هواوی P50، شاهکار دیگری از هواوی

هواوی P50، شاهکار دیگری از هواوی

طبق اخبار در ابتدای ماه مارس، مشخص شد؛ خانواده تلفن‌های هوشمند پی ۵۰ پرو ممکن است؛ اولین محصولات این شرکت را با سیستم عامل خود یعنی Harmony OS عرضه کنند

کد خبر : ۹۴۶۳۱
بازدید : ۱۲۳۲۳
بررسی هواوی P50، شاهکار دیگری از هواوی
فرادید | به دنبال تصاویر جالبی که از محصول جدید شرکت Huawei با نام P ۵۰ Pro ارائه شد، تصاویر قابل استنادتری از این محصول جدید، در سایت‌ها دیده می‌شود. در تصاویر مشخصات P ۵۰ Pro را متوجه می‌شوید. گوشی هوشمند جدید دارای یک دوربین جفت دایره‌ای با طراحی جدید را ارائه می‌دهد. طراحی جدید دوربین از قابلیت‌های اصلی این گوشی موبایل می‌باشد.

به گزارش فرادید؛ طبق اخباری که در ابتدای ماه مارس منتشر شد، مشخص شد؛ خانواده تلفن‌های هوشمند پی ۵۰ پرو ممکن است؛ اولین محصولات این شرکت را با سیستم عامل خود یعنی Harmony OS عرضه کنند.

رونمایی گوشی همراه جدید این شرکت، تعویق افتاده است. دلیل این موضوع استفاده از سیستم عامل جدید و اختصاصی این برند بوده که در ماه‌های آینده عرضه آن صورت بگیرد.

علاوه بر انتقال به سیستم عامل اختصاصی، تلفن‌های هوشمند دارای آخرین سنسور سونی IMX ۸۰۰، چیپست Kirin ۹۰۰۰ L برای نوع استاندارد (با عملکرد پایین‌تر نسبت به Kirin ۹۰۰۰) و طراحی بسیار خاص سنسور دوربین هستند.

طراحی

بررسی هواوی P50، شاهکار دیگری از هواوی پنل پشتی پی ۵۰ ترکیبی از شیشه و فریم فلزی است و برای دستگاهی در این سطح کاملاً استاندارد است. بخش بالایی و پایینی گوشی بنابر تصاویر منتشر شده تخت به نظر می‌رسد و به علاوه خبری از جک ۳.۵ میلیمتری هدفون نیست.

در نمایشگر این محصول حفره اختصاصی دوربین سلفی به چشم می‌خورد. بر این اساس خبری از برش بیضی شکل برای دو دوربین سلفی نخواهد بود و احتمالا با یک دوربین سلفی مواجهیم. گویی قوی‌ترین دستگاه خانواده پی که به زودی رونمایی خواهد شد در بخش دوربین از سنسور ۵۰ مگاپیکسلی Sony IMX ۸۰۰ استفاده خواهد کرد.
اگرچه طراحی این ماژول دوربین اصلی خاص و منحصر به فرد به نظر می‌رسد، در بقیه بخش‌های این محصول، مشخصه انقلابی خاصی دیده نمی‌شود. این محصول احتمالا در ابعاد ۱۵۸.۲ × ۷۲.۶ × ۹ و با وزنی در حدود ۲۳۰ گرم عرضه خواهد شد.

دوربین

بررسی هواوی P50، شاهکار دیگری از هواوی
طبیعتاً جالب توجه‌ترین بخش در مشخصات فنی Huawei P ۵۰ به بخش دوربین و طراحی خیره کننده آن مربوط است. بنابر اطلاعات رسما منتشر شده، این گوشی از سنسور IMX ۸۰۰ سونی استفاده می‌کند که یکی از بهترین‌های بازار است. به نظر می‌رسد نخستین حسگر تصویر یک اینچی مخصوص گوشی‌های هوشمند اولین بار با هوآوی پی ۵۰ ارائه خواهد شد. حسگر مورد بحث همان Sony IMX ۸۰۰ خواهد بود که احتمالا به زودی معرفی خواهد شد.

