ماجرای باند مخوف سیاه دستان!

ماجرای باند مخوف سیاه دستان!

با دستگیری اعضای این شبکه مشخص شد چند تن از آنان ساعد و بازو‌های خود را به طور کامل خالکوبی کرده اند و به همین دلیل نیز مال باختگان آنان را «سیاه دست» می‌نامیدند.

کد خبر : ۹۲۳۷۳
بازدید : ۱۵۴۳۷
باند سیاه دستان!
سیدخلیل سجادپور | اعضای یک شبکه زورگیری که در قالب سه باند به فعالیت‌های مجرمانه می‌پرداختند، در حالی با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی دستگیر شدند که در همان ساعات اولیه دستگیری به ۱۳۰ فقره زورگیری با چاقو و تبر از زنان و نوجوانان اعتراف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی روز گذشته با بیان این خبر گفت: در راستای تشدید طرح مبارزه با جرایم خشن در مناطق مختلف شهر مشهد، تکاپوی پلیس برای شناسایی و دستگیری زورگیرانی آغاز شد که از مدتی قبل فعالیت‌های مجرمانه خود را با دستبرد خشن به اموال زنان و نوجوانان ادامه می‌دادند.

سردار سرتیپ دوم ابراهیم قربانزاده افزود: بررسی‌های کارشناسی پلیس با تجزیه و تحلیل پرونده‌های زورگیری بیانگر آن بود که زورگیران خطرناک برای ارتکاب جرم از خودرو‌های پژو ۲۰۶، پارس و موتورسیکلت آپاچی با پلاک‌های جعلی استفاده می‌کنند و موجب «احساس ناامنی» می‌شوند.
وی گفت: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، پرونده زورگیری از زنان و نوجوانان به پلیس آگاهی سپرده شد و گروه ویژه‌ای از کارآگاهان ورزیده دایره مبارزه با جرایم خشن با هدایت و نظارت مستقیم سرهنگ جواد شفیع زاده (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) تحقیقات تخصصی خود را در این باره آغاز کردند.

این مقام ارشد انتظامی که خود با حساسیت ویژه‌ای عملیات پلیسی را رصد می‌کرد، با بیان این که بررسی‌های کارآگاهان به صورت میدانی و با استفاده از تجهیزات نوین پلیسی ادامه یافت، به کشف سرنخ‌هایی از مخفیگاه سارقان اشاره کرد و افزود: کارآگاهان با استخراج شماره پلاک‌های اصلی دو خودرو و موتورسیکلت، موفق شدند محل اختفای دزدان را در مناطق خواجه ربیع، رسالت، پنجتن و قاسم آباد شناسایی کنند.
سردار قربانزاده خاطرنشان کرد: بنابراین سه گروه عملیاتی به فرماندهی سرهنگ قنبری (رئیس اداره مبارزه با سرقت) وارد عمل شدند و در چند اقدام هماهنگ و ضربتی شش تن از سرکردگان اصلی این باند را در حالی به دام انداختند که بسیاری از مال باختگان و طعمه ها، از «دستان سیاه» زورگیران سخن گفته بودند.
جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی تصریح کرد: با دستگیری اعضای این شبکه مشخص شد چند تن از آنان ساعد و بازو‌های خود را به طور کامل خالکوبی کرده اند و به همین دلیل نیز مال باختگان آنان را «سیاه دست» می‌نامیدند.

سردار ابراهیم قربانزاده با اشاره به کشف وسایل نقلیه مورد استفاده زورگیران و تعدادی سلاح سرد از قبیل چاقو و تبر افزود: با انتقال متهمان به پلیس آگاهی، بازجویی‌های تخصصی از آنان به سرپرستی سرهنگ «میش مست» (رئیس دایره مبارزه با جرایم خشن) آغاز و مشخص شد که آنان از سوی پلیس اطلاعات و امنیت و همچنین پلیس آگاهی شهرستان طرقبه شاندیز تحت تعقیب قرار داشتند.

به گفته این مقام ارشد انتظامی، اگرچه زورگیران ابتدا هرگونه ارتکاب جرمی را انکار می‌کردند، اما با کشف یک عکس دسته جمعی در گوشی تلفن، ناچار شدند ارتباط با یکدیگر و همچنین مالخران اموال سرقتی را بپذیرند، به همین دلیل بازجویی‌ها از آنان وارد مرحله جدیدی شد تا این که به ۱۳۰ فقره زورگیری با چاقو و تبر از زنان و نوجوانان در مناطق احمد آباد، سجاد، وکیل آباد، جلال و ... اعتراف کردند.

سردار سرتیپ دوم قربانزاده خاطرنشان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد اعضای این شبکه خطرناک که در قالب سه باند به فعالیت‌های مجرمانه می‌پرداختند، در بسیاری از موارد نیز طعمه‌های خود را مورد ضرب و جرح قرار داده اند و اموال سرقتی به ویژه تلفن‌های همراه را به مالخران تبعه خارجی فروخته اند که تحقیقات در این باره ادامه دارد.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی همچنین تاکید کرد: روز گذشته ۷۳ تن از مال باختگان در مواجهه حضوری با زورگیران، آنان را شناسایی کردند، اما بررسی‌های بیشتر با دستورات ویژه قضایی برای کشف سرقت‌های دیگر آنان در مناطق مختلف شهر آغاز شده است.
منبع: روزنامه خراسان
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید