رونمایی از نسل جدید بنز کلاس C

رونمایی از نسل جدید بنز کلاس C

بنز فقط از موتور‌های چهار سیلندر در کلاس C استفاده می‌کند. همه مدل‌ها یک موتور الکتریکی ۲۰ اسب بخاری هم دارند که باعث کاهش مصرف سوخت شده و در سرعت‌های پایین به چابک‌تر شدن ماشین کمک می‌کند.

کد خبر : ۹۱۱۷۳
بازدید : ۱۴۱۳۱
بنز جدید
نسل جدید کلاس C فقط با موتور چهار سیلندر ساخته می‌شود

سدان پرطرفدار بنز

مرسدس-بنز نسل جدیدی از کلاس C خود را معرفی کرد. ششمین نسل از این سدان پرطرفدار، اولین مدل کارخانه است که تنها با قوای محرکه هیبرید به بازار عرضه می‌شود.

اولین نسل از بنز کلاس C در سال ۱۹۸۲ معرفی شد. از آن زمان تا کنون، بنز ده میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه از این ماشین فروخته و این مدل در ده سال گذشته پرفروش‌ترین محصول بنز بوده است.

مهم‌ترین رقیب این بنز ب‌ام‌و سری ۳ است. اما علاوه بر این رقیب قدیمی، فروش بنز کلاس C در چند سال گذشته به خاطر ماشین‌های الکتریکی و محبوبیت ماشین‌های شاسی‌بلند مشکل‌تر شده است.

بنز کلاس C
اتاق ماشین شبیه به اتاق لوکس‌ترین مدل بنز طراحی شده است

بنز برای جذاب نگه‌داشتن کلاس C، مدل جدید آن را اسپرت‌تر طراحی کرده و به فن‌آوری‌هایی از لوکس‌ترین ماشین خود، کلاس S، مجهز کرده است. از جمله نمایشگر بزرگی که عینا شبیه به کلاس S است، اما با امکانات کمتری در کلاس C عرضه می‌شود.

بنز فقط از موتور‌های چهار سیلندر در کلاس C استفاده می‌کند. همه مدل‌ها یک موتور الکتریکی ۲۰ اسب بخاری هم دارند که باعث کاهش مصرف سوخت شده و در سرعت‌های پایین به چابک‌تر شدن ماشین کمک می‌کند.
بنز جدید
مدل جدید کلاس C همزمان با آلمان در چین و آفریقای جنوبی هم تولید می‌شود
بنز به زودی یک مدل هیبرید-الکتریکی هم از کلاس C خواهد ساخت که می‌تواند تا ۱۰۰ کیلومتر را با نیروی باتری حرکت کند؛ مسافتی که به گفته کارخانه برای بسیاری از امور روزانه کافی است و راننده تنها برای مسافرت‌های طولانی از موتور بنزینی استفاده خواهد کرد. مدل تمام الکتریکی کلاس C احتمالا بعد از سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه خواهد شد.

بنز نسل جدید کلاس C را علاوه بر آلمان، در دو کارخانه‌اش در چین و آفریقای جنوبی تولید خواهد کرد. پیش‌فروش ماشین با قیمت پایه حدود ۵۰ هزار دلار از ماه آینده آغاز شده و اولین ماشین‌ها در تابستان به مشتری تحویل داده خواهد شد.

آیونیک ۵

هیوندا الکتریکی هیوندای می‌گوید آیونیک ۵ با هربار شارژ تا ۴۸۰ کیلومتر حرکت می‌کند

هیوندای اولین مدل از سری جدید مدل‌های الکتریکی خود را رونمایی کرد. آیونیک ۵ پاسخ هیوندای به مدل‌های الکتریکی فولکس‌واگن است، اما کارخانه کره‌ای با عرضه آن نیم‌نگاهی هم به رقابت با محصولات الکتریکی کارخانه‌های لوکس آلمانی و تسلا دارد.

آیونیک ۵ با الهام از مدل پونی طراحی شده که در سال ۱۹۷۵ تولید شد و اولین ماشین تولید انبوه کره‌ای است. فرم ماشین هچ‌بک است، اما ارتفاع آن به یک شاسی‌بلند نزدیک‌تر است و هیوندای می‌گوید فضای داخل آن با شاسی‌بلند‌های بزرگ‌تر رقابت می‌کند.

آیونیک ۵ اولین مدلی است که هیوندای بر روی پلتفرم الکتریکی جدیدش می‌سازد. از این پلتفرم می‌توان برای ساخت ماشین با اندازه‌های مختلف استفاده کرد. با گذاشتن باتری‌ها در زیر ماشین، کف ماشین کاملا صاف و اتاق جادارتر شده است.

آیونیک 5
آیونیک ۵ اولین مدل از سری محصولات جدید الکتریکی هیوندای است

اتاق ماشین تا حد ممکن ساده طراحی شده و در طراحی آن از اتاق نشیمن خانه الهام گرفته شده است. کنسول وسط ماشین متحرک است و می‌توان آن را برای استفاده سرنشینان عقب جا‌به‌جا کرد. از ضخامت داشبورد هم تا حد ممکن کاسته شده تا فضای جلو ماشین بیشتر شود.

برای سرنشینان یک پریز در اتاق ماشین گذاشته شده که می‌توانند لوازم الکتریکی خود نظیر لپ‌تاپ را با باتری ماشین شارژ کنند. برای ماشین همچنین می‌توان باتری خورشیدی سفارش داد که روی سقف قرار می‌گیرد.

