آمازون و اپل پرچمدار باارزشترین برندهای جهان

آمازون که در سال ۱۹۹۴ توسط جف بزوس تاسیس شد، با ارزش ۶۸۴ میلیارد دلار، باارزشترین برند جهان مانده است و پس از آن اپل با ۶۱۲ میلیارد دلار در رتبه دوم و گوگل با ۴۵۸ میلیارد دلار در رتبه سوم و مایکروسافت با ۴۱۰ میلیارد دلار در رتبه چهارم قرار دارد.
طبق رتبهبندی جهانی کانتار برند زی، آمازون و اپل باارزشترین برندهای جهان هستند، اما برندهای چینی هم در حال صعود به رتبههای بالاتر فهرست بوده و از بزرگترین برندهای اروپایی باارزشتر شدهاند.
شرکت کانتار اعلام کرد آمازون که در سال ۱۹۹۴ توسط جف بزوس تاسیس شد، با ارزش ۶۸۴ میلیارد دلار، باارزشترین برند جهان مانده است و پس از آن اپل با ۶۱۲ میلیارد دلار در رتبه دوم و گوگل با ۴۵۸ میلیارد دلار در رتبه سوم و مایکروسافت با ۴۱۰ میلیارد دلار در رتبه چهارم قرار دارد.
«گراهام استپل هرست»، مدیر استراتژی جهانی کانتاربرندزی اظهار کرد: برندهای چینی بهطور پیوسته و به تدریج درحال پیشرفت هستند و پیشرفت قابلتوجهی داشتهاند. ارزش پنج برند بیش از دو برابر شده که در صدر آنها برندهای چینی Pinduoduo، میتوآن، موتای، تیکتاک و برند آمریکایی تسلا قرار دارند.