بنابر گزارشات غیررسمی، سه پیکربندی برای دوربین گوشی‌های پی ۵۰ در نظر گرفته شده است. مشخصات فنی Huawei P ۵۰ در قوی‌ترین مدل دارای دوربین عریض، فوق عریض، تله فوتو و پریسکوپی است و به همراه حسگر سه بعدی مدت پرواز (۳ D ToF) ارائه خواهد شد.

دومین نسخه، یعنی مدل پرو، بر اساسا اخبار موجود، چون مدل پرو پلاس از لنز پریسکوپی استفاده می‌کند، اما از لنز تله فوتو معمولی و حسگر سه بعدی مدت پرواز در آن خبری نیست.

صفحه نمایش

بررسی هواوی P50، شاهکار دیگری از هواوی از دیگر مشخصات گوشی هواوی پی ۵۰ باید به نمایشگر این محصول و طراحی آن بپردازیم. این محصول از نمایشگری آبشاری با انحنایی بیش از سایر اعضای خانواده خود استفاده می‌کند. برخی گزارشات حکایت از میل هوآوی برای استفاده از نمایشگر‌های سوپرآمولد سامسونگ در بخش مشخصات گوشی هواوی پی ۵۰ حکایت داشتند که کمی بعید به نظر می‌رسد.

اما بنابر آنچه اخیرا منتشر شده است این محصول دارای نمایشگری ۶.۱ یا ۶.۲ اینچی خواهد بود. این نمایشگر با رزولوشن ۱۲۰۰ در ۲۶۴۰ و با تراکم پیکسلی ۴۵۴ پیکسل بر اینچ ارائه خواهد شد.

البته ابعاد نمایشگر برای سایر مدل‌های این خانواده افزایش می‌یابد و برای پی ۵۰ پرو ما نمایشگری ۶.۶ اینچی و برای مدل پرو پلاس، نمایشگری ۶.۸ اینچی را انتظار داریم. در بخش طراحی به نظر می‌رسد این نمایشگر در هر چهار جهت با خمیدگی طراحی شده باشد.

دیگر مشخصات

بررسی هواوی P50، شاهکار دیگری از هواوی طبعا در بررسی مشخصات فنی Huawei P ۵۰ دوربین این محصول با دو لنز دایره‌ای بسیار بزرگ بسیار جلب توجه می‌کند. البته ما هنوز از جزئیات این بخش از گوشی به طور دقیق مطلع نیستیم. دوربین گوشی‌های هوشمند به طور معمول کوچک است و با توجه به دو لنز بزرگی که در پشت P ۵۰ دیده می‌شود، گویی قرار است شاهد مجموعه دوربین توانمندی باشیم.

هوآوی همواره در بخش دوربین محصولات پرچمدار خود قابلیت‌های خارق العاده و سطح بالایی ارائه می‌دهد. در حال حاضر و با گذشت نزدیک به یک سال از عرضه هوآوی میت ۴۰ پرو پلاس، با ماژول دوربین معرکه اش، این تنها می ۱۱ اولترا بوده است که اخیرا توانسته دوربین این محصول را به چالش بکشد و به رده برترین دوربین‌های گوشی هوشمند برود.

قیمت

بررسی هواوی P50، شاهکار دیگری از هواوی اگرچه هنوز اخبار مشخصی در این باره منتشر نشده است، اما قیمت گوشی هوآوی P ۵۰ بدون شک بسیار بالا خواهد بود. پرچمدارانی در این سطح و با این مشخصات در سال جدید در بازه قیمتی بیش از ۹۰۰ و ۱۰۰۰ دلار ارائه شده اند و اعمال چنین برچسب قیمتی از سوی هوآوی برای قیمت گوشی هوآوی P ۵۰ اصلا عجیب نخواهد بود.

قیمت گوشی سری P ۴۰ نیز بسیار بالا بود و باید دید آیا با قیمتی در همان حدود مواجه هستیم یا نه. اما هرچه باشد بعید است قیمت این محصول کمتر از ۱۴۰۰ دلار باشد.
۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    این هواوی جاسوس چین هست تحریم شدیده ارزش خرید نداره از کاربران جاسوسی میکنه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید