آدم سوزی در اتاق نگهبانی

آدم سوزی در اتاق نگهبانی

قوطی بنزین را که از سه روز قبل از پمپ بنزین نزدیک میدان معراج خریده بودم، برداشتم و، چون می‌دانستم اجاق گاز تک شعله نگهبان همیشه روشن است و زیر سوراخ روی دیوار قرار دارد، بنزین‌ها را داخل اتاقک ریختم و فرار کردم.

کد خبر : ۹۳۳۶۰
بازدید : ۳۷۶۶
بازسازی صحنه قتل
سجادپور | سرایدار یک باغ ویلا در بولوار توس مشهد، نگهبان یک کارگاه صحافی را به آتش کشید و جنایت وحشتناکی را رقم زد.

ماجرای این قتل هولناک در ساعت ۲:۴۵ بامداد نهم اردیبهشت هنگامی رخ داد که سرایدار شیشه‌ای یک باغ ویلا در بولوار توس تصور کرد که همسرش با نگهبان کارگاه بزرگ صحافی ارتباط غیرمتعارف دارد، این در حالی بود که همسر اسماعیل-م (تبعه افغانستانی) از حدود یک ماه قبل به منزل برادرش رفته بود تا از چنگ شوهر معتادش رها شود!

در حالی که این تصور اسماعیل را آزار می‌داد، او ظرف پلاستیکی حاوی بنزین (قوطی نوشابه خانواده) را از داخل اتاق برداشت و به بیرون از باغ رفت. او که می‌دانست چند آجر در قسمت بالای اتاقک نگهبانی به خاطر لوله کشی گاز قبلا برداشته شده و مستحکم نیست، از تخته چوبی بالا رفت و با برداشتن چند آجر بنزین‌ها را داخل اتاقک خالی کرد.
در آن ساعت بامداد «علی-د» (مرد ۵۰ ساله نگهبان) روی تخت خوابیده بود و اجاق تک شعله نیز روشن بود. ناگهان شعله‌های آتش زبانه کشید و مرد نگهبان آتش گرفت و تلاش کرد خود را نجات دهد، اما در اتاقک قفل بود و او زمانی توانست قفل را باز کند که دیگر شعله‌های آتش پیکرش را فراگرفته بود.
همزمان با فرار سرایدار باغ و فریاد‌های دلخراش نگهبان ۵۰ ساله، برخی اهالی متوجه موضوع شدند و با اورژانس تماس گرفتند. براساس این گزارش، با انتقال پیکر سوخته این مرد به بیمارستان، تلاش‌ها برای نجات جان وی به نتیجه نرسید و «علی-د» روز یازدهم اردیبهشت، بر اثر عوارض ناشی از این آتش سوزی جان سپرد.
در حالی که بررسی‌های مقدماتی حکایت از آتش سوزی در کارگاه داشت و احتمال می‌رفت این ماجرا فقط یک آتش سوزی عمدی باشد، اما با حضور قاضی دکتر حسن زرقانی در محل حادثه و بازبینی دوربین‌های ترافیکی و مداربسته درون کارگاه، ورق برگشت و احتمال وقوع جنایت قوت گرفت چرا که در بازبینی فیلم‌ها حضور بامدادی مرد سرایدار در کوچه ظن قاضی ویژه قتل را برانگیخت و بدین ترتیب ماجرای این آتش سوزی زیر ذره بین تحقیقات جنایی رفت.
از سوی دیگر آثار سوخته قوطی پلاستیکی حاوی بنزین به این فرضیه قوت می‌بخشید. به همین دلیل گروه ویژه‌ای از کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی با نظارت مستقیم سرهنگ مهدی سلطانیان (رئیس اداره جنایی آگاهی) ماموریت یافتند تا به بررسی دقیق موضوع بپردازند.
کارآگاهان در همان تحقیقات اولیه و با هماهنگی قاضی زرقانی، سراغ مرد سرایدار باغ ویلای روبه روی محل حادثه رفتند و بررسی‌های ویژه‌ای را آغاز کردند. این مرد که ابتدا ادعا می‌کرد از ماجرای آتش سوزی خبرندارد، وقتی در برابر اسنادی قرار گرفت که او را هنگام آتش سوزی در کوچه نشان می‌داد به ناچار لب به اعتراف گشود و گفت: از مدت‌ها قبل مواد مخدر صنعتی (شیشه) مصرف می‌کنم.
آن شب نیز تصور می‌کردم که همسرم به اتاق نگهبانی روبه رو رفته است وبا مرد نگهبان سروسرّی دارد به همین دلیل قوطی بنزین را که از سه روز قبل از پمپ بنزین نزدیک میدان معراج خریده بودم، برداشتم و، چون می‌دانستم اجاق گاز تک شعله نگهبان همیشه روشن است و زیر سوراخ روی دیوار قرار دارد، بنزین‌ها را داخل اتاقک ریختم و فرار کردم.
این درحالی بود که تحقیقات نشان می‌داد مرد سرایدار حدود یک ماه قبل نیز ادعا کرده است که فردی همسرش را ربوده و به داخل اتاق نگهبانی برده است، اما با حضور صاحبکار آن جا مشخص شد که مرد سرایدار دچار توهم شده است و چنین ماجرایی ساخته ذهن اوست!

تحقیقات بیشتر در این باره با صدور دستورات ویژه‌ای از سوی قاضی دکتر حسن زرقانی در پلیس آگاهی خراسان رضوی همچنان ادامه دارد.
منبع: روزنامه خراسان
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید