریب تراتوم (کلمه یونانی به معنای «تومور‌های هیولا») نامیده می‌شوند. پیشنهاد می‌شود پس از خواندن این مطلب به دنبال تراتوم‌ها نباشید، زیرا دیدن آن‌ها کمی ناراحت کننده است. به هر حال دندان‌هایی که از تومور رشد می‌کنند، منظره زیبایی ندارند.
تراتوماس یک تومور سلول جوانه‌ای است که ممکن است حاوی چندین نوع مختلف بافت مانند دندان، مو، عضله و استخوان باشد. آن‌ها معمولا در تخمدان و استخوان دنبالچه ظاهر می‌شوند. در بعضی موارد آن‌ها در سیستم عصبی مرکزی مانند مغز یا نخاع نیز رخ می‌دهند.

۶. از هر عضو دوقلو در بدن، تنها یکی برای ادامه حیات لازم است

آیا تابه حال شنیده‌اید که مردم در مورد فروش کلیه خود برای جدیدترین آیفون شوخی کنند؟ این احتمال وجود دارد که آن‌ها گاهی هم جدی گفته باشند، زیرا از هر عضو دوتایی که دارید تنها یکی از آن‌ها برای زنده ماندن و ادامه زندگی روزمره لازم است.
طبق بنیاد ملی کلیه، حتی اگر یکی از کلیه‌های خود را اهداء کنید، باز هم می‌توانید با مشکلات سلامتی کمی یا بدون مشکل زندگی کنید و امید به زندگی عادی خواهید داشت.

۷. قد شما صبح‌ها بلندتر از عصرهاست

آیا تا به حال احساس کرده‌اید که در پایان روز چند سانتی متر کوچک شده‌اید و نمی‌توانید دلیل آن را بفهمید؟ علم این پدیده گیج کننده را برای ما توضیح می‌دهد.

این امر به دلیل غضروف فشرده کننده جاذبه ستون فقرات و زانو‌ها هنگام ایستادن و نشستن در طول روز است؛ بنابراین به لطف جاذبه و فشاری که فعالیت‌های روزمره بر روی ستون فقرات شما وارد می‌کنند، در پایان روز کمی کوتاه می‌شوید؛ اما جای نگرانی نیست، زیرا ستون فقرات هنگام شب در حالت درازکش گسترش یافته یا از حالت فشرده خارج می‌شود و صبح که از خواب بیدار می‌شوید کمی قد بلندتر به نظر می‌رسید.

۸- اثر زبان هم مانند انگشت منحصربه‌فرد است

شاید از پیش بدانید که هیچ کس در جهان همان اثر انگشت شما را ندارد، اما آیا می‌دانید که زبان شما نیز اثر منحصر به‌فرد خود را دارد؟ زبان یکی از قوی‌ترین عضلات در بدن است که می‌تواند اطلاعات جامعی درباره بافت فیزیولوژیک ارائه دهد. این می‌تواند به این معنی باشد که با فناوری پیشرفته در آینده، اثر انگشت شما تنها راه شناسایی نباشد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید