اس دبلیو ام X۳؛ شاسی بلند چینیِ تازه وارد چه ویژگیهایی دارد؟

بررسی سایت کمپانی «اس دبلیو ام» نشان میدهد که X۳ محصول تازه این شرکت، در قالب یک کراس اوور جمع و جور هفت نفره به بازار عرضه شده است. با این حال این خودرو میتواند گزینهای جذاب برای کسانی باشد که یک خانواده پرجمعیت دارند یا به دنبال یک شاسی بلند اقتصادی با فضای داخل کابین مناسب هستند.
کد خبر :
۹۳۵۹۳
بازدید :
۵۵۱۵۱

فرادید | اس دبلیو ام که پیش از این با جی ۰۱ خودش را در معرض قضاوت مشتریان ایرانی قرار داده، حالا قصد دارد که مدل ایکس ۳ را به بازار ایران روانه کند. در این رابطه برخی از رسانههای حوزه خودرو خبر داده اند که سیف خودرو در حال رایزنی برای ورود این محصول چینی به ایران است.
براساس اعلام شرکت خودروسازی اس دبلیو ام، نسخه پایه ایکس ۳ قیمتی معادل ۲۰۰ میلیون تومان دارد و نسخه توربو شارژ آن نیز بیش از ۲۷۰ میلیون تومان قیمت خورده است.
سیف خودرو پیش از این مدل SWM G۰۱ آن را جهت تولید و عرضه به بازار داخل، در سبد محصولات خود جای داده است. این شرکت ایرانی هنوز خبر رایزنی برای ورود SWM X ۳ به ایران تایید و یا تکذیب نکرده است.
سیف خودرو پیش از عرضه از مدلهای چینی، سوبارو و بیسو را وارد ایران کرد، اما به موفقیت چندانی دست نیافت. اما حالا تلاش دارد با عرضه محصولات SWM در بازار خودرو جایگاهی کسب کند.
به گزارش فرادید؛ SWM X۳ که تازهترین محصول خودروساز ایتالیایی-چینی است، به تازگی در پکن به مشتریان عرضه شده است. اما اس دبلیو ام به سرعت ایکس ۳ به بازارهای جهانی رساند تا از سایر رقبا عقب نماند. حالا رسانهها احتمال میدهند که سیف خودرو برای واردات محصول جدید وارد رایزنی با اس دبلیو ام شده باشد.براساس اعلام شرکت خودروسازی اس دبلیو ام، نسخه پایه ایکس ۳ قیمتی معادل ۲۰۰ میلیون تومان دارد و نسخه توربو شارژ آن نیز بیش از ۲۷۰ میلیون تومان قیمت خورده است.
سیف خودرو پیش از این مدل SWM G۰۱ آن را جهت تولید و عرضه به بازار داخل، در سبد محصولات خود جای داده است. این شرکت ایرانی هنوز خبر رایزنی برای ورود SWM X ۳ به ایران تایید و یا تکذیب نکرده است.

کمپانی اس دبلیو ام (SWM) یا دقیقتر اس وی وی ام (SVVM) یک شرکت موتورسیکلتسازی ایتالیایی است که در سال ۱۹۷۱ میلادی توسط «پیرو سیرونی» و «فاستو ورگانی» بنیانگذاری شد. مرکز این شرکت در میلان ایتالیا واقع شده و انواع موتورسیکلتهای آفرود، تریل و ... را به تولید میرساند. شرکت SWM طی دهه ۱۹۷۰ تا ۱۹۸۴ به تولید محصولات متنوع موتورسیکلت خود وی ادامه داد.
تولیدات شرکت SWM بیشتر در زمینه موتورسیکلتهای ویژه کوه و بیابان بود که از جمله میتوان به مدلهای روتاکس تی ال ۱۲۵ و تی ال ۳۲۰ اشاره کرد. در سال ۱۹۸۴ از یک فریم جدید در ساخت مدلهای ۱۲۵ و ۳۲۰ استفاده شد، اما سپس تولیدشان متوقف گردید. همچنین در سال ۱۹۸۰ مدل اس وی ام TF۱، ۱۲۵ سی سی قهرمان مسابقات عبور از موانع سنگی در اسپانیا شد.
پس از توقف فعالیت شرکت SWM حق تولید انجینهای ۳۵۰ و ۵۰۶ سی سی xn تورنادو آن به شرکت آرمسترانگ انگلیس فروخته و مدل نظامی آرمسترانگ ام تی ۵۰۰ بر پایه آن خلق شد. موفقیت این موتورسیکلت به حدی بود که شرکت هارلی دیویدسون حق تولید آن را در سال ۱۹۸۶ خریداری کرد و بعدها مدل MT۳۵۰E را بر پایه آن را توسعه داد.
از سال ۲۰۱۴ و دههها پس از توقف فعالیت شرکت SWM، با سرمایهگذاری گروه shineray که زیرمجموعه برلیانس اتو چین به حساب میآید، برند ایتالیایی مجددا فعالیت خود را با معرفی ۶ مدل موتورسیکلت خیابانی و آفرود در حجمهای ۳۰۰ تا ۶۵۰ سی سی در نمایشگاه موتورسیکلت میلان از سر گرفت.
همچنین از آنجا که شرکت شاین ری زیر مجموعه گروه خودروسازی برلیانس است، بنابراین اقدام به تولید خودروهایی با برند اس دابلیو ام در چین نیز کرده است.

بررسی سایت کمپانی «اس دبلیو ام» نشان میدهد که X۳ محصول تازه این شرکت، در قالب یک کراس اوور جمع و جور هفت نفره به بازار عرضه شده است. با این حال این خودرو میتواند گزینهای جذاب برای کسانی باشد که یک خانواده پرجمعیت دارند یا به دنبال یک شاسی بلند اقتصادی با فضای داخل کابین مناسب هستند.
در بخش فنی این خودرو دو موتور چهار سیلندر ۵.۱ لیتری به کار گرفته شده است. در نسخه جدید، پیشرانه ۵.۱ لیتری تنفس طبیعی بهینه سازی شده و میتواند خروجی قدرت ۱۱۰ اسب بخاری و گشتاور ۱۵۲ نیوتن متری تولید کند.
مثل بیشتر کراساوورهای چینی، اس دبلیو ام نیز به خوبی تجهیز شده و میتوان به امکانات رفاهی مثل نمایشگر ۱۲ اینچی با امکان اتصال به بلوتوث، خوشه ابزار دیجیتالی ۴.۳ اینچی، هشدار خروج از خط، سنسورهای پارک، دوربین ۳۶۰ درجه، ترمز پارک الکترونیکی و سیستم کمک به حرکت در سربالایی اشاره کرد.
این خودرو با طول، عرض و ارتفاع بهترتیب ۴۶۱۵، ۱۹۷۰ و ۱۷۹۰ میلیمتر و فاصله بین دو محور ۲۷۲۵ میلیمتر میتواند فضای کافی را در اختیار سرنشینان ردیفهای اول و دوم قرار دهد. هرچند ردیف سوم فضای پای بسیار کوچکی دارد و ممکن است برای سرنشینان بزرگسال آزاردهنده باشد، اما برای سرنشینان کودک میتواند کافی و راحت باشد.
البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که اس وی ام ایکس ۳ از سال ۲۰۱۷ وارد سبد تولیدات این خودروساز شد و و به پیشرانههای یک و نیم لیتری توربوشارژ مشابه G۰۱ و دو پیشرانه تنفس طبیعی به حجمهای ۱.۵ لیتر و ۱.۶ مجهز شده بود.
طبق اعلام اس دبلیو ام، نسخه پایه ایکس ۳ با قیمت ۵۸ هزار و ۸۰۰ یوآن راهی بازار شده است و امکانات بیشتری را در اختیار کاربران قرار دهد. البته یک نسخه مجهز بهسیستم توربوشارژر نیز دراختیار مشتریان خواهد بود که ۸۲ هزار و ۹۰۰ یوآن قیمت دارد.
در بخش فنی این خودرو دو موتور چهار سیلندر ۵.۱ لیتری به کار گرفته شده است. در نسخه جدید، پیشرانه ۵.۱ لیتری تنفس طبیعی بهینه سازی شده و میتواند خروجی قدرت ۱۱۰ اسب بخاری و گشتاور ۱۵۲ نیوتن متری تولید کند.
مثل بیشتر کراساوورهای چینی، اس دبلیو ام نیز به خوبی تجهیز شده و میتوان به امکانات رفاهی مثل نمایشگر ۱۲ اینچی با امکان اتصال به بلوتوث، خوشه ابزار دیجیتالی ۴.۳ اینچی، هشدار خروج از خط، سنسورهای پارک، دوربین ۳۶۰ درجه، ترمز پارک الکترونیکی و سیستم کمک به حرکت در سربالایی اشاره کرد.
این خودرو با طول، عرض و ارتفاع بهترتیب ۴۶۱۵، ۱۹۷۰ و ۱۷۹۰ میلیمتر و فاصله بین دو محور ۲۷۲۵ میلیمتر میتواند فضای کافی را در اختیار سرنشینان ردیفهای اول و دوم قرار دهد. هرچند ردیف سوم فضای پای بسیار کوچکی دارد و ممکن است برای سرنشینان بزرگسال آزاردهنده باشد، اما برای سرنشینان کودک میتواند کافی و راحت باشد.
البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که اس وی ام ایکس ۳ از سال ۲۰۱۷ وارد سبد تولیدات این خودروساز شد و و به پیشرانههای یک و نیم لیتری توربوشارژ مشابه G۰۱ و دو پیشرانه تنفس طبیعی به حجمهای ۱.۵ لیتر و ۱.۶ مجهز شده بود.
طبق اعلام اس دبلیو ام، نسخه پایه ایکس ۳ با قیمت ۵۸ هزار و ۸۰۰ یوآن راهی بازار شده است و امکانات بیشتری را در اختیار کاربران قرار دهد. البته یک نسخه مجهز بهسیستم توربوشارژر نیز دراختیار مشتریان خواهد بود که ۸۲ هزار و ۹۰۰ یوآن قیمت دارد.
۰