هیوندای جدید را می‌توان با یک یا دو موتور الکتریکی سفارش داد. کارخانه می‌گوید ماشین با هر بار شارژ می‌تواند تا ۴۸۰ کیلومتر حرکت کند و حداکثر سرعت قوی‌ترین مدل ۱۸۵ کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت آن ۵/۲ ثانیه است. ماشین امکان شارژ سریع دارد که می‌تواند تنها در ۱۸ دقیقه شارژ باتری را از ده درصد به ۸۰ درصد برساند.

اتاق ماشین
اتاق هیوندای با الهام از اتاق نشیمن خانه طراحی شده است

قیمت ماشین هنوز اعلام نشده است. گمانه‌زنی رسانه‌ها درباره قیمت سری اول آیونیک ۵ که با امکانات ویژه فروخته می‌شود حدود ۶۰ هزار دلار است. این قیمت از محصولات فولکس‌واگن گران‌تر است و آن را به مدل‌های تسلا و ب‌ام‌و نزدیک می‌کند.

هیوندای امیدوار است که در سال اول هفتاد هزار دستگاه آیونیک ۵ بفروشد و می‌گوید تنها ۲۴ ساعت پس از رونمایی، بیش از بیست‌هزار سفارش از داخل کره‌جنوبی گرفته است.

هیوندای سال آینده مدل آیونیک ۶ را تولید می‌کند که یک سدان اسپرت الکتریکی است. پس از آن آیونیک ۷ که یک شاسی‌بلند بزرگ است به بازار عرضه خواهد شد.
پژو

پژو لوکس‌تر می‌شود

پژو با هدف معرفی هویتی لوکس‌تر، آرم خود را تغییر داد. نشان جدید سپری است که سر یک شیر روی آن قرار دارد و با الهام از آرم شرکت در دهه شصت میلادی طراحی شده است.

این نشان اولین بار سه سال پیش و در کانسپتی الکتریکی نمایش داده شد که پژو با الهام از مدل ۵۰۴ خود در دهه هفتاد میلادی ساخته بود. پژو می‌گوید آرم جدیدش مانند این کانسپت یادآور سابقه طولانی این کارخانه فرانسوی در خودروسازی و آغاز مسیری تازه برای پژو است که در نتیجه آن محصولات کارخانه لوکس‌تر شده و با موتور الکتریکی ساخته خواهد شد.
لوگوی جدید پژو
نشان جدید پژو اولین بار در کانسپتی در نمایشگاه پاریس نمایش داده شده بود

پژو اکنون بخشی از گروه خودروسازی استلانتیس است که از ترکیب دو شرکت PSA و فیات-کرایسلر تاسیس شده و چهارمین خودروساز بزرگ جهان است. نقش پژو در این گروه، تولید ماشین‌هایی است که با محصولات گران‌تر خودروسازان آلمانی رقابت کند.

نسل جدید مدل ۳۰۸، اولین مدلی است که با آرم جدید به بازار عرضه خواهد شد. گفته می‌شود که این هچ‌بک که رقیب اصلی فولکس‌واگن گلف است، از نظر ظاهری کاملا متحول شده و اولین مدلی است که با تعریف تازه پژو تولید می‌شود.


رقیب کوچک تسلا

هنگ گوانگ فروش هانگ‌گوانگ در ماه ژانویه دو برابر تسلا بود

در حالی که همه خودروسازان لوکس در تلاشند تا با محصولات تسلا رقابت کنند، یک ماشین کوچک چینی توانسته باارزش‌ترین خودروساز جهان را به چالش بکشد.

'هانگ‌گوانگ مینی ئی‌وی' (Hong Guang Mini EV) محصول کارخانه‌ای به نام وولینگ (Wuling) است که با شراکت کارخانه دولتی سایک (SAIC) و جنرال‌موتور تاسیس شده است. این ماشین ماه گذشته حدود دو برابر تسلا فروش داشته و صدرنشینی تسلا مدل ۳ را در بازار چین به طور جدی تهدید می‌کند.

قیمت پایه هانگ‌گوانگ چهار هزار و ۵۰۰ دلار است، به زحمت برای چهار نفر جا دارد و حداکثر سرعتش ۱۰۰ کیلومتر در ساعت است. با این که ماشین از هیچ جنبه‌ای قادر به رقابت با تسلا نیست، اما استقبال از آن به حدی بوده که به نظر می‌رسد فاصله زیادی تا تبدیل شدن به محبوب‌ترین ماشین الکتریکی چین ندارد.

وولینگ در نیمه دوم سال گذشته میلادی ۱۱۲ هزار دستگاه هانگ‌گوانگ تولید کرد و توانست پس از تسلا مدل ۳، دومین خودروی الکتریکی پرفروش در چین شود. فروش هانگ‌گوانگ در ماه گذشته دو برابر تسلا مدل ۳ بود و با همین آمار فروش در چین، حالا در سراسر جهان پس از تسلا دومین ماشین پرفروش الکتریکی است.

هنگ گوانگ
وولینگ قصد دارد ماشین الکتریکی کوچکش را در بازار‌های جهانی عرضه کند

قیمت پایه تسلا مدل ۳ در چین معادل ۳۹ هزار دلار است. فروش این ماشین در چین سال گذشته دو برابر شد و این کشور بزرگ‌ترین بازار این کارخانه آمریکایی است. ماه گذشته دولت چین برای بررسی شکایت‌هایی از آتش‌گرفتن برخی مدل‌های تسلا و اشکالات فنی دیگر، پرونده‌ای برای این کارخانه باز کرده که ممکن است برایش دردسرساز شود.

وولینگ قصد دارد ماشین کوچکش را در خارج از چین هم بفروشد. گفته می‌شود این کارخانه در حال همکاری با کارخانه‌ای در لیتوانی است تا از آنجا به بازار اروپا وارد شود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید