کرکس موتور سوار؛ تجاوز به دختر 15 ساله در مزرعه

کرکس موتور سوار؛ تجاوز به دختر 15 ساله در مزرعه

زمانی که فهمیدم آن‌ها چه نقشه پلیدی در سر دارند به گریه افتادم، التماس کردم و جیغ کشیدم که به من رحم کنند، اما هیچ تاثیری در دل سنگ آن‌ها نداشت. او با اشاره به کرکس موتورسوار ادامه داد: او مرا کتک زد و از عصر تا بامداد روز بعد به من تعرض کردند به گونه‌ای که دیگر ...

کد خبر : ۹۳۹۲۱
بازدید : ۷۵۸۴
کرکس موتور سوار
سجادپور | جوان ۳۱ ساله معروف به «کرکس موتورسوار» که با تشکیل باندی شش نفره، به کودکان و نوجوانان تعرض می‌کرد، سپیده دم امروز برای اجرای حکم اعدام پای چوبه دار رفت تا فرجام تبهکاری هایش، درس عبرتی برای دیگر مجرمان باشد.

«کرکس موتورسوار» اواخر بهمن سال ۹۸ و در ماجرای آدم ربایی کودک ۹ ساله تبعه خارجی در حالی شناسایی و دستگیر شد که کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی برای نجات کودک ۹ ساله‌ای وارد عمل شدند که توسط یک جوان موتورسوار و با تهدید چاقو از مقابل چشمان مادرش ربوده شده بود، اما هنگامی که «قاسم - ب» (معروف به کرکس موتورسوار) به مقر انتظامی انتقال یافت، بررسی‌های تخصصی نشان داد که او با تشکیل یک باند شش نفره به کودکان و نوجوانان و به ویژه کودکان کار تعرض می‌کند.

در همین حال قاضی «اسماعیل عندلیب» (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) دستورات ویژه‌ای را برای ریشه یابی جرایم و دستگیری دیگر عوامل مرتبط با سرکرده باند صادر کرد و بدین ترتیب گروه ویژه‌ای از کارآگاهان در چند شاخه عملیاتی و اطلاعاتی، موفق شدند همه اعضای این باند مخوف را دستگیر کنند و به پنجه عدالت بسپارند.
از سوی دیگر با درج تصویر بدون پوشش سرکرده این باند در روزنامه، شاکیان زیادی به پلیس آگاهی مراجعه کردند و بیش از ۱۳ تن از قربانیان و طعمه‌های این باند، «کرکس موتورسوار» را شناسایی و از او شکایت کردند، اما در این میان تجاوز به عنف «کرکس سیاه»، به دختری ۱۵ ساله، درحالی لو رفت که «قاسم - ب» سعی می‌کرد این ماجرا را انکار کند.

با این حال، لحظه رویارویی دختر ۱۵ ساله و کرکس موتورسوار، صحنه دردناکی بود که دل‌های شهروندان را به درد آورد و به همین دلیل قاضی غلامعلی صادقی (رئیس کل دادگستری خراسان رضوی) وارد عمل شد و دستوراتی ویژه را برای بررسی دقیق تبهکاری‌های باند «کرکس موتورسوار» صادر کرد.
با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع و همچنین پیگیری‌های سکاندار دستگاه قضا در خراسان رضوی، این پرونده به شعبه ششم دادگاه کیفری یک ارسال شد و توسط قضات زبده این شعبه مورد رسیدگی قرار گرفت.

دختر ۱۵ ساله در جلسات دادگاه که به ریاست قاضی جواد شاکری و مستشاری قاضی هادی دنیادیده و با حضور وکلای مدافع برگزار شد، با چهره‌ای وحشت زده گفت: او (کرکس موتورسوار) به همراه دو نفر دیگر از دوستانش، گوشی تلفنم را ربودند و سپس به بهانه بازگرداندن گوشی تلفن مرا با تهدید چاقو سوار موتورسیکلت کردند و به مزرعه صیفی جات بردند.
زمانی که فهمیدم آن‌ها چه نقشه پلیدی در سر دارند به گریه افتادم، التماس کردم و جیغ کشیدم که به من رحم کنند، اما هیچ تاثیری در دل سنگ آن‌ها نداشت. او با اشاره به «کرکس موتورسوار» ادامه داد: او مرا کتک زد و از عصر تا بامداد روز بعد به من تعرض کردند به گونه‌ای که دیگر ...

با پایان جلسات محاکمه، در نهایت قضات دادگاه وارد شور شدند و در حکمی قاطع همراه مستندات قانونی و انکارناپذیر، رای به اعدام «قاسم-ب» دادند. ولی وکیل مدافع و متهم به رای دادگاه درباره تجاوز به عنف به دختر ۱۵ ساله اعتراض کردند و بدین ترتیب این پرونده در شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور مورد رسیدگی دقیق‌تر قرار گرفت.
با این حال، قضات باتجربه دیوان نیز با استدلال‌های دقیق به بررسی همه جوانب این پرونده پرداختند و در حالی مهر تایید بر رای دادگاه بدوی زدند که با استناد به ادله قانونی و عقلی و محتویات پرونده اثبات کردند: وقتی دختری نوجوان در دام سه جوان مست بیفتد و با چاقو هم تهدید شود، هیچ چاره‌ای جز تسلیم در برابر خواسته‌های متجاوزان نخواهد داشت.
این گونه بود که با تایید قطعی رای، این پرونده به اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب مشهد ارسال شد، اما در حالی که مقدمات اجرای حکم فراهم بود، باز هم متجاوز به عنف تقاضای عفو و بخشش کرد و بدین ترتیب این پرونده دوباره در یک جلسه تخصصی مورد بررسی نهایی قرار گرفت.
با این حال، تقاضای عفو او نیز با رای قاطع اکثریت رد شد؛ بنابراین گزارش، در نهایت سپیده دم امروز و با صدور دستوری از سوی قاضی محمدرضا دشتبان (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی در امور اجرای احکام) و پس از طی مراحل قانونی و تشریفاتی، «کرکس موتورسوار» در زندان مرکزی مشهد پای چوبه دار رفت تا ماجرای تبهکاری‌های او درس عبرتی برای دیگر مجرمانی باشد که فکر چنین جرایمی را در سر می‌پرورانند.
منبع: روزنامه خراسان
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید