حکم قصاص ۶ مأمور پلیس شکسته شد

حکم قصاص ۶ مأمور پلیس شکسته شد

با گزارش پزشکی قانونی و کارشناسان اسلحه شناسی برای شش مأمور پلیس به اتهام قتل عمد کیفرخواست صادر و آن‌ها در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شدند.

کد خبر : ۹۲۹۶۳
بازدید : ۱۱۴۹۳
متهمین به قتل

حکم قصاص ۶ مأمور پلیس که در جریان تعقیب و گریز با متهمان، موجب کشته شدن سه نفر شده بودند، برای بار دوم در دیوان عالی کشور شکسته شد و پرونده برای تکمیل تحقیقات به دادسرا برگشت.

رسیدگی به این پرونده از چهارم آبان سال ۹۴ با تعقیب و گریز مرگبار ۶ مأمور پلیس با خودروی متهم آغاز شد. این ۶ مأمور از سبزوار با نیابت قضایی دادسرای سبزوار برای تعقیب یک متهم فراری به تهران آمده بودند و با دو دستگاه سمند و پژو به تعقیب پراید سفیدی که متهم در آن نشسته بود پرداختند و در اتوبان خاوران توانستند خودروی متهم را متوقف کنند.

پس از آن مأموران با کلاشینکف و کلت به سمت چهار سرنشین داخل پراید شلیک کردند که در نتیجه ۳ سرنشین خودرو از جمله متهم فراری، برادرش و یکی از دوستانش جان باختند.

با گزارش پزشکی قانونی و کارشناسان اسلحه شناسی برای شش مأمور پلیس به اتهام قتل عمد کیفرخواست صادر و آن‌ها در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شدند. در آن جلسه اولیای دم ۳ قربانی به تشریح جزئیات شکایت پرداختند و گفتند حاضرند تفاضل دیه را بپردازند تا شش متهم به خاطر مشارکت در قتل قصاص شوند.

سپس متهم ردیف اول به جایگاه رفت و گفت: ما از پارک زیتون پاکدشت در تعقیب پراید مورد نظر بودیم. حتی خودروشان را بیش از ۲۰ کیلومتر تعقیب کردیم تا اینکه به اتوبان خاوران رسیدیم. در این مدت ۴ بار با پلیس ۱۱۰ تماس گرفتیم و درخواست نیروی کمکی کردیم.
اما هیچ نیروی کمکی برای ما فرستاده نشد. به همین خاطر برای متوقف کردن پراید تحت تعقیب چند تیر هوایی نیز شلیک کردیم. اما راننده پراید به سرعت ماشین اضافه کرد. ما با دو خودرو متهم فراری را تعقیب می‌کردیم و به خاطر تاریکی هوا نمی‌دانستیم که غیر از متهم ۳ نفر دیگر داخل خودرو هستند.
ما ابتدا به لاستیک‌های پراید شلیک کردیم و در حالی که خودرو‌های ما مماس با پراید در حرکت بود، راننده پراید یکباره خودرو را متوقف کرد تا دنده عقب حرکت کند. همان موقع متهم از ماشین پیاده شد و دستش را به سمت کمرش برد. ما فکر کردیم قصد دارد کلت بیرون بیاورد و به سمت ما شلیک کند به همین خاطر همگی به سمت پراید شلیک کردیم.

۵ متهم دیگر نیز منکر اتهام قتل عمد شدند و گفتند: با به کارگیری قانون استفاده از سلاح، اقدام به شلیک کرده‌اند و هیچ خصومتی با قربانیان نداشته‌اند.
در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و برای ۶ متهم حکم قصاص با پرداخت تفاضل دیه از سوی اولیای دم صادر کردند. اما این حکم در شعبه ۴۷ دیوان عالی کشور نقض شد و قضات دیوان اعلام کردند با توجه به اینکه نقایصی در پرونده وجود دارد باید دوباره پرونده مورد رسیدگی دقیق‌تری قرار گیرد.

ضمن اینکه این دومین بار است که حکم قصاص متهمان این پرونده در دیوان عالی کشور مهر تأیید نمی‌خورد. با این حال پرونده برای رفع نواقص به دادسرا ارسال شد تا بعد از تکمیل تحقیقات بار دیگر ۶ مأمور پلیس در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شوند.
منبع: روزنامه ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید