اخبار حوادث روز، ۹۹/۱۲/۱۶

اخبار حوادث روز، ۹۹/۱۲/۱۶

امروز 16 اسفندماه در اخبار حوادث روز، گزارشی می خوانیم از فاش شدن راز قتل هولناک سه عضو یک خانواده که با نقشه دختر بزرگ خانواده و همدستی دو مرد طراحی و اجرا شده بود.

کد خبر : ۹۱۳۱۱
بازدید : ۱۰۸۴۳
حوادث روز
فرادید | امروز ۱۶ اسفندماه ۱۳۹۹ تیتر اصلی اخبار حوادث، ماجرای هواپیما ربایی پرواز مشهد-اهواز ب ود.

ساعت ٢٢:١٠ پنجشنبه پس از گذشت ٢٠ دقیقه دقیقه از پرواز، یکی از مسافرین بنام محمدحسین حقیقت منش فرزند ٥٤ ساله، برگه‌ای را به مهماندار می‌دهد که بر روی آن عبارتی با مضمون "من بمب‌گذاری شدم... ریموت دست شخص دیگری هست" و می‌گوید که این برگه را به امنیت پرواز برسان و بگو که هواپیما به آسمان اهواز برگردد...

قتل عام خانواده برای سرقت

در صفحه حوادث روزنامه ایران ماجرای راز قتل هولناک سه عضو یک خانواده که با نقشه دختر بزرگ خانواده و همدستی دو مرد طراحی و اجرا شده بود، پس از ۴۰ روز با اظهارات پسر جوانی به پلیس فاش شد. او گفت: من در بازار موبایل کار می‌کنم و خانه‌مان در محدوده بلوار ابوذر است.

حدود ۱۰ روز قبل، یکی از دوستانم را در خیابان دیدم و همراه او به خانه دوست دخترش رفتم وقتی وارد خانه آن‌ها شدم برای شستن دست و صورتم می‌خواستم به دستشویی بروم، اما، چون با خانه آن‌ها آشنایی نداشتم به اشتباه وارد حمام شدم، اما ناگهان با مشاهده صحنه‌ای عجیب در جا خشکم زد.

داخل حمام با جسد زن و مردی میانسال رو به رو شدم. از ترس بلافاصله در را بستم و به اتاق برگشتم. بعد هم به بهانه‌ای خیلی زود خانه را ترک کردم...

قتل خواهر به خاطر ازدواج

در بخش اخبار حوادث می‌خوانیم: پس از کشف جسد دختر جوان، متهم به محل قتل که خانه پدریشان بود منتقل شد تا صحنه جنایت را بازسازی کند.
او که در تمام مدت گریه می‌کرد درباره انگیزه‌اش از این جنایت گفت: من عاشق خواهرم بودم او تنها حامی و پشتیبان من بود نمی‌خواستم خواهرم با مرد دیگری ازدواج کند، چون اگر از آن خانه می‌رفت من تنها می‌شدم مرا فراموش می‌کرد من می‌خواستم خواهرم فقط کنار من باشد، اما اشتباه کردم یک لحظه عصبانی شدم و نفهمیدم چه کار می‌کنم...

قتل دوست صمیمی برای دفاع از خود

روزنامه شرق در بخش خبری حوادث نوشت: پسر جوانی که متهم است دوستش را به قتل رسانده، در حالی برای بار دوم پای میز محاکمه می‌رود که قضات یک بار او را مستحق قصاص ندانسته‌اند.

مهران در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد، اما مدعی شد در دفاع از خودش این کار را کرده است. مهران گفت: سال‌ها با آرش دوست بودم. آن روز با هم در پارک دعوا کردیم، بعد همه چیز تمام شد تا اینکه متوجه شدم قصد دزدی از ماشین دوستم را دارد...

قتل در عالم توهم شیشه‌ای

در گزارشی دیگر ماجرای ۲ قتل به خاطر مصرف موادمخدر منتشر شد: رسیدگی به اولین پرونده زمانی آغاز شد که زنی با مرکز فوریت‌های پلیسی استان فارس تماس گرفت و گفت فردی به شوهرش شلیک کرده و او را به قتل رسانده است.

متهم وقتی تحت بازجویی قرارگرفت به قتل اعتراف کرد و گفت: ناصر از اقوام دور من بود و ما با هم به‌خاطر یک کلیپ اختلاف داشتیم طوری که از او کینه به دل گرفته بودم و به همین دلیل در نهایت نقشه قتل را طراحی و اجرا کردم. متهم در ادامه وقتی برای شرح جزئیات جنایت تحت بازجویی‌های دقیق‌تر قرار گرفت، حرف‌های اولیه‌اش را رد کرد و گفت: مشکل اصلی من و ناصر اختلاف مالی بود اصلا کلیپی در کار نبود...

در ادامه مرور اخبار حوادث روز، رئیس پلیس فتای استان اردبیل از دستگیری شخصی که با ایجاد صفحات جعلی متعدد در اینستاگرام و معرفی خود با عناوین مختلف مثل پزشک، دندان‌پزشک، مشاور تحصیلی و... اقدام به کلاهبرداری از افراد می‌‎کرد، خبر داد.

سرهنگ علی قهرمان‌طالع گفت: با دریافت گزارش‌های متعدد درباره کلاهبرداری، اخاذی و فریب کاربران شبکه اجتماعی اینستاگرام توسط شخصی که با ایجاد صفحات جعلی متعدد و گذاشتن پست‌ها و تصاویر خاص و معرفی خود با عناوین مختلف اقدام به کلاهبرداری می‌کرد، پرونده در دایره قضائی پلیس فتا به جریان افتاد.

وی ادامه داد: در پی بررسی‌های اولیه مشخص شد این شیاد سایبری با ایجاد صفحات جعلی و معرفی خود به‌عنوان پسر یکی از مقامات استانی در قالب دندان‌پزشک، مشاور تحصیلی و پزشک مشغول برقراری ارتباط با کاربران و به‌ویژه بانوان کرده و به بهانه‌های مختلف از آنان اخاذی و درخواست وجه می‌کند.

این مسئول انتظامی اظهار کرد: اقدامات فنی و پلیسی افسر پرونده مشخص کرد این شخص یکی از متهمان حرفه‌ای و تحت تعقیب پلیس بوده که سابقه فعالیت در حوزه جرائم سایبری را نیز دارد. رئیس پلیس فتای استان اردبیل گفت:

افسران سایبری با ردگیری محل اختفا و با هماهنگی مقامات قضائی، متهم را در یک عملیات پلیسی در منزل پدری‌اش به‌همراه تجهیزات دیجیتالی دستگیر کردند و با تکمیل پرونده در اختیار قانون قرار دادند.

سرهنگ قهرمان‌طالع عنوان کرد: متأسفانه کاربران فضای مجازی به‌ویژه خانم‌ها با دریافت پیام‌های عاطفی و مشاهده تعدادی عکس و فیلم جذاب سریع گمراه می‌شوند و با باور اینکه شخص صاحب پیج در شبکه‌های اجتماعی همان شخصی است که ادعا می‌کند، فریب می‌خورند و با برقراری ارتباط باعث فروپاشی بنیان خانواده و سوءاستفاده از خودشان می‌شوند.

همچنین در آخر هفته گذشته دو سانحه مرگبار در اصفهان و هرمزگان رخ داد که مربوط به دو اتوبوس مسافربری بود و در مجموع ۸ نفر جان باختند و حدود ۵۰ مسافر نیز زخمی شدند.

در نخستین سانحه یک اتوبوس مسافربری با کامیون در جاده رودان کهنوج تصادف کرد و ۶ کشته و ۳۱ زخمی بر جا گذاشت.

دکتر فاطمه نوروزیان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان درباره این حادثه گفت: این حادثه ساعت ۲۰ و ۸ دقیقه صبح پنجشنبه رخ داد و اتوبوسی که از زاهدان به بندرعباس در حرکت بود در محور منوجان به رودان در محدوده تونل رودان با یک کامیون تصادف کرد و تاکنون ۶کشته و۳۱مجروح برجا گذاشته است.

وی با بیان اینکه بلافاصله آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ شهرستان رودان و منوجان برای امداد‌رسانی به محل حادثه اعزام شد، تصریح کرد: ۱۵ نفر مجروح به بیمارستان رودان و ۱۱ نفر به بیمارستان امام حسین منوجان و ۵ مصدوم به بیمارستان کهنوج منتقل شدند.

سرهنگ تنها، جانشین پلیس راه انتظامی هرمزگان اظهار کرد: یک دستگاه اتوبوس اسکانیا ساعت ۱۷ روز چهارشنبه از شهر زاهدان به‌سمت بندرعباس حرکت کرد، اما ساعت ۸ و ۲۰ دقیقه صبح پنجشنبه در محدوده تونل رودان به‌دلیل نقص فنی و حادثه در سیستم ترمز اتوبوس پس از برخورد با یک کامیون واژگون شد. علت دقیق این حادثه از سوی کارشناسان در حال بررسی است.

در دومین حادثه یک دستگاه اتوبوس در جاده میمه - مورچه خورت اصفهان واژگون شد و ۲ کشته بر جا گذاشت. منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: این اتوبوس که از رامسر به سمت اصفهان در حرکت بود، ساعت ۷ و ۳۱ دقیقه صبح جمعه در ۲۰ کیلومتری محور میمه - مورچه خورت واژگون شد.

به محض اطلاع به مرکز اورژانس، هشت دستگاه آمبولانس از فوریت‌های پزشکی استان به محل اعزام شدند.۱۷ مصدوم این حادثه به بیمارستان گلدیس شاهین شهر انتقال یافتند که ۱۰ نفر از آن‌ها بستری شدند، اما دو نفر در این حادثه جان باختند.

سرهنگ اصغر زارع، رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی اصفهان علت اولیه حادثه واژگونی اتوبوس مسافربری را ناتوانی راننده در اثر تخطی از سرعت مطمئنه اعلام کرد و گفت: در این حادثه راننده مقصر شناخته شد، ولی سهم شرکت مسافربری از لحاظ عدم نظارت بر وضعیت لاستیک‌های اتوبوس از لحاظ استاندارد و صاف بودن نیز باید بررسی شود که کارشناسانی برای این امر تعیین شده‌اند.

مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور تعداد مصدومان را ۱۲ نفر اعلام کرد و در این باره گفت: صبح جمعه یک مورد حادثه واژگون شدن اتوبوس در ٢٠ کیلومتری میمه به سمت مورچه خورت اتفاق افتاد که بلافاصله ٨ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به محل حادثه اعزام شدند.

تکنیسین‌های اورژانس در محل حاضر شدند و شرایط جسمی سرنشینان این خودرو را بررسی کردند. بر همین اساس مشخص شد که دو نفر از سرنشینان جان خود را از دست داده و ١٢ نفر نیز مصدوم شده اند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید