تخریب کروناویروس با امواج فراصوت

تخریب کروناویروس با امواج فراصوت

مطالعه اخیر محققان ام. آی. تی نشان داده است که ارتعاشات فراصوت می‌تواند به ویروس‌های کرونا آسیب برساند. ارتعاشات فراصوت باید در فرکانس‌های مورد استفاده در تصویربرداری تشخیصی پزشکی باشد.

کد خبر : ۹۱۷۸۸
بازدید : ۱۰۶۲۰
تخریب کروناویروس

مطالعه جدید محققان "دانشگاه ام. آی. تی" نشان داده است که امواج فراصوت در فرکانس‌های تصویربرداری پزشکی می‌توانند به پوسته و پروتئین‌های میخ مانند ویروس کرونا آسیب بزنند.

مانند سایر ویروس‌های کرونا، ذرات کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲، کروی هستند و دارای پروتئین‌های میخ مانندی هستند که از سطح آن‌ها بیرون زده‌اند.

این پروتئین‌های میخ مانند بر روی سلول‌های انسانی قرار می‌گیرند و سپس تغییراتی در ساختار آن‌ها رخ می‌دهد که این امر به غشای ویروسی اجازه می‌دهد تا با غشای سلول ترکیب شود. ژن‌های ویروسی سپس می‌توانند برای تکثیر شدن به سلول میزبان وارد شوند و ویروس‌های بیشتری تولید کنند.

مطالعات نشان داده است پروتئین‌های کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ که به گیرنده‌های سطح سلول انسانی متصل می‌شوند، آنزیم ۲ مبدل آنژیوتانسین (ACE ۲) نامیده می‌شوند. مطالعه اخیر محققان ام. آی. تی نشان داده است که ارتعاشات فراصوت می‌تواند به ویروس‌های کرونا آسیب برساند. ارتعاشات فراصوت باید در فرکانس‌های مورد استفاده در تصویربرداری تشخیصی پزشکی باشد.

طی این مطالعه دانشمندان از شبیه‌سازی‌های رایانه‌ای برای مدل‌سازی پاسخ ویروس به ارتعاشات در طیف وسیعی از فرکانس‌های فراصوت استفاده کردند. آن‌ها شناسایی کردند که ارتعاشات بین ۲۵ تا ۱۰۰ مگاهرتز باعث می‌شود پوسته و پرتئین‌های میخ مانند ویروس در عرض چند میلی ثانیه از داخل تخریب شوند و ترک بردارند. این تأثیر در شبیه‌سازی ویروس در هوا و آب مشاهده شد.

دانشمندان گفتند: این نتایج مقدماتی است و براساس اطلاعات محدودی است که ما در مورد خصوصیات فیزیکی ویروس می‌دانیم. با این وجود، یافته‌های اخیر اشاره به درمان احتمالی مبتنی بر فراصوت برای ویروس‌های کرونا دارد.

"توماس ویرزبیکی" (Tomasz Wierzbicki) استاد مکانیک کاربردی ام. آی. تی گفت: ما ثابت کردیم که تحت تحریک ویروس با امواج فراصوت، پوسته و پروتئین‌های میخ مانند ویروس کرونا می‌لرزد و دامنه آن ارتعاش بسیار زیاد است که این امر سبب تخریب بخش‌هایی از ویروس می‌شود.

اکنون دانشمندان برای اصلاح و تأیید یافته‌های خود با میکروب شناسان در اسپانیا همکاری می‌کنند. هدف بعدی دانشمندان درک دقیق تاثیر فراصوت در آسیب رساندن به ویروس در پیچیدگی‌های بدن انسان است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید