واژگانی که هرگز نباید در رزومه استفاده شوند

واژگانی که هرگز نباید در رزومه استفاده شوند

ضروری است که رمزواژگان بابِ روز buzzwords شامل وقت‌شناس؛ با‌انگیزه، وفادار؛ پرانرژی؛ اهل کار گروهی؛ مشتاق؛ مشتری‌مدار یا محبوب دل‌ها در رزومه استفاده نشوند.

کد خبر : ۹۲۴۶۳
بازدید : ۱۶۲۷۰
واژگانی که هرگز نباید در روزمه استفاده شوند
فرادید | یک مشاور استخدام واژگان و عباراتی که افراد نباید در روزمه‌هایشان استفاده کنند را نام برده و می‌گوید افراد با استفاده از این واژگان شانس موفقیت خود را کاهش می‌دهند.

به گزارش فرادید، سیمون بنت می‌گوید ضروری است که رمزواژگان بابِ روز buzzwords شامل «وقت‌شناس»؛ «با‌انگیزه»، «وفادار»؛ «پرانرژی»؛ «اهل کار گروهی»؛ «مشتاق»؛ «مشتری‌مدار» یا «محبوب دل‌ها» در رزومه استفاده نشوند. او می‌گوید: «این واژگان بیش‌از‌اندازه استفاده می‌شوند و به ندرت مثال‌های ملموسی برای حمایت کردن از آن‌ها ارائه می‌شود.»

واژگان باید با دقت برای رزومه دست‌چین شوند؛ زیرا به کارفرمایان اجازه می‌دهند که احساس کنند شما همان گزینه درست برای شغل یا کسب‌وکارشان هستید. بنت می‌گوید جستجوگران شغل معمولاً این واژگان رایج را برای «موجه به نظر رسیدن» استفاده می‌کنند، اما کارفرمایان درواقع می‌خواهند بدانند این واژگان واقعاً تا چه اندازه بخشی از خصوصیات و ویژگی‌های شخصیتی این افراد هستند.

او می‌گوید: «تقریباً همه کارفرمایان به دنبال چنین ویژگی‌های شخصیتی‌ای هستند، اما هر کسی می‌تواند بگوید که چنین ویژگی‌هایی را دارد. پس ضروری است که اگر به صفتی درباره خودتان اشاره می‌کنید مثال ملموسی از آن بیاورید.»

به جای استفاده از این واژگان بهتر است آن‌ها را با یک فعل فعالِ قدرتمند جایگزین کنید. «برای مثال به جای اینکه از واژه «با‌انگیزه» استفاده کنید، بهتر است از واژه «به دست آوردن» یا «ساختن و تولید کردن» استفاده کنید و در ادامه مثالی از دستاور‌ها و چیز‌هایی که تولید کرده‌اید، بزنید.

بنت می‌گوید: «این نوع افعال فعال توجه خوانندگان را جلب و آن‌ها را هیجان‌زده می‌کنند.» «این واژگان مهارت‌ها و توانمندی‌های شما را برجسته می‌کنند و موفقیت‌هایی که شما در مشاغل پیشین کسب کرده‌اید را به نمایش می‌گذارند.»

جولیان ویلیامسون، مدیر و بنیان‌گذار آژانس کاریابیِ جاب‌سیکرز، از این ایده حمایت کرده و در توئیتر خود نوشته است: «بدون شواهد ملموسی که نشان دهند شما این ویژگی‌های شخصیتی را در خود دارید، کلمات بابِ روز فقط یک مشت واژه هستند که هر فردی می‌تواند در توصیف خودش از آن‌ها استفاده کند و بنابراین ارزش بسیار اندکی دارند.»

شما می‌توانید توانایی‌هایتان را در قالب اطلاعاتی مانند اینکه چه مدت با یک سازمان کار کرده‌اید؛ منظورتان از اینکه «مشتری‌مدار» هستید دقیقاً چیست؛ در نقش قبلی خودتان چه دستاورد‌هایی به دست آورده‌اید یا چطور از حد انتظارات رئیس یا مشتری فراتر عمل کردید، نشان دهید.

ویلیامسون همچنین توضیح می‌دهد که شرکت‌ها بیشتر از آنکه به دنبال ویژگی‌های شخصیتی‌ای مانند «مشتاق» یا «سخت‌کوش» باشند، به دنبال مهارت‌های ویژه هستند. «خیلی بهتر است که از آمار و حقایق تا حد ممکن استفاده کنید و شواهدی بیاورید از اینکه مهارت‌هایتان را کجا استفاده کرده‌اید یا چه دستاورد‌هایی داشته‌اید تا اینکه خوانندگان رزومه بتوانند یک مرور کلی درباره نقش‌های گذشته و مسئولیت‌هایی که عهده‌دارش بوده‌اید، داشته باشند.»

«ارزش این آمار‌ها و ارقام بسی بیشتر از صرفاً استفاده از واژگان بابِ روز در رزومه است.»

منبع: Daily Mail
ترجمه: سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید