فوت دو شهروند زاهدانی به دلیل گرما در دلگان

فوت دو شهروند زاهدانی به دلیل گرما در دلگان

فرماندار دلگان بیان داشت: متأسفانه دو شهروند زاهدانی به دلیل مفقود شدن در بیابان‌های جازموریان بر اثر تشنگی و هوای گرم جان خودشان را از دست دادند.

کد خبر : ۹۴۵۲۹
بازدید : ۵۴۹۸۶

بیایان جازموریان

فرماندار دلگان گفت: متاسفانه دو شهروند زاهدانی به دلیل مفقود شدن در بیابان‌های جازموریان بر اثر تشنگی وگرمای هوا جان خودشان را از دست دادند.

مجتبی شجاعی اظهار داشت: در شبانه‌روز گذشته دلگان با بیشینه دمای ۵۰.۳ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهر کشور شد و بالاترین دمای این شهر در چند سال اخیر را ثبت کرد.

وی افزود: هطی دو روز اخیر در حالی هوای دلگان به ۵۰ درجه سلسیوس می‌رسد که رکورد در چند سال اخیر است. فرماندار دلگان بیان داشت: از همین رو متأسفانه دو شهروند زاهدانی به دلیل مفقود شدن در بیابان‌های جازموریان بر اثر تشنگی و هوای گرم جان خودشان را از دست دادند.

وی گفت: جسد این دو نفر در بیابان‌های گرم جازموریان در نزدیکی روستای «دمیتان» از بخش جلگه «چاه هاشم» شهرستان دلگان کشف شد.

شجاعی ادامه داد: انتظار می‌رود قطعی‌های الزامی برق مراعات مناطق گرم کشور نیز ویژه صورت پذیرد و از سویی مراکز حیاتی تأمین آب و سایت‌های مخابراتی و مراکز درمانی نیز از این برنامه مستثنی شوند. وی تصریح کرد: دلگان با ثبت دمای متوسط ۵۱ درجه، گرم‌ترین نقطه کشور و استان هست که می‌بایست وزارت نیرو برای اینگونه مناطق امتیازات ویژه‌ای در کاهش ساعات خاموشی پیش بینی کند.

فرماندار دلگان افزود: همچنین شهروندان دلگانی به علت قطعی‌های برق، بسیاری از برنامه‌های تبلیغاتی داوطلبین ریاست جمهوری را از دست داده و می‌دهند و وزارت نیرو تدبیر کند لاقل در ساعاتی که برنامه‌های مربوط به تبلیغات داوطلبین ریاست جمهوری از تلویزیون پخش می‌گردد، قطعی برق نداشته باشیم.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید