جزییات مرگ دبیر اول سفارت سوییس؛ احتمال خودکشی قوت گرفت

جزییات مرگ دبیر اول سفارت سوییس؛ احتمال خودکشی قوت گرفت

روز گذشته رسانه‌ها از سقوط مرگبار سیلوی برونر دبیر اول سفارت سوییس در تهران خبر دادند. او از طبقه ۱۷ برجی در کامرانیه سقوط کرد و جانش را از دست داد. جسد برونر در فضای سبز برج و توسط کارگر خدماتی کشف شد.

کد خبر : ۹۳۴۳۵
بازدید : ۱۶۰۸

سیلوی برونر

یک روز پس از مرگ مشکوک دیپلمات ارشد سفارت سوییس در برجی در کامرانیه تهران جزییات بیشتری از این حادثه منتشر شده و احتمال خودکشی این فرد تقویت شده است.

روز گذشته رسانه‌ها از سقوط مرگبار سیلوی برونر دبیر اول سفارت سوییس در تهران خبر دادند. او از طبقه ۱۷ برجی در کامرانیه سقوط کرد و جانش را از دست داد. جسد برونر در فضای سبز برج و توسط کارگر خدماتی کشف شد.

او گفت: "صبح سه شنبه در حال نظافت و تمیز کردن حیاط و محوطه برج بودم که ناگهان در باغچه زنی را دیدم که بی حرکت در فضای سبز افتاده بود. جلوتر که رفتم متوجه شدم او جان باخته است و وحشت زده به مسئول لابی و کارکنان دیگر برج موضوع را خبر دادم و آن‌ها هم با پلیس و اورژانس تماس گرفتند. "

این اتفاق صبح دیروز رخ داد و پس از آن بازرسان جنایی کار خود را آغاز کردند. براساس گزارش‌ها در بررسی‌های پزشکی قانونی مشخص شده بود که دبیر اول سفارت سوییس نیمه شب سقوط کرده و جان باخته است.

در همین حال یکی از ساکنان برج اطلاعات تازه‌ای ارائه کرد و گفت: «شب قبل یعنی دوشنبه شب به دلیل اینکه خسته بودم خیلی زود خوابم برد. حدود ۲۴ دقیقه از نیمه شب گذشته بود که با شنیدن صدای مهیبی از خواب پریدم. صدایی شبیه به انفجار.
تا چند دقیقه مات و مبهوت بودم، اما چون دیگر صدایی شنیده نشد تصور کردم که اتفاق خاصی نیفتاده است. دوباره خوابیدم و صبح متوجه شدم که جسد زنی را که ساکن طبقه هفده بود در فضای سبز برج کشف کرده اند.»

ماموران به سراغ دوربین مداربسته‌ای که در خانه همسایه نصب شده بودند و رفتند و در بررسی فیلم‌های ثبت شده مشخص شد که او ۲۴ دقیقه بامداد از خواب پریده بود و حتی صدای عجیبی که گفته بود نیز در فیلم ضبط شده بود. این یعنی دبیر اول سفارت سوییس در آن زمان به پایین سقوط کرده بود.

هیچ گونه اثار درگیری در خانه دبیر اول سفارت سوییس دیده نمی‌شد. ارتفاع نرده بالکنی که او از آن سقوط کرده بود حدود یک متر و ۱۰ سانت بود. هیچ گونه آثار خون و بهم ریختگی در بالکن و روی نرده نیز وجود نداشت.
محلسقوط

جزییات زندگی دبیر اول سفارت سوییس و کشف دست نوشته مهم

سپس بازرسان به بازرسان جزییات تازه از زندگی خصوصی او به دست آوردند. در ادامه تحقیقات مشخص شد که دیپلمات سوئیسی از همسرش جدا شده و به تنهایی زندگی می‌کرده است. او دو فرزند داشته که یکی از آن‌ها فوت شده و فرزند دیگرش که پسری ۲۱ ساله بود در سوئیس زندگی می‌کند.

از سوی دیگر مشخص شد که زنی ۲۰ ساله مستخدم خانه متوفی بوده که هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۴ بعد ازظهر در خانه وی کار می‌کرده است. ماموران به سراغ این زن رفتند و او در تحقیقات گفت: "خانم گاهی حالت‌های افسردگی داشت، اما این اواخر حالش خوب بود. "

براساس گزارش رکنا تیم جنایی در ادامه یک دست نوشته روی میز در سالن پذیرایی کشف کرد. کنار آن موبایل قربانی و یک خودکار نیز پیدا شد.
دست نوشته با زبان انگلیسی نوشته شده بود با این مضمون که «جسدم را پس از مرگ به سوئیس منتقل کرده و به پسرم اطلاع بدهید. بعد از آن جسدم را بسوزانید و سپس خاکستر آن را کنار فرزندم که فوت شده دفن کنید. علاوه بر این هرچه پول، دارایی و سرمایه دارم را به پسر دیگرم بدهید.»

در خصوص سقوط و مرگ چیزی نوشته نشده بود و دست نوشته بدون تاریخ و بدون امضا بود. در ادامه ماموران وقتی دست نوشته‌های دیگر از این زن را در خانه کشف کردند و با آخرین نوشته تطبیق دادند مشخص شد که دست خط متعلق به قربانی است.

با این حال دست نوشته با دستور بازپرس جنایی برای خط شناسی در اختیار کارشناسان خط تیم تشخیص هویت پلیس آگاهی تهران قرار گرفت که بررسی‌های بیشتر در این خصوص صورت گیرد. تحقیقات در این پرونده ادامه دارد و تیم جنایی برای بررسی بیشتر به سراغ کارمندان سفارت هم رفته است که بسیاری از آن‌ها خودکشی او را باور نکردند و معتقد بودند او بسیار سرزنده و پر انرژی بوده است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید