سحر تبر به بیماری خونی مبتلا شد

سحر تبر به بیماری خونی مبتلا شد

چشم‌های خاکستری وحشتناک، بینی کج سربالا، لب‌های درشت، جمجمه مخروطی و از همه مهم‌تر لاغری بسیارعجیب وغریب، همچنین گریم‌های ترسناک، تیپ شخصیتی او را خلق کرده بودند. سه سالی با همین چهره چشم‌ها را در اینستا به سوی خودش کشاند.

کد خبر : ۹۵۲۲۶
بازدید : ۶۹۵۱۷
سحر تبر
بهاره شبانکارئیان | دستگیری و زندان، کرونا و بیماری خونی سوغات هیجانات ذهنی سحر تبر در پنج سال اخیر است. این چهره ترسناک اینستا با قرار وثیقه از زندان آزاد شده، اما حالا از یک نوع بیماری خونی رنج می‌برد.

سودای معروف شدن جایگزین کمبود‌های عاطفه‌اش بود. رهایی درس، جدایی پدر و مادرش و تمام اتفاقات زندگی او سبب شد تا از خود چهره‌ای متفاوت و هنجارشکن خلق کند. عمل‌های زیاد روی صورتش هر روز او را از خود واقعی‌اش جدا کرد. گریم‌های شگفت‌انگیز و فتوشاپ به چهره‌اش کمک کرد تا به شخصیت رویایی که در ذهنش ