اخبار حوادث روز، ۱۴۰۰/۰۱/۲۴

اخبار حوادث روز، ۱۴۰۰/۰۱/۲۴

تأیید حکمِ ۶ بار قصاص برای عاملان قتل‌های سریالی در اردبیل سرخط اخبار حوادث امروز ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۰ بود.

کد خبر : ۹۲۶۰۱
بازدید : ۱۱۰۳۰
 حوادث روز
فرادید | امروز ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۰، در اخبار حوادث روزنامه شهروند گزارشی مفصل از قتل‌های سریالی در استان اردبیل منتشر شد.

دو پسرعمو که در مدت ٢٠ روز، ۵ نفر را با انگیزه مالی در اردبیل به قتل رسانده بودند، با تأیید حکم قصاص از سوی دیوان‌عالی کشور، در یک‌قدمی جوخه مرگ ایستادند.

با مهر تأیید حکم قصاص از سوی دیوان‌عالی کشور، یکی از متهمان به چهاربار قصاص و دیگری به دوبار قصاص محکوم شد...

در گیری با مستأجر منجر به قتل شد

روزنامه شرق در بخش حوادث نوشت: پسر جوانی که در اعتراض به میهمانی‌گرفتن مستأجرشان در خانه با او درگیر و مرتکب قتل شده بود، با رضایت اولیای‌دم از قصاص نجات پیدا کرد و به‌لحاظ جنبه عمومی جرم پای میز محاکمه رفت. این پرونده در سال ۹۴ و در‌پی اعلام گزارش از‌طریق مأموران حراست بیمارستان به پلیس تشکیل شد.

متهم در دادگاه گفت: من ۶ سال است که در زندان به سر می‌برم. هر یک ساعت زندان به اندازه یک سال برای من سپری می‌شود. روز‌های خیلی سختی دارم. در تمام این روز‌ها با کابوس اعدام از خواب بیدار شدم. خانواده‌ام برای اینکه رضایت بگیرند و من را به زندگی باز گردانند، هر کاری کردند و پدرم همه دارایی‌اش را از دست داد.

دوئل عشقی در مشهد

در اخبار حوادث روزنامه خراسان گزارشی می‌خوانیم از دستگیری عاملان تیراندازی که به شیوه جاهلانه کابویی‌ها در دو نقطه از غرب مشهد موجب وحشت شدند. متهمان در حالی با صدور دستورات قاطع قضایی دستگیر شدند که بررسی‌ها نشان داد این تیراندازی‌ها به دلیل رقابت عشقی بر سر دوستی خیابانی با دختری جوان رخ داده است.

بامداد هفتم فروردین بود که صدای شلیک گلوله مقابل یک مجتمع مسکونی در بولوار شهید صیاد شیرازی، اهالی محل را وحشت زده کرد. جوان ۲۶ ساله‌ای که سوار بر خودروی پژو ۲۰۷ به خیابان شهید صیاد شیرازی رفته بود، با چهره‌ای خشمگین قصد ورود به یکی از مجتمع‌های مسکونی را داشت که با ممانعت نگهبان مجتمع روبه رو شد.

جوان عصبانی از خودرو بیرون پرید و در حالی که سلاح وینچستر را مسلح کرد با غضب ماشه را فشرد و سه تیر هوایی شلیک کرد تا قدرتش را به رخ بکشد و ترس و وحشتی را در دل ساکنان مجتمع بنشاند، اما او ناگهان لوله سیاه سلاح را به سمت نگهبان گرفت و گلوله دیگری شلیک کرد که خوشبختانه این گلوله سربی از بیخ گوش نگهبان گذشت و شیشه‌های اتاقک نگهبان را فرو ریخت...

انتقام کارگر از صاحبکار با آدم ربایی

روزنامه ایران در صفحه حوادث گزراشی از جزئیات یک آدم ربایی منتشرکرد: کارگر اخراجی مغازه فرش فروشی برای انتقام از صاحب کارش نقشه ربودن او را کشید، اما وقتی پلیس را در تعقیب خود دید وی را رها کرد.

با شناسایی هویت آدم ربا به نام کامران، مأموران با هماهنگی‌های قضایی بازپرس شعبه نهم دادسرای امور جنایی پایتخت برای دستگیری کامران وارد عمل شدند. اما مرد جوان از خانه‌اش متواری شده بود و با این احتمال که او به شهرستان محل زادگاهش رفته با نیابت قضایی راهی شهرستان مورد نظر شدند.

همزمان کامران که متوجه شده بود مأموران پلیس در تعقیب او هستند آرش را رها کرد.

کامران در تحقیقات گفت: سال‌ها است که در مغازه این دو برادر کار می‌کنم، اما با شیوع کرونا و کساد شدن کار و کاسبی، اوضاع کمی بد شد و درنهایت آن‌ها پس از سال‌ها مرا بیرون کردند. از این ماجرا خیلی ناراحت شدم و تصمیم به انتقام گرفتم...

در ادامه اخبار حوادث روز، هویت جسد مردی که در چاه متروکه اطراف کوره‌های آجرپزی روستای فارمد مشهد کشف شد هنوز شناسایی نشده و پلیس در جست وجوی نشانی از اولیای دم یا اطرافیان مقتول است.
به گزارش خراسان، هفدهم اردیبهشت سال گذشته، بقایای جسد جوانی درشت اندام که بین ۲۰ تا ۴۰ سال داشت درون چاه متروکه‌ای در روستای فارمد کشف شد. بر اساس نظر پزشکی قانونی هنگام پیدا شدن بقایای جسد، حدود شش ماه تا دو سال از وقوع جنایت می‌گذشت پیراهن ورزشی که روی آن کانون والیبال خاوران نوشته شده از بارزترین مشخصات مقتول است.
پلیس آگاهی خراسان رضوی از شهروندان خواست چنان چه از فردی مفقود شده با این مشخصات اطلاعی دارند با تلفن ۰۹۳۷۰۰۹۹۵۱ یا پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند.

همچنین روزنامه ایران از دستگیری پدر عصبانی که به‌دنبال درگیری با پسرش او را با چاقوی آشپزخانه به قتل رسانده بود خبر داد. شامگاه ۲۲ فروردین به‌دنبال تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش یک جنایت در یکی از محله‌های فردیس کرج اعلام شد.

خیلی زود تیمی از کارآگاهان جنایی در محل جنایت که یک خانه مسکونی بود حضور یافتند وبا پیکر غرق در خون پسر ۲۰ ساله‌ای به نام سهراب روبه‌رو شدند. بلافاصله تیم پزشکی سهراب را به بیمارستان منتقل کردند، اما وی که از ناحیه قفسه سینه با ضربه چاقو مجروح شده بود جان باخت.

به‌دنبال مرگ پسر جوان پدر او که خودش را عامل قتل معرفی کرده بود بازداشت شد. پدر ۴۸ ساله پس از اعتراف در حالی‌که بشدت پشیمان بود در اعترافاتش گفت: پسرم چند وقتی بود که به مواد مخدر رو آورده و معتاد شده بود این موضوع باعث رنج و ناراحتی ما بود شب حادثه می‌خواست برای مصرف مواد از خانه بیرون برود که مانع خروجش شدم و گفتم اجازه نمی‌دهم سراغ دوستانت بروی، اما او با من درگیر شد آنقدر عصبانی بودم که نمی‌دانم چه شد چاقو برداشتم و بعد با چاقو ضربه‌ای به قفسه سینه پسرم زدم.

متهم به‌قتل که کارگر است در ادامه گفت: من با کارگری و زحمت فراوان زندگی خانواده‌ام را تأمین کرده‌ام از اینکه می‌دیدم پسرم گرایش به مواد مخدر پیدا کرده بود رنج می‌بردم شب حادثه خون جلوی چشم‌ام را گرفته بود فقط می‌خواستم پسرم خانه بماند و بیرون نرود.

سرهنگ محمد نادر بیگی رئیس پلیس آگاهی البرز درباره این پرونده گفت: موضوع اعتیاد جوانان باید از سوی خانواده‌ها و با استفاده از راهکار‌های تخصصی و روانشناسی حل شود. بسیاری از قتل‌ها به‌دنبال خشونت رخ می‌دهد بنابراین لزوم رعایت کنترل خشم وآموزش آن نیز باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید