تبلت هوآوی MatePad؛ مجهز به Wi-Fi ۶

تبلت هوآوی MatePad؛ مجهز به Wi-Fi ۶

در یک نگاه کلی به تبلت هوآوی MatePad باید سرعت فوق‌العاده این تبلت در ارتباط Wi-Fi را به عنوان برگ برنده آن معرفی کرد. تبلتی که در کنار این قابلیت، یک محصول کابردی برای کار‌های روزانه، تحصیل و سرگرمی است

کد خبر : ۹۱۸۰۰
بازدید : ۱۱۱۵۶
تبلت هوآوی MatePad

شاید شما هم نام فناوری Wi-Fi ۶ را شنیده باشید. فناوری نسل بعدی مربوط به اینترنت خانگی که استاندارد جدیدی برای ارتباط بین دستگاه‌های دیجیتال و مودم Wi-Fi ارائه می‌دهد. جدیدترین تبلت هوآوی یعنی مدل MatePad نیز به این فناوری مجهز است.

اگر بخواهیم مهم‌ترین قابلیت‌های فناوری Wi-Fi ۶ را معرفی کنیم، باید اول به سراغ امکان ارتباط اینترنتی سریع‌تر و کاهش میزان تاخیر در ارسال و دریافت اطلاعات اشاره کنیم.

این فناوری برای اولین بار در سپتامبر ۲۰۱۹ معرفی شد و پس از آن به سرعت رواج پیدا کرد. امروزه بسیاری از دستگاه‌های دیجیتال مجهز به این فناوری هستند که تبلت جدید هوآوی MatePad نیز از آن جمله است.

بد نیست نگاهی هم به اعداد و ارقام داشته باشیم. یک دستگاه مجهز به فناوری قدیمی Wi-Fi ۵ امکان دانلود با سرعتی معادل ۸۶۶ مگابیت بر ثانیه را فراهم می‌کند. این در حالی است که یک دستگاه مجهز به فناوری Wi-Fi ۶ و آنتن دوتایی امکان دانلود با سرعتی تا ۱۲۰۰ مگابیت بر ثانیه را برای کاربر مهیا می‌کند.

علاوه بر سرعت دانلود و آپلود بیشتر، فناوری Wi-Fi ۶ تاخیر در دریافت اطلاعات (Latency) کمتری نیز دارد. این خاصیت شاید در تمامی امور روزانه کاربر موثر نباشد، ولی برای موارد خاصی کاربرد دارد.
برای مثال وقتی شما مشغول لذت‌بردن از یک بازی آنلاین هستید، تمامی اتفاقات بازی مثل شلیک‌کردن، حرکت‌کردن، پریدن و اصولا همه چیز در بازی بعد از انجام توسط شما باید از طریق اینترنت به سرور بازی ارسال و ثبت شده و حتی پیامی مبنی بر دریافت آن از طرف سرور برای بازی ارسال شود.

اینجاست که داشتن فناوری Wi-Fi ۶ با مقدار تاخیر کم خود، در ارسال این پیام‌ها به شما کمک می‌کند تا از انجام بی‌تاخیر بازی لذت ببرید. تصور بازی کردن با تاخیر زیاد یک کابوس برای علاقه‌مندان به بازی‌های آنلاین است که به کمک این فناوری تا حد زیادی از بین می‌رود.

از دیگر مزایای فناوری Wi-Fi ۶ موجود در تبلت هوآوی MatePad می‌توان به افزایش پهنای باند استفاده از اینترنت و ایمنی بیشتر در ارتباطات اینترنتی اشاره کرد. استاندارد رمزنگاری در این فناوری از نوع WPA۳ است که ریسک سرقت رمز مودم را به میزان زیادی کاهش می‌دهد.
یکی از روش‌های سرقت این رمز با ارزش، اختلال در اطلاعات ارسالی مودم به دستگاه‌ها است که فناوری جدید تا حد زیادی از آن جلوگیری کرده و مانع ورود غیر مجاز افراد به شبکه می‌شود.

تبلت هوآوی MatePad یکی از بهترین سیستم‌های ارتباط با اینترنت را ارائه می‌کند. اما برای داشتن سرعت‌های بالای اینترنت، فقط داشتن گجتی کارا کافی نیست و باید در کنار آن از مودمی قدرتمند نیز استفاده کرد. در صورتی که مودم شما از پهنای باند ۱۲۰ مگاهرتز پشتیبانی نماید، سرعت دانلود توسط هوآوی MatePad می‌تواند تا عدد خیره‌کننده ۲۴۰۰ مگابیت بر ثانیه بالا برود. دانلود فایل‌های حجیم و استریم ویدیو با کیفیت HD و بالاتر به راحتی توسط این سرعت اینترنت امکان‌پذیر است.

تبلت هوآوی MatePad ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای برای اتصال به اینترنت و دریافت سرعت دانلود بالا دارد، اما این محصول یک تبلت کاربردی است که برای تحصیل، کار و سرگرمی کارایی بالایی دارد.
برای برگزاری کلاس‌های آنلاین یا دیدن ویدیو‌های مختلف داشتن یک صفحه‌نمایش مناسب از الویت‌ها است. طراحی خاص هوآوی در بخش صفحه نمایش که به Fullview Display معروف است، نسبت صفحه‌نمایش به بدنه ۸۴ درصدی را در این محصول ایجاد کرده که تجربه تصویری دلپذیری در کاربران ایجاد می‌کند.

با رشد روزافزون استفاده از تبلت‌ها و در کل محصولات دیجیتال مختلف، حالا کاربران ساعت‌های بسیاری را صرف چشم دوختن به این نمایشگر‌ها می‌کنند. اتفاقی که باعث شده بسیاری به فکر عواقب منفی این اتفاق در چشمان کاربران بیفتند.
اما هوآوی برای کاهش این مشکلات نیز به راهکار‌هایی فکر کرده است. تمامی تبلت‌های هوآوی مجهز به دو حالت خاص راحتی چشم و حالت مخصوص کتاب‌خوانی هستند.

در حالت راحتی چشم تنظیمات تصویر به سمت رنگ‌های گرم‌تر می‌رود که اصولا ضرر کمتری برای چشمان دارند. این فناوری با کاهش نور آبی صفحه نمایش که از مضرترین نور‌های ساطع شده از نمایشگر است، میزان خستگی چشمان کاربر را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

امروزه تبلت‌ها تبدیل به یکی از ابزار‌های سرگرمی و حتی تحصیلی کوکان نیز شده‌اند. هوآوی با توجه به این مهم دست به ارائه بخشی اختصاصی برای کودکان با نام Kid's Corner در تبلت‌های خود زده است.
این بخش امکانات مورد نیاز کودک مانند دوربین تبلت، امکان نکته‌بردازی و حتی یک بخش اختصاصی برای نقاشی را در اختیار کودکان می‌گذارد. اما برای حفظ سلامت استفاده او از تبلت، دسترسی‌اش را به سایر بخش‌ها محدود می‌کند.

به این شکل، والدین می‌توانند نظارت کاملی بر نحوه استفاده کودک از تبلت و محتوای در دسترس او داشته باشند و از آسیب‌های احتمالی مانند استفاده مدیریت نشده از اینترنت جلوگیری کنند.

در یک نگاه کلی به تبلت هوآوی MatePad باید سرعت فوق‌العاده این تبلت در ارتباط Wi-Fi را به عنوان برگ برنده آن معرفی کرد. تبلتی که در کنار این قابلیت، یک محصول کابردی برای کار‌های روزانه، تحصیل و سرگرمی است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید