کادیلاک اسکالید ۲۰۲۱؛ لوکس و غول پیکر

کادیلاک اسکالید ۲۰۲۱؛ لوکس و  غول پیکر

اسکالید ۲۰۲۱ از لاستیک‌ها تا سقف ۱۹۴۸ میلیمتر ارتفاع دارد که از این منظر یکی از بزرگترین شاسی بلند‌هایی است که تا کنون روانه بازار شده است.

کد خبر : ۹۴۵۷۵
بازدید : ۵۲۸۴۸

اگر بخواهیم از تعداد محدودی شاسی بلند موفق در زمینه طراحی نام ببریم؛ قطعا یکی از حاضران در لیست کادیلاک اسکالید خواهد بود. خودرویی که از سال ۱۹۹۹ وارد خط تولید شد و اکنون با مدل ۲۰۲۱ نسل پنجم خود را معرفی کرده است.

اکنون تصاویر مربوط به بررسی خودرو خارج از محیط استودیو و نمایشگاه منتشر شده که بهانه‌ای شد تا باردیگر نگاهی به این شاسی بلند خاص داشته باشیم.

اسکالید در ۵ نسل

نسل اول در سال ۱۹۹۹، نسل دوم ۲۰۰۱، نسل سوم ۲۰۰۷ و نسل چهارم در سال ۲۰۱۵ معرفی شد. همانطور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، اسکالید در نسل پنجم خود به سطح بالایی از تکامل در طراحی رسیده و جذاب‌تر از دوره‌های قبلی پیش روی مشتریان قرار گرفته است.

اسکالید ۲۰۲۱ از لاستیک‌ها تا سقف ۱۹۴۸ میلیمتر ارتفاع دارد که از این منظر یکی از بزرگترین شاسی بلند‌هایی است که تا کنون روانه بازار شده است.

چراغ‌های اصلی جلو با الگوی باریک خود آنقدر جذاب هستند که به اعتقاد گروهی از کارشناسان، تویوتا نیز برای لندکروزر جدید خود الگوی مشابهی را انتخاب کرده و به نوعی از اسکالید ایده گرفته است. (از نظر زمانی اسکالید بسیار زودتر از دیگر خودروساز‌ها این الگو را معرفی کرده است)

نوار آبشاری ال ایی دیی در بامپر (سپر) جلو نیز در زیبایی قسمت دماغه بسیار اثرگذار است.

رینگ‌ها در تریمی که تصاویر آنرا مشاهده می‌کنید و برچسب قیمت ۱۰۷۹۱۵ دلاری را همراه دارد از نوع ۲۲ اینچی ۱۴ پره است، اما اسکالید ۳ آپشن جذاب‌تر در این قسمت را نیز پیش روی مشتری قرار داده که انتخاب آن‌ها به مفهوم ۱۹۹۵ دلار هزینه بیشتر خواهد بود.

اسکالید؛ کابین راحت و فناورانه

در بررسی‌ها یکی از برترین ویژگی‌های اسکالید ۲۰۲۱ راحتی کابین آن بوده که بسیار مورد تاکید قرار گرفته است. این شاسی بلند برای سفر‌های جاده‌ای طولانی به عنوان یک گزینه برتر مطرح می‌شود و البته کادیلاک در زمینه طراحی کابین‌های راحت و لوکس سابقه‌ای بسیار درخشان دارد.

یک نمایشگر ۷.۲ اینچی لمسی سمت چپ فرمان قرار دارد که در واقع مرکز نمایش اطلاعات ضروری ویژه راننده است و دقیقا متصل به آن یک نمایشگر ۱۴.۲ اینچی دیجیتال پیش روی راننده قرار دارد که جایگزین نشانگر سنتی آمپر شده است.
نمایشگر اصلی ویژه تنظیمات سیستم سرگرمی نیز در ادامه نمایشگر‌های قبلی قرار دارد و در اندازه ۱۶.۹ اینچ با فناوری او ال ایی دیی کیفیت بالایی از تصاویر را به نمایش می‌گذارد. بدین ترتیب تنها در قسمت مقابل راننده ۳۸.۳ اینچ نمایشگر قرار دارد و به این عدد باید دو نمایشگر ویژه ردیف دوم را نیز اضافه کنیم تا اسکالید از این منظر نیز برتری‌های خود را به رخ رقبا بکشد.

نمایشگر‌های مربوط به ردیف دوم از پورت اچ دی ام آی پشتیبانی می‌کنند و یک پورت فول سایز ۱۱۰ ولت نیز در کنسول میانی قرار داده شده است.

ایمنی

در رابطه با استاندارد‌های ایمنی نیز باید به سوپرکروز اختصاصی کادیلاک، سنسور هشدار برخورد از جلو و عقب با توانایی تشخیص عابر، ترمز اضطراری اتوماتیک، دوربین ۳۶۰ درجه، نور بالای تطبیقی به عنوان ویژگی‌های استاندارد و همچنین هشدار خروج از خط و دستیار حفظ خودرو بین خطوط به عنوان آپشن تریم پریمیوم لاکژری اشاره کنیم.

پپیشرانه

در بخش پیشرانه از نمونه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری استفاده شده که ۴۲۰ اسب بخار خروجی و ۴۶۰ پوندفوت گشتاور دارد. این مجموعه با جعبه دنده ۱۰ سرعته اتوماتیک هماهنگ می‌شود. سامانه تمام چرخ محرک نیز در وضعیت فعال قرار دارد.

این پیشرانه برای یک خودروی ۲۶۴۷ کیلوگرمی گزینه مناسبی به نظر می‌رسد. ظرفیت یدک کشی این خودرو نیز برابر با ۳۶۲۸ کیلوگرم است. شاخص مصرف سوخت برای ۱۰۰ کیلومتر رانندگی در شهر ۱۶.۸ لیتر، در بزرگراه ۱۲.۴ و در حالت ترکیبی ۱۴.۷ لیتر است.

نسل اول
نسل اول
نسل دوم
نسل دوم
نسل سوم
نسل سوم
نسل چهارم
نسل چهارم
نسل پنجم
نسل پنجم
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید