تاکوما TRD آفرود ۲۰۲۱؛ پرفروش‌ترین وانت میان سایز

تاکوما TRD آفرود ۲۰۲۱؛ پرفروش‌ترین وانت میان سایز

تاکوما در فاصله سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۴ در کلاس بدنه پیکاپ کامپکت و از سال ۲۰۰۴ تا کنون در کلاس پیکاپ میان سایز تولید می‌شود. نمونه‌های ۲ و ۴ درب آن در بازار موجود است.

کد خبر : ۹۳۳۳۶
بازدید : ۵۲۹۴۱

تاکوما برندی فعال در مجموعه تویوتا است که سابقه آن به سال ۱۹۹۵ میلادی باز می‌گردد. این محصول در مناطق مختلف از جمله آمریکا و مکزیک مونتاژ می‌شود.

تاکوما در فاصله سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۴ در کلاس بدنه پیکاپ کامپکت و از سال ۲۰۰۴ تا کنون در کلاس پیکاپ میان سایز تولید می‌شود. نمونه‌های ۲ و ۴ درب آن در بازار موجود است.

نسل اول این خودرو در سال ۱۹۹۵، نسل دوم در سال ۲۰۰۵ و نسل سوم در سال ۲۰۱۶ معرفی شدند. نکته جالب در رابطه با این خودرو؛ کسب عنوان پرفروش‌ترین وانت میان سایز در بازار آمریکا است. عنوانی که بواسطه طراحی مناسب، قابلیت‌ها و قیمت مناسب بدست آمده است.

در ادامه این مطلب نگاهی به تاکوما تی آر دی آفرود ۲۰۲۱ خواهیم داشت. قیمت پایه این خودرو در بازار آمریکا ۴۴۱۷۵ دلار و قیمت نمونه‌ای که تصاویر آنرا در مطلب مشاهده خواهید کرد برابر با ۴۴۵۵۰ دلار است. گفتنی است قیمت تاکوما ۲۰۲۱ در ساده‌ترین تریم اگر مشتریان خواستار جزئیات افرودی TRD نباشند برابر ۳۷۸۹۰ دلار است.

درباره تی آر دی

حتما تا کنون بار‌ها لوگوی TRD را روی برخی محصولات برند تویوتا مشاهده کرده اید. این لوگوی در واقع امضای بخش تیونینگ رسمی تویوتا و مخفف Toyota Racing Development است. تی آر دی علاوه بر تویوتا برای محصولات لکسس و سایون نیز به ارائه خدمات پرداخته است.
تی آر دی یکی از باکیفیت‌ترین خطوط تولید انواع قطعات تیونینگ خودرو در جهان را به خود اختصاص داده است از قطعات مربوط به تعلیق گرفته تا سوپرشارژر، رینگ و هر بخش دیگری که در این حوزه مورد استفاده قرار می‌گیرد، چیزی شبیه به آ ام گ در کمپانی مرسدس بنز.

طراحی

تاکوما تی آر دی آفرود ۲۰۲۱ در نمای ظاهری با توجه به رده قیمتی کاملا مخاطب را با خود همراه می‌کند. در قسمت دماغه گریل (جلوپنجره) ۶ ضلعی و چراغ‌های اصلی هماهنگی جذابی را ایجاد کرده اند. در نمای جانبی نیز فندر‌های (گلگیر) عضلانی مهمترین رویداد طراحی محسوب می‌شوند.

چراغ‌های اصلی عقب دارای جزئیات (به شکل استاندارد) تلاشی بوده تا برچسب سادگی کاملا بر تن این محصول قرار نگیرد. رینگ‌ها در حالت استاندارد ۱۶ اینچی هستند.

کابین

به اعتقاد کارشناسان طراحی نمای خارجی تاکوما ۲۰۲۱ به مراتب جذاب‌تر از شرایط داخل کابین است. این پیکاپ در برابر رقبای آمریکایی خود در قسمت طراحی کابین عملا هیچ حرفی برای گفتن ندارد. همه چیز بسیار ساده طراحی شده تا قیمت خودرو کنترل شود.

در رابطه با نوع صندلی ها، عملکرد و طراحی آن نیز نقد‌های منفی زیادی وجود دارد. بویژه در مسیر‌های طولانی و ناهموار که موجب خستگی راننده خواهد شد.

پیشرانه

در بخش پیشرانه از نمونه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری با ۲۷۸ اسب بخار خروجی و گشتاور ۲۶۵ پوندفوت استفاده شده است. این مجموعه با جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک هماهنگ است. سامانه تمام چرخ محرک نیز در وضعیت فعال قرار دارد.

وزن خودرو برابر با ۱۹۲۵ کیلوگرم است و شاخص مصرف سوخت برای ۱۰۰ کیلومتر رانندگی در شهر ۱۳.۸ لیتر، در بزرگراه ۱۱.۲ لیتر و در حالت ترکیبی ۱۳ لیتر گزارش شده است. ظرفیت یدک کشی تاکوما تی آر دی آفرود ۲۰۲۱ برابر با ۲۹۰۳ کیلوگرم است.
نسل اول
نسل اول
نسل دوم
نسل دوم
نسل سوم
نسل سوم
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید