قابلیت نمایش اختیاری تعداد لایک در اینستاگرام؟!

قابلیت نمایش اختیاری تعداد لایک در اینستاگرام؟!

این اقدام اینستاگرام تازگی ندارد و این شرکت در سال ۲۰۱۹ نیز قابلیت مخفی کردن تعداد لایک‌ها را برای تعدادی از کاربران در سراسر جهان عرضه کرد.

کد خبر : ۹۲۷۳۱
بازدید : ۱۰۵۸۵

لایک در اینستاگرام

اینستاگرام به تازگی از آغاز تست یک قابلیت جدید در پلت‌فرم خود خبر داد که سه گزینه را درخصوص نمایش تعداد لایک پست‌ها در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

طبق گفته اینستاگرام، این سه گزینه شامل مشاهده نکردن تعداد لایک پست‌های دیگران، خاموش کردن شمارشگر لایک برای پست‌های شخصی خود یا حفظ روال قبلی و مشاهده تعداد لایک در پست‌های دیگران و پست‌های شخصی خود می‌شوند. گفته می‌شود که چنین قابلیتی برای فیس‌بوک نیز درحال آزمایش است، اما هنوز جزئیاتی در این رابطه منتشر نشده است.

این اقدام اینستاگرام تازگی ندارد و این شرکت در سال ۲۰۱۹ نیز قابلیت مخفی کردن تعداد لایک‌ها را برای تعدادی از کاربران در سراسر جهان عرضه کرد. این شرکت در آن زمان به کاربران اعلام کرد که با این ویژگی، قصد دارد تمرکز را از روی تعداد لایک به تصاویر و ویدئو‌های منتشرشده از سوی کاربران در این پلت‌فرم منتقل کند.
با این حال، قابلیت فوق در ابتدا نگرانی‌هایی را برای برخی اینفلوئنسر‌ها به‌وجود آورد چراکه به این طریق دیگر میزان مشارکت و درگیری کاربران با پست‌هایشان مشخص نبود و تنها می‌توانستند تعداد لایک‌ها را به‌صورت خصوصی مشاهده کرده یا با شرکای برند خود به اشتراک بگذارند.

از طرفی دیگر، چنین قابلیتی موردتوجه بسیاری از کاربران قرار گرفت چراکه به‌زعم آنها، قابل رویت نبودن شمارشگر لایک‌ها می‌تواند به بهبود سلامت روانی کاربران این پلت‌فرم که همواره نگران تعداد لایک‌های پست‌های خود برای نمایش به دیگران هستند، کمک کند.
به هر روی، قابلیت مذکور هنوز در مرحله تست و ارزیابی قرار دارد و طبق گفته سخنگوی فیس‌بوک، بعد از بررسی و ارزیابی دیدگاه‌های کاربران، جزئیات بیشتری درخصوص عرضه یا عدم عرضه این قابلیت در آینده منتشر خواهد شد.
منبع: آی‌تی ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید