تراشه‌ای که کرونا را در بدن شما احساس می‌کند

تراشه‌ای که کرونا را در بدن شما احساس می‌کند

این تراشه زیر پوست نهاده شده و به فرد می‌گوید اگر فعل و انفعالات شیمیایی در داخل بدن آن‌ها در حال وقوع است به معنی این است که فردا فرد علائم بیماری را نشان خواهد داد.

کد خبر : ۹۲۶۲۸
بازدید : ۱۰۳۰۱
تراشه‌ای که کرونا را در بدن شما احساس می‌کند
محققان سازمان پروژه‌های پژوهشی پیشرفته دفاعی، سال‌ها روی جلوگیری از بیماری‌های همه‌گیر کار کرده‌اند


دانشمندان پنتاگون ریزتراشه‌ای ابداع کرده‌اند که با نصب آن زیر پوست انسان می‌تواند بیماری کووید‌-۱۹ را تشخیص دهد. آن‌ها همچنین فیلتری انقلابی طراحی کرده‌اند که می‌تواند این ویروس را با استفاده از دستگاه دیالیز از خون بیمار خارج کند.

محققان سازمان پروژه‌های پژوهشی پیشرفته دفاعی (دارپا) می‌گویند که سال‌ها روی جلوگیری از بیماری‌های همه‌گیر و خاتمه دادن به آنان کار کرده‌اند.

کار محققان روی این ریزتراشه در برنامه «۶۰ دقیقه» شبکه سی‌بی‌اس در شامگاه یکشنبه معرفی شد.

سرهنگ بازنشسته مت هپبورن، دکتر ارتش در بیماری‌های مسری و از دکتران ارشد دارپا در واکنش به بیماری عالم‌گیر جاری در برنامه مذکور این فناوری را نمایش داد.

ایده این ابداع بعد از آن مطرح شد که ۱۲۷۱ مورد ابتلا به کووید در بین خدمه ناو هواپیمابر یو‌اس‌اس تئودور روزولت در سال ۲۰۲۰ شناسایی شد. این ریزتراشه که حرکت افراد را ردیابی نمی‌کند در ژلی که شبیه بافت ماهیچه است حمل می‌شود و به نحوی طراحی شده که مدام خون فرد را آزمایش می‌کند.

سرهنگ هپبورن توضیح داد: «این تراشه زیر پوست نهاده شده و به فرد می‌گوید اگر فعل و انفعالات شیمیایی در داخل بدن آن‌ها در حال وقوع است به معنی این است که فردا فرد علائم بیماری را نشان خواهد داد».

او افزود: «مانند یک چراغ موتور ماشین است. ملوانان این علامت را دریافت کرده و بعد از خود خون گرفته و آن را در محل آزمایش می‌کنند. ما می‌توانیم این اطلاعات را ظرف ۳ تا ۵ دقیقه دریافت کنیم. با کوتاه کردن این زمان و شناسایی و درمان هم‌زمان آن، کاری که انجام می‌دهیم این است که شیوع بیماری را در مسیر خود متوقف می‌کنیم».

سرهنگ هپبورن همچنین به این برنامه گفت تیم او فیلتری اختراع کرده که اگر در دستگاه دیالیز قرار بگیرد می‌تواند این ویروس را از جریان خون فرد خارج کند. او گفت این مداوای ۴ روزه روی «بیمار شماره ۱۶» پیاده شده که همسر یک فرد نظامی بوده که یکی از اعضای بدنش از کار افتاده و از شوک عفونی رنج می‌برده است.

سرهنگ هپبورن گفت: «خون را از این فیلتر عبور داده، ویروس را از آن خارج کرده و خون تمیز را به بدن فرد بر‌گردانید وی افزود که ظرف چند روز از طریق این مداوا بیمار به طور کامل معالجه شده است». این شیوه مداوا اکنون توسط اداره غذا و داروی ایالات متحده برای استفاده اضطراری تایید شده و برای مداوای تقریبا ۳۰۰ مریض مورد استفاده قرار گرفته است.

این سازمان که در اصل به نام آژانس پروژه‌های پژوهشی پیشرفته شناخته می‌شد در سال ۱۹۵۸ به دست رئیس جمهور دوایت آیزنهاور در واکنش به تاسیس اسپوتنیک روسی یک سال قبل از آن، خلق شد. بیش از یک چهارم خدمه ۴۸۰۰ نفری ناو یواس‌اس تئودور روزولت سال گذشته در این کشتی مجهز به سلاح هسته‌ای به ویروس کرونا مبتلا شدند که سر و صدای زیادی به پا کرد.

کاپیتان برت کروزیر، فرمانده ناو، زنگ خطر را به صدا درآورد و نامه‌ای آتشین درباره شیوع این ویروس در عرشه کشتی به رهبران نیروی دریایی فرستاد. وقتی این نامه در رسانه‌ها فاش شد او از پست خود کنار گذاشته شد، ولی درجه نظامی خود را حفظ کرد.

در ویدیویی که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد هنگام ترک ناو، صد‌ها نفر از خدمه کشتی نام او را روی عرشه فریاد زده و تشویق کردند. تحقیقات داخلی نیروی دریایی بعدتر دریافت کاپیتان کروزیر و دریابان استوارت پی بیکر، رئیس او که در عرشه کشتی حضور داشت، تصمیمی اشتباه در زمینه شیوع ویروس در کشتی اتخاذ کردند.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید