سرعت اینترنت استارلینک امسال دو برابر می‌شود

سرعت اینترنت استارلینک امسال دو برابر می‌شود

ماسک در توییت روز دوشنبه خود نوشت: سرعت دو برابر خواهد شد و به حدود ۳۰۰ Mb/s خواهد رسید و تاخیر نیز به ۲۰ میلی ثانیه می‌رسد.

کد خبر : ۹۱۰۷۱
بازدید : ۱۰۶۰۹
اينترنت استارلينک

ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس‌اکس گفت که سرعت خدمات اینترنت شرکت او یعنی استارلینک در سال ۲۰۲۱ و با ارسال صد‌ها ماهواره دیگر به مدار، دو برابر خواهد شد.

در حال حاضر بیش از هزار ماهواره استارلینک در مدار ارتفاع پایین، پهن باند کاربران قبلی خود در آمریکای شمالی و انگلستان را پوشش می‌دهد، با این هدف که مجموعه‌ای از ماهواره‌ها با ۴۰،۰۰۰ ماهواره طی چند سال آینده ساخته شود.

همزمان با توسعه موشک‌های سریع و با قابلیت چند بار استفاده فالکون ۹ اسپیس اکس، میزان پرتاب‌های استارلینک نیز در حال افزایش است. پس از انجام ۱۴ پرتاب موفق در سال ۲۰۲۰، چهار پرتاب در سال ۲۰۲۱ انجام شده اند و با همین نرخ پرتاب، سی پرتاب دیگر نیز می‌توانند تا پیش از پایان سال انجام شود.

هر پرتاب برای افزودن شصت ماهواره در نظر گرفته شده است که به شبکه استارلینک اضافه می‌شود. مساله‌ای که هم در سرعت داده‌ها و هم در تاخیر در شبکه اثر مثبتی خواهد گذاشت. ماسک در توییت روز دوشنبه خود نوشت: «سرعت دو برابر خواهد شد و به حدود ۳۰۰ Mb/s خواهد رسید و تاخیر نیز به ۲۰ میلی ثانیه می‌رسد.»

او در توییت دیگری اهداف بلندپروازانه شرکت خود را برای توسعه پوشش جهانی اینترنت بسط داد و گفت که هر کسی که تجهیزات دریافت استارلینک را داشته باشد قادر خواهد بود که پیش از سال ۲۰۲۲ به اینترنت دسترسی پیدا کند.

ماسک در پاسخ به یک مجموعه توییت درباره پوشش خدمات استارلینک نوشت: «بیشتر نقاط زمین تا پایان سال، همه تا سال بعد، بعد از آن دیگر همه چیز مربوط می‌شود به تراکم میزان پوشش خدمات. ذکر این نکته مهم است که تلفن همراه در مناطق پرتراکم شهری همیشه دارای مزیت است. ماهواره‌ها برای مناطق با تراکم جمعیت کم تا متوسط بهترین هستند.»

تجهیزات استارلینک ۴۳۹ پوند قیمت دارد و یک گیرنده، دستگاه روتر وای‌فای، برق و پایه نصب نیز همراه آن است. مشتریان همچنین باید هزینه‌ای ماهانه برای اتصال به شبکه پرداخت کنند که این مبلغ در انگلستان ۸۹ پوند است.

خدمات استارلینک با انتقاد‌هایی نیز از سوی ستاره شناسان مواجه شده که ادعا می‌کنند مجموعه طولانی این ماهواره‌ها مشاهدات رادیویی و بصری آسمان شب را با اختلال روبرو می‌کند. گزارش کارگاه صورت فلکی ماهواره‌ای ۱ (Satcon۱) که در ماه آگوست سال گذشته انجام شد ادعا کرده بود که شبکه استارلینک می‌تواند در ستاره‌شناسی و پیشرفت‌های علمی "تاثیر زیادی" بگذارد.
از آن زمان به بعد، اسپیس‌اکس به گفتگو با رصدخانه‌ها و موسسات نجومی ادامه داده تا راهی را پیدا کند که بتواند اثرات منفی ماهواره‌های استارلینک را کاهش داد. این روش‌ها شامل رنگ‌آمیزی پایه ماهواره‌ها به رنگ سیاه و همچنین زاویه دار کردن ماهواره‌ها می‌شود که سبب شود این ماهواره‌ها نور خورشید را به زمین بازتاب ندهند.

اسپیس‌اکس در تارنمای خود اعلام که چنین اقداماتی می‌تواند به این کمک کند که ماهواره‌ها «به صورت کلی طی یک هفته پرتاب برای چشم غیرمسلح قابل رویت نباشند».
منبع: اينديپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید