ریماک نِوِرا؛ سریع‌ترین ماشین جهان؟!

ریماک نِوِرا؛ سریع‌ترین ماشین جهان؟!

ریماک نِوِرا (Nevera) هم‌نام طوفانی در دریای مدیترانه است. ماشین چهار موتور الکتریکی دارد که در مجموع ۱۹۱۴ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. حداکثر سرعت ۴۱۲ کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومترش ۱.۸۵ ثانیه است.

کد خبر : ۹۴۶۱۰
بازدید : ۵۳۲۴۷
ریماک نِوِرا
ریماک چهار موتور الکتریکی دارد که در مجموع ۱۹۱۴ اسب بخار نیرو تولید می‌کند

توفان ریماک

خودروسازی در کشور کرواسی به نام ریماک از ماشینی رونمایی کرده که می‌گوید پر‌شتاب‌ترین ماشین جهان است و همزمان راحتی یک ماشین لوکس را برای سرنشینان فراهم می‌کند.

ریماک نِوِرا (Nevera) هم‌نام طوفانی در دریای مدیترانه است. ماشین چهار موتور الکتریکی دارد که در مجموع ۱۹۱۴ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. حداکثر سرعت ۴۱۲ کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومترش ۱.۸۵ ثانیه است.

ماشین با هر بار شارژ تا ۵۵۰ کیلومتر حرکت می‌کند و با یک شارژر سریع می‌توان باتری‌ها را در ۱۹ دقیقه تا ۸۰ درصد شارژ کرد.

اتاق ریماک نِوِرا
ریماک می‌گوید در طراحی ماشین به دنبال فرمی بوده که با گذشت زمان قدیمی نشود. اتاق برای رانندگی در مسافت‌های طولانی طراحی شده و فنربندی و فرمان را برای رانندگی راحت‌تر در شهر می‌توان تنظیم کرد.

برای نورا همچنین یک هوش مصنوعی طراحی شده که راننده را در پیست‌های اتومبیلرانی راهنمایی می‌کند تا رکورد بهتری ثبت کنند. این هوش مصنوعی با چند بار حرکت در هر پیست ایده‌آل‌ترین مسیر حرکت و سرعت را محاسبه کرده و در اختیار راننده می‌گذارد.

با افزایش محبوبیت خودرو‌های الکتریکی، سازندگان ماشین‌های اسپرت رفته‌رفته به استفاده از این قوای محرکه ترغیب شده‌اند. اما هنوز تعداد ماشین‌هایی که فقط از باتری نیرو می‌گیرند بسیار کم است. در عوض اکثر خودروسازان از ترکیب باتری و موتور درون‌سوز در محصولاتشان استفاده می‌کنند. فراری یکی از این خودروسازان است که قوی‌ترین مدلش، SF۹۰ موتور هیبرید دارد.
ریماک نِوِرا
۱۵۰ دستگاه از ریماک نورا ساخته خواهد شد
هفته گذشته مت واتسون، یکی از روزنامه‌نگاران مشهور خودرو برای محک‌زدن توانایی ریماک یک مسابقه شتاب‌گیری بین این ماشین و یک فراری SF۹۰ ترتیب داد. در این مسابقه که در شبکه‌های اجتماعی از آن استقبال زیادی شده، ریماک با فاصله‌ای زیاد و در چند بار مسیر رفت و برگشت فراری را شکست داد.

ریماک شرکت تازه‌واردی در صنعت خودرو است. موسس این کارخانه ماته ریماک، جوان ۳۳ ساله‌ای است که سیزده سال پیش به عشق ساخت یک ماشین اسپرت، کارش را در گاراژ خانه پدری در کرواسی آغاز کرد. شرکت او اکنون با بیش از هزار کارمند یکی از نام‌های مطرح در صنعت خودرو است و با خودروسازان بزرگی مانند پورشه، آستون مارتین، هیوندای و رنو همکاری می‌کند.

ریماک می‌گوید تولید نورا آغاز شده و اولین ماشین‌ها در زمستان به خریداران تحویل داده خواهد شد. قرار است ۱۵۰ دستگاه از این ماشین با قیمت دو میلیون یورو (دو میلیون و ۴۰۰ هزار دلار) ساخته شود.

فراری با لباس شیک

فراری
تورینگ سوپرلگرا بر روی شاسی فراری ساخته شده است

تورینگ سوپرلگرا (Touring Superleggera)، خودروساز ایتالیایی به مناسبت نود و پنجمین سال فعالیتش از مدل جدیدی رونمایی کرد. این ماشین که بر روی شاسی فراری ساخته شده، دست‌ساز است و تنها ۱۸ دستگاه از آن ساخته می‌شود.

نام محصول جدید تورینگ، آرسه RH۹۵ است. آرسه نام خیابانی در میلان است که دفتر شرکت در آن قرار دارد، عدد ۹۵ به سال‌های فعالیت کارخانه اشاره می‌کند و RH حروف اول نام خریدار ماشین است.

آرسه بر روی شاسی فراری ۴۸۸ ساخته شده، اما بدنه و اتاق کاملا از نو طراحی شده است. موتور هشت سیلندر ماشین ۷۲۰ اسب بخار قدرت دارد و حداکثر سرعتش ۳۴۰ کیلومتر در ساعت است. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر آرسه کمتر از سه ثانیه اعلام شده است.

تورینگ سوپرلگرا نامی مشهور در بازار خودرو‌های سفارشی است. این شرکت که در سال ۱۹۲۶ تاسیس شد، در نزدیک به صد سال فعالیت خود با شرکت‌های زیادی نظیر فراری، لامبورگینی، مازراتی و لانچیا همکاری کرده و براساس محصولات این کارخانه‌ها برای مشتریان ثروتمند خود ماشین‌های سفارشی ساخته است.

یکی از مهم‌ترین ماشین‌های این شرکت مازراتی "شیا دی پرشیا" یا شاه ایران است که در دهه پنجاه میلادی به سفارش محمدرضا پهلوی ساخته شد. تورینگ سه سال پیش با الهام از آن ماشین، مدل جدیدی از شیا دی پرشیا ساخت.

تورینگ می‌گوید ساخت هر ماشین حدود شش ماه طول می‌کشد و تاکنون علاوه بر ماشینی که تصاویرش را منتشر کرده، برای ساخت دو دستگاه دیگر هم سفارش گرفته است. قیمت ماشین اعلام نشده، اما خریدار باید علاوه بر هزینه ساخت ماشین، هزینه خرید یک فراری را هم پرداخت کند.

رستوران تسلا

تسلا
ایلان ماسک مدیر تسلا چند سال پیش ایده راه‌اندازی یک رستوران را مطرح کرده بود

رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند که تسلا، بزرگ‌ترین خودروساز الکتریکی جهان هفته گذشته در اداره ثبت اختراع و نشان تجاری آمریکا نام خود را در بخش صنایع غذایی ثبت کرده است. گفته می‌شود این کار اولین قدم برای تاسیس رستوران‌هایی در ایستگاه‌های شارژ این کارخانه است.

ایده تاسیس رستوران چند سال پیش توسط ایلان ماسک، بنیانگذار کارخانه مطرح شد. او در شبکه‌های اجتماعی گفته بود که می‌خواهد در سانتا مونیکا در ایالت کالیفرنیا رستورانی به سبک غذا‌فروشی‌های بین راه در دهه پنجاه میلادی راه بیاندازد.

اما با انتشار جزییات بیشتر از ایستگاه سانتا مونیکا معلوم شد که طرحی برای تاسیس رستوران وجود ندارد و رسانه‌ها حرف‌های آقای ماسک را به شوخ‌طبعی او در فضای مجازی نسبت دادند.

تقاضای رسمی برای دریافت مجوز، دوباره به شایعه‌ها دامن زده است. تحلیلگران می‌گویند زمانی که رانندگان تسلا باید برای شارژ باتری ماشین صرف کنند، فرصت خوبی برای کارخانه است تا با فروش غذا درآمد کسب کند.

بنز ساخت پورشه

سدان اسپرت سدان اسپرت بنز در کارخانه پورشه تولید می‌شد

پورشه با انتشار ویدیویی سی سالگی یکی از پروژه‌های جالب تاریخ خودرو را یادآوری کرد. در اواخر دهه هشتاد میلادی، بنز برای رقابت با ب‌ام‌و به فکر ساخت یک سدان اسپرت افتاد.

ایده بنز این بود که مدل موفق W۱۲۴ خود را به موتوری هشت سیلندر مجهز کند که پیش‌تر در مسابقات استقامت لومان برنده شده بود. نتیجه این پروژه، بنز ۵۰۰ E بود که با ظاهر محبوب و موتور ۳۲۲ اسب بخاری‌اش می‌توانست رقیبی جدی برای ب‌ام‌و باشد.

بنز مجبور بود برای جا دادن موتور بزرگ هشت سیلندر در اتاق W۱۲۴ خط تولید خود را تغییر دهد و این کار هزینه زیادی برای کارخانه داشت. برای همین بنز کار مهندسی و ساخت ماشین را به پورشه سپرد.
اتاق خودرو
تولید هر دستگاه ماشین ۱۸ روز طول می‌کشید
پورشه در آن زمان به خاطر کاهش فروش محصولاتش از نظر مالی در مضیقه بود و این همکاری به شرکت کمک می‌کرد تا از بحران عبور کند. به جز طراحی بدنه، بقیه تغییرات در ماشین توسط پورشه انجام شد. ماشین در سال ۱۹۹۰ در نمایشگاه پاریس رونمایی شد و تولیدش از همان سال آغاز شد.

ماشین‌ها قرار بود در کارخانه پورشه ساخته شود، اما روند تولید طولانی بود. ابتدا قطعات بدنه به پورشه داده می‌شد تا ماشین سرهم شود. سپس بدنه برای رنگ به بنز پس فرستاده می‌شد و دوباره برای تولید نهایی به پورشه برمی‌گشت. این روند برای ساخت هر ماشین ۱۸ روز طول می‌کشید.

پورشه ابتدا روزانه ده بنز تولید می‌کرد، اما به دلیل تقاضای زیاد تولید به بیست دستگاه در روز افزایش یافت. در نهایت پورشه ۱۰ هزار و ۴۷۰ دستگاه از این سدان اسپرت تولید کرد که یکی از مدل‌های کلکسیونی بنز است. در سی‌امین سال تولید این ماشین، مدیران پروژه در ویدیویی خاطرات همکاری این دو رقیب آلمانی را بازگو کردند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید