پسرکشی؛ جسد مرد جوان مُثله شده بود

پسرکشی؛ جسد مرد جوان مُثله شده بود

با چاقو به او حمله کردم و چند ضربه به او زدم وقتی مطمئن شدم نفس نمی‌کشد می‌خواستم جسد را از خانه بیرون ببرم، اما جسد سنگین بود و توانایی حمل آن را نداشتم. برای همین تصمیم گرفتم جنازه را مثله کنم تا بتوانم آن را به بیرون انتقال دهم.

کد خبر : ۹۳۳۱۱
بازدید : ۴۰۵۰

متهم به قتل

راز هولناک پدری که برای رهایی از آزار‌های پسرش، او را به قتل رسانده و تکه‌هایی از بدنش را در سطل زباله انداخته بود پس‌از یکسال فاش شد.

ساعت ۱۱ صبح چهارشنبه ۲۲ مرداد سال گذشته، گزارش کشف بالاتنه مردی در سطل زباله‌ای در خیابان خزانه به بازپرس کشیک قتل پایتخت اعلام شد.

به‌دنبال اعلام این خبر بازپرس محمد جواد شفیعی و تیم بررسی صحنه جرم راهی محل شدند. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد که جسد متعلق به مرد جوانی است که عامل یا عاملان جنایت پس از قتل، جسد را مثله کرده و قسمتی از بدن او را داخل این سطل زباله انداخته‌اند. پزشکی قانونی زمان مرگ را ۶ ساعت قبل از کشف جسد اعلام کرد.

در حالی که تحقیقات برای رازگشایی از این جنایت ادامه داشت، چند ساعت بعد، نیمتنه دیگر جسد در سطل زباله‌ای حوالی کهریزک از سوی یک کارتن خواب که در حال گشتن زباله‌ها بود، پیدا شد.

با شروع تحقیقات متخصصان پزشکی قانونی وارد عمل شده و بعد از بررسی‌های تخصصی اعلام کردند که تکه‌های اجساد کشف شده متعلق به مردی حدوداً ۳۰ تا ۴۰ ساله است. تحقیقات برای یافتن سر مقتول و شناسایی هویت عامل یا عاملان این جنایت به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای امور جنایی پایتخت ادامه یافت.

در نخستین گام کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت به سراغ پرونده‌های افراد گمشده رفتند و با ۵ پرونده رو به رو شدند که مردان گمشده با مشخصات جسد کشف شده شباهت‌هایی داشتند.

در این میان یکی از پرونده‌ها مورد توجه کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت و به سراغ پسر جوانی رفتند که ناپدید شدن برادرش را اعلام کرده بود. او در تحقیقات گفت: من اعتیاد داشتم و برای ترک در کمپ ترک اعتیاد بستری بودم. زمانی که از کمپ برگشتم و سراغ برادرم به‌نام شاهین را گرفتم، پدر ۸۰ ساله‌ام گفت که او به همراه دوستانش به کشور دوبی رفته است.

او ادامه داد: حرف‌های پدرم عجیب و باورنکردنی بود و امکان نداشت که شاهین بی‌خبر از من به سفر برود. اصلاً برادرم دلیلی برای این سفر نداشت. مدتی صبر کردم و وقتی دیدم برادرم تماسی با ما نگرفت بیشتر مشکوک شدم. او همیشه با پدرم مشکل داشت به همین خاطر به اداره پلیس رفتم و ناپدید شدن برادرم را خبر دادم.

به‌دنبال اظهارات پسر جوان، تحقیقات روی این پرونده متمرکز شد، اما هیچ مدرکی که نشان دهد پسر جوان از کشور خارج شده به‌دست نیامد و همین مسأله احتمال دست داشتن پدر ۸۰ ساله در این ماجرا را مطرح کرد. در اقدام بعدی بازپرس محمد جواد شفیعی دستور بررسی خانه شاهین را صادر کرد. در بازرسی از خانه مقتول رد خون‌هایی به‌دست آمد که نشان می‌داد جنایتی رخ داده است.
با اینکه مدت‌ها از زمان لکه‌های خون گذشته بود، اما احتمال قتل پسر ۳۴ ساله قوت گرفت و بدین ترتیب بازپرس شعبه پنجم دادسرای امور جنایی پایتخت دستور بازداشت پیرمرد را صادر کرد. حجت، پدر شاهین ابتدا منکر جنایت بود، اما در نهایت لب به اعتراف گشود و راز قتل پسرش را برملا کرد.

او گفت: همسرم چند سال قبل فوت کرد و من با پسرهایم زندگی می‌کردم. شاهین مدام به خاطر پول دعوا راه می‌انداخت و مرا مجبور می‌کرد به او پول بدهم... اگر مخالفت می‌کردم دعوا راه می‌انداخت و مراعات سن و سال من پیرمرد را نمی‌کرد.
من نه توانایی مقابله با او را داشتم و نه توانایی پرداخت هزینه‌ها و خواسته‌های او را. درنهایت تصمیم به قتل او گرفتم، روز حادثه پسر کوچکم بیرون بود و من و شاهین در خانه تنها بودیم. آن روز حال خوبی نداشت.

با چاقو به او حمله کردم و چند ضربه به او زدم وقتی مطمئن شدم نفس نمی‌کشد می‌خواستم جسد را از خانه بیرون ببرم، اما جسد سنگین بود و توانایی حمل آن را نداشتم. برای همین تصمیم گرفتم جنازه را مثله کنم تا بتوانم آن را به بیرون انتقال دهم.
بعد از این کار تکه‌های جسد را داخل نایلون گذاشته و با خودروام هر قسمت آن را در یک سطل زباله در نقاط مختلف شهر گذاشتم و سرش را هم داخل رودخانه‌ای در اطراف تهران انداختم و به خانه برگشتم. برای اینکه کسی از ماجرا با خبر نشود به دروغ به بچه هایم گفتم که شاهین به همراه دوستانش به خارج از کشور رفته است.

سرهنگ مرتضی نثاری، معاون جرایم جنایی پلیس آگاهی پایتخت در رابطه با این خبر گفت: به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای امور جنایی تهران، متهم در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.
منبع: روزنامه ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید