چانگان CS ۳۵ پلاس ۲۰۲۱ به ایران می‌آید؟

چانگان CS ۳۵ پلاس ۲۰۲۱ به ایران می‌آید؟

۹ سال قبل بود که چانگان نسل اول CS ۳۵ را بازار خودرو عرضه کرد، پس از آن هم در سال ۲۰۱۸ از نسل دوم این خودرو پرده برداشت. اما حالا پس از گذشت ۳ سال فیس لیفت نسل دوم چانگان CS ۳۵ را روانه بازار کرده است. البته چانگان در کنار نسل دوم و فیس لیفت آن، همچنان نسل اول CS ۳۵ را تولید و عرضه می‌کند.

کد خبر : ۹۱۷۴۶
بازدید : ۲۰۴۶۹
چانگان CS۳۵ پلاس
فرادید | خودروی چانگان CS۳۵ که نخستین بار با همکاری این شرکت چینی و گروه خودروسازی سایپا در اردیبهشت ماه سال ۹۵ در ایران عرضه شد، پس از تحریم کشور از سوی آمریکا تولید آن هم متوقف شد. اما حالا برخی از رسانه‌های حوزه خودرو مدعی شده‌اند که چانگان CS۳۵ پلاس ۲۰۲۱ قرار است به زودی در ایران مونتاژ و عرضه شود.

به گزارش فرادید؛ روز‌های گذشته بود که رسانه‌های حوزه خودرو با انتشار تصاویری از چانگان CS۳۵ پلاس ۲۰۲۱ در اتوبان تهران - ساوه مدعی شدند که نسخه جدید چانگان قرار است به جاده‌های ایران برگردد. البته تاکنون هیچ یک از مسئولان سایپا به این موضوع واکنشی نشان نداده‌اند.

البته نکته قابل توجه اینجاست که این محصول فیس لیفت گروه خودروسازی چانگان به تازگی وارد بازار چین شده و حالا به فاصله چند هفته وارد ایران شده است.

برخی از فعالان حوزه خودرو معتقدند که به نظر نمی‌رسد چانگان CS۳۵ جدید در راه کشور دیگری به جز ایران باشد و بایستی منتظر عرضه این خودرو به بازار داخلی باشیم.

با این حال، چانگان CS۳۵ کراس‌اوور شهری است که با همکاری فورد توسعه یافته و در ایران نیز طرفداران پروپاقرصی دارد. این محصول پیش از این توانسته بود رقبای هم رده چینی خود همچون ام وی ام X۲۲ و جک S۳ را با مشکل مواجه کند.
ویژگی های چانگان CS۳۵ پلاس
چانگان CS۳۵ پلاس ۲۰۲۱ چه ویژگی هایی دارد؟
۹ سال قبل بود که چانگان نسل اول CS ۳۵ را بازار خودرو عرضه کرد، پس از آن هم در سال ۲۰۱۸ از نسل دوم این خودرو پرده برداشت. اما حالا پس از گذشت ۳ سال فیس لیفت نسل دوم چانگان CS ۳۵ را روانه بازار کرده است. البته چانگان در کنار نسل دوم و فیس لیفت آن، همچنان نسل اول CS ۳۵ را تولید و عرضه می‌کند.

اما با این حال بررسی‌ها نشان می‌دهد که چانگان برای فیس لیفت نسل دوم دو مدل پیشرانه برای چانگان CS۳۵ پلاس در نظر گرفته است؛ یک پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی که در مدل پیشین نیز حضور داشت و به‌همراه جعبه‌دنده ۶سرعته نیمه‌خودکار آیسین، قدرتی معادل ۱۲۸ اسب‌بخار را به سمت چرخ‌های جلو ارسال می‌کرد.

اما پیشرانه ۱.۴ لیتری توربوشارژ که احتمال حضور آن در بازار کشور بسیار بیشتر به نظر می‌رسد، به طور گسترده در نسل جدید چانگان سی اس ۳۵ مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

این کراس‌اوور کوچک ۱۴۳۵ کیلوگرمی به دلیل بهره‌مندی از موتور ۱.۴ لیتری TC L۴ FWD و یک گیربکس دوکلاچه ۷ سرعته اتوماتیک، قادر است ۱۵۶ اسب‌بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن‌متر گشتاور تولیدی را در اختیار چرخ‌های جلو قرار دهد. به‌واسطه سودبردن از چنین مجموعه فنی، چانگان سی اس ۳۵ پلاس توانایی رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ظرف مدت ۱۱ ثانیه را پیدا خواهد کرد.

از طرف دیگر، این خودرو حداکثر سرعتی معادل ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت را ارائه خواهد داد و در این میان، به ازای پیمایش هر ۱۰۰ کیلومتر مسافت، به طور متوسط برابر ۶.۴ لیتر سوخت مصرف خواهد کرد. باک سوخت این خودرو نیز معادل ۵۳ لیتر گنجایش دارد.

نسخه خاورمیانه‌ای چانگان CS۳۵ پلاس در قالب سه تیپ ترند، اسمارت و لیمیتد روانه بازار شده است که در این میان، مدل لیمیتد حکم تیپ فول‌آپشن را دارد و از امکانات رفاهی همچون سقف پانوراما و سانروف، چراغ‌های جلو LED، چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب، دی‌لایت، آینه‌های جانبی تاشونده برقی با گرم‌کن، ورود بدون کلید با استارت دکمه‌ای و قابلیت روشن‌کردن خودرو از راه دور، ترمز پارک برقی، کروزکنترل تطبیق‌پذیر، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، نمایش‌گر لمسی ۱۰ اینچی، سیستم صوتی با شش اسپیکر، نویگیشن و… بهره می‌برد.
فیس لیفت چانگان تفاوت‌ها و شباهت‌های فیس لیفت نسل جدید با نسخه‌های پیشین
کارشناسان حوزه خودرو معتقدند که فیس لیفت نسل جدید با مدل‌های پیشین تنها در طراحی و شکل ظاهری تفاوت دارد و در بخش فنی تغییری نداشته است. آن‌ها می‌گویند که مهم‌ترین تفاوت‌های ظاهری آن در قسمت چراغ‌های و سپر‌های جلو و عقب رخ داده است.

با این حال، چانگان CS۳۵ پلاس با این فیس‌لیفت هویتی مستقل‌تر در طراحی پیدا کرده و در آن از اصول طراحی کراس اوور بزرگ‌تر این شرکت یعنی چانگان CS۷۵ پلاس استفاده شده است. یکی از المان‌های جذاب طراحی این خودرو در نمای عقب خروجی‌های اگزوز دایره‌ای است که دیگر پشت سپر پنهان نیست. چراغ‌های عقب چانگان CS۳۵ پلاس پیش از این نیز به یکدیگر متصل بود، اما اکنون این اتصال به صورت یکپارچه انجام شده و شاهد چراغ چندتکه در این بخش نیستیم که کیفیت و جذابیت این بخش را بهبود داده است. با این فیس لیفت، طول چانگان CS۳۵ پلاس ۵ میلی متر کاهش یافته و به عدد ۴۳۳۰ میلی‌متر رسیده است.

از طرفی نمای داخلی چانگان CS۳۵ پلاس نیز به کلی دگرگون شده، تا جایی که حتی پنل‌های تودری و زیرآرنجی‌های آن نیز دوباره طراحی شده است. نمای کلی داشبورد با ترند این روز‌ها هم سو شده، دو نمایشگر برای اطلاعات سرگرمی و راندن پیش روی راننده قرار گرفته، دریچ‌های سیستم تهویه به یکدیگر متصل شده و از تریم دو رنگ قرمز و مشکی برای پوشش‌های چرمی کابین استفاده شده است.

با این وجود چانگان CS۳۵ پلاس از نظر فنی تغییری را تجربه نکرده است. در چین چانگان CS۳۵ پلاس با طیف گسترده‌ای از موتور‌ها عرضه می‌شود. یک موتور تنفس طبیعی GDI ۱.۶ لیتری با جعبه دنده دستی و CVT قابل عرضه است. یک نسخه ۱۲۸ اسب‌بخاری نیز با جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک ساخت آیسین همراه شده است. یک موتور ۱.۴ لیتری توربو با توان ۱۶۰ اسب بخار با یک جعبه دنه ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه نیز در فهرست قوای محرکه این خودرو قرار دارد. تمام این نسخه به صورت دیفرانسیل جلو روانه بازار می‌شود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید