آی‌پد جدید اپل با ظاهری شبیه به آیفون ۱۲

آی‌پد جدید اپل با ظاهری شبیه به آیفون ۱۲

بر اساس اظهارات یک شخص خبرچین با نام استیو موزر در توئیتر، شرکت اپل احتمالا به‌دنبال عرضه مدل جدید آی‌پاد تاچ در اواخر سال جاری میلادی است.

کد خبر : ۹۴۴۸۸
بازدید : ۲۶۱۶
آی‌پد جدید اپل با ظاهری شبیه به آیفون ۱۲، به زودی
فرادید | شرکت اپل آخرین بار در سال ۲۰۱۹ سری آی‌پاد تاچ خود را به‌روزرسانی کرد. اکنون یقینا بسیاری از افراد در خصوص سرنوشت آی‌پاد تاچ و بقاء این گجت کنجکاو هستند. با این‌حال اکنون مشخص شده که آی‌پاد تاچ کماکان زنده است. بر اساس اظهارات یک شخص خبرچین با نام استیو موزر در توئیتر، شرکت اپل احتمالا به‌دنبال عرضه مدل جدید آی‌پاد تاچ در اواخر سال جاری میلادی است.

به گزارش فرادید؛ آقای موزر در توئیت خود ادعا می‌کند که آی‌پاد تاچ جدید اپل در فصل پاییز امسال عرضه خواهد شد. بر اساس تصاویر به اشتراک گذاشته شده توسط وی به‌نظر می‌رسد که آی‌پاد تاچ جدید احتمالا از الگوی طراحی آی‌فون ۱۲ استفاده خواهد کرد. این پدیده بدان معناست که گجت جدید احتمالا مجهز به لبه‌های تخت در اطراف بدنه خواهد بود؛ در حالی‌که مدل‌های پیشین دارای بدنه‌ای با لبه‌های خمیده بودند.

آی‌پد جدید اپل با ظاهری شبیه به آیفون ۱۲، به زودی
شرکت اپل در نوامبر سال ۲۰۲۰ نام آی‌پاد تاچ را به فهرست دستگاه‌های پشتیبانی‌کننده از سرویس اپل موزیک اضافه کرد. اکنون دلیل پشت پرده چنین اقدامی روشن شده است. اپل به‌دنبال عرضه مدل نسل آینده آی‌پاد تاچ در پاییز سال جاری است. این یافته به لطف اطلاعات ارائه شده توسط فردی با شناسه AppleLe۲۵۷@ و تصاویر منتشر شده توسط کاربری با شناسه Apple_Tomorrow@ به‌دست آمده است. " - استیو موزر؛ ۲۱ مه ۲۰۲۱

اکنون اپل مدت‌هاست که از قالب طراحی با لبه‌های تخت استفاده می‌کند و به‌کارگیری این الگو در آی‌پاد تاچ آینده حقیقتا جای تعجب ندارد. در واقع تصاویر اخیرا لو رفته نشان می‌دهند که اپل به‌دنبال استفاده از طراحی Flat Edge در اپل واچ سری ۷ است.
آی‌پد جدید اپل با ظاهری شبیه به آیفون ۱۲، به زودی
همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد؛ در حال حاضر پیرامون مشخصات و امکانات آی‌پاد تاچ جدید جزئیات چندانی در دست نیست؛ بنابراین برای روشن شدن موضوع ناچارا بایستی کماکان منتظر بمانیم.

امروزه گوشی‌های آی‌فون از تقریبا تمامی قابلیت‌های آی‌پاد تاچ برخوردار هستند و تصمیم اپل مبنی بر ادامه تولید سری آی‌پاد امری جالب‌توجه است. با این‌حال آی‌پاد تاچ کماکان گزینه‌ای مناسب برای آن‌دسته از کاربرانی است که مایل به افزایش مدت شارژدهی باتری آی‌فون‌های خود هستند. به علاوه آی‌پاد تاچ دستگاهی مطلوب برای آن‌دسته از کاربرانی است که صاحب یک گوشی غیر آی‌فون به‌عنوان گجت اصلی بوده و در عین‌حال کماکان خواهان تجربه نمودن سیستم‌عامل iOS هستند.

تاریخچه آی‌پَد

آی‌پد جدید اپل با ظاهری شبیه به آیفون ۱۲، به زودی
استیو جابز، موسس اپل، در سخنرانی ۱۹۸۳ زمانی که اظهار داشت استراتژی شرکت ساده بود گفت: " آنچه ما می‌خواهیم انجام دهیم این است که می‌خواهیم یک کامپیوتر فوق‌العاده بزرگ را در کتابی قرار دهیم که شما بتوانید در عرض ۲۰ دقیقه از آن استفاده کنید … و ما واقعا می‌خواهیم این کار را با یک پیوند رادیویی در آن انجام دهیم تا شما در ارتباط با همه این پایگاه‌های اطلاعاتی بزرگ‌تر و کامپیوتر‌های دیگر باشید. "

اولین رایانه لوحی اپل Newton MessagePad ۱۰۰ بود، که در سال ۱۹۹۳ معرفی شد و از هسته پردازنده ARM۶ ساخته شده توسط ARM، تولید شده در سال ۱۹۹۰، از شرکت Acorn Computers که اپل در آن سرمایه گذاری کرد، استفاده می‌شود.
اپل همچنین نمونه اولیه‌ای از تبلت مبتنی بر PowerBook Duo، PenLite را تولید کرد، اما تصمیم گرفت که برای جلوگیری از صدمه زدن به فروش مِسِیج پد، آن را بفروشد. اپل چندین PDA مبتنی بر نیوتن را منتشر کرد. نسخه نهایی، MessagePad ۲۱۰۰، در سال ۱۹۹۸ متوقف شد.
آی‌پد جدید اپل با ظاهری شبیه به آیفون ۱۲، به زودی
اپل از ۱۲ مارس ۲۰۱۰ شروع به پیش خرید اولین نسل آیپد کرد. تنها تغییر اساسی در دستگاه بین اعلامیه و در دسترس بودن برای پیش سفارش تغییر رفتار سوئیچ جانبی برای انجام یا قطع صدا یا قفل چرخش صفحه بود (قابل انتخاب توسط کاربر). نسخه وای فای آیپد در ۳ آوریل ۲۰۱۰ در ایالات متحده به فروش رسید. نسخه وای فای + ۳جی در تاریخ ۳۰ آوریل منتشر شد.

جابز در ۲ مارس ۲۰۱۱ در کنفرانس مطبوعاتی از آی پد ۲ رونمایی کرد. آیپد ۲ حدود ۳۳٪ نازک‌تر از نسل قبلی و ۱۵٪ سبکتر، پردازنده بهتری دارد، یک Apple A۵ دو هسته‌ای که به گفته اپل، دو برابر سریعتر از پردازنده قبلی برای پردازنده و تا ۹ برابر سریعتر برای پردازنده‌های گرافیکی است. آیپد ۲ شامل دوربین‌های جلو و عقب است که از برنامه ویدیویی تلفن فیس تایم و همچنین ژیروسکوپ سه محوری پشتیبانی می‌کند. این باتری ۱۰ ساعت اصلی باتری را حفظ کرده و یک طرح قیمت گذاری مشابه داشت.

جانشین آی پد ۲ در ۷ مارس ۲۰۱۲ توسط تیم کوک مدیر عامل اپل در مرکز هنر Yerba Buena رونمایی شد. آیپد جدید شامل یک پردازنده جدید دو هسته‌ای A۵X با گرافیک چهار هسته‌ای و یک صفحه نمایش شبکیه چشم با وضوح ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶ پیکسل، بیش از ۵۰ درصد پیکسل بیشتر از یک صفحه تلویزیون استاندارد ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ استاندارد است.

در کنار راه اندازی سخت افزار نسل چهارم آی پد، اپل آی پد مینی را معرفی کرد. صفحه نمایش آن با ابعاد ۷/۹ اینچ در مقابل تبلتی مثل نکسوس ۷ بود. سخت افزار آی پد مینی جدید مشابه آی پد ۲ است، صفحه نمایش با وضوح ۱۰۲۴ در ۷۸۶ پیکسل و یک صفحه نمایش پردازنده دو هسته‌ای A۵، اما ۵۳٪ سبک‌تر و ۷/۲ میلی متر ضخامت دارد. در تاریخ ۲ نوامبر ۲۰۱۲، با ظرفیت ۱۶ گیگابایت، ۳۲ گیگابایت و ۶۴ گیگابایت و نسخه‌های وای فای یا وای فای + سلولار منتشر شد.

در ۲۲ اکتبر ۲۰۱۳، اپل نسل پنجم آیپد را با نام آی پد ایر و نسل دوم آیپد مینی با نام آیپد مینی ۲ را که با صفحه نمایش شبکیه چشم همراه است، معرفی کرد. آی آی پد ایر از اول نوامبر ۲۰۱۳ با قیمت ۴۹۹ دلار به فروش رسید، در حالی که آی پد مینی ۲ در ۱۲ نوامبر ۲۰۱۳ با قیمت ۳۹۹ دلار به بازار عرضه شد.

در اکتبر ۲۰۱۴، اپل آیپد ایر ۲ و آی پد مینی ۳ را منتشر کرد. آیپد ایر ۲ اولین دستگاه آی او اس است که از پردازنده مرکزی سه هسته‌ای و ۲ گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد. علاوه بر نازک‌تر و سریعتر بودن از مدل قبلی خود، آی پد ایر، دارای ویژگی تاچ آی دی است و با گزینه رنگ طلایی نیز در دسترس است. آیپد مینی ۳ از نظر طراحی و سخت افزار شبیه به آیپد مینی ۲ است، اما شامل تاچ آی دی می‌باشد و در رنگ طلایی نیز موجود است.
آی‌پد جدید اپل با ظاهری شبیه به آیفون ۱۲، به زودی
در سپتامبر ۲۰۱۵، آی پد پرو معرفی شد که شامل صفحه نمایش ۱۲/۹ اینچی و نسخه ۹/۷ اینچی در مارس ۲۰۱۶ با افزودن گزینه ۲۵۶ گیگابایتی برای هر دو مدل آیپد پرو اعلام شد.

در تاریخ ۲۱ مارس ۲۰۱۷، آیپد جدیدی معرفی شد. این سخت افزار شامل پردازنده A۹ است و به گونه‌ای طراحی شده است که نسخه ارزان قیمت آی پد باشد.

در ژوئن ۲۰۱۷، سخت افزار نسل دوم آیپد پرو دارای صفحه نمایش ۱۲/۹ و ۱۰/۵ اینچی اعلام شد.

در تاریخ ۲۸ مارس ۲۰۱۸، آی پد جدید (نسل ششم) معرفی شد. مدل جدید با استفاده از پردازنده A۱۰ Fusion و پشتیبانی کامل از اپل پنسل، جایگزین مدل ۲۰۱۷ می‌شود.

در تاریخ ۳۰ اکتبر ۲۰۱۸، نسل سوم آیپد پرو معرفی شد و اولین نسلی بود که از ۱ ترابایت فضای ذخیره سازی پشتیبانی می‌کند.

در ۱۸ مارس ۲۰۱۹، اپل آی پد ایر (نسل سوم) و آی پد مینی (نسل ۵)، هر دو با پردازنده‌های A۱۲ Bionic را معرفی کرد.

در ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۹، آیپد نسل هفتم با نمایشگر بزرگتر ۱۰/۲ اینچی و پشتیبانی از صفحه کلید هوشمند معرفی شد. این گوشی بیشتر مشخصات نسل ششم آیپد ۹/۷ اینچی را حفظ می‌کند.

در تاریخ ۱۸ مارس سال ۲۰۲۰، نسل دوم آیپد پرو ۱۱ اینچی و نسل چهارم آیپد پرو ۱۲/۹ اینچی معرفی شدند. هر دو طراحی یکسانی را حفظ کرده اند، اما با یک دست انداز جدید دوربین، دارای یک دوربین فوق عریض ۱۰ مگاپیکسلی، یک اسکنر LiDAR و یک تراشه A۱۲Z Bionic است. تقریباً همه چیز از نسل قبلی منتقل شده است، صفحه نمایش رِتینا ۱۱ اینچ و ۱۲/۹ اینچ، طراحی نازک ۵/۹ میلی متر و ...

یک سال پس از رویداد آیپد نسل هفتم، آیپد نسل هشتم و آیپد ایر نسل چهارم معرفی شدند. آیپد نسل هشتم همچنان دارای صفحه نمایش ۱۰/۲ اینچی، پشتیبانی از کیبورد هوشمند، همان گزینه‌های ذخیره سازی، ۳۲ و ۱۲۸ گیگابایت و رنگ‌های یکسان است، اما اکنون پردازنده A۱۲ Bionic از آیفون XS را دارد. آی پد ایر اکنون همان طراحی آی پد پرو را دارد که دارای لبه‌های مربع شکل، صفحه نمایش شبکیه چشم مایع، پورت USB-C و پشتیبانی از صفحه کلید هوشمند فویلو و کیبورد جادویی است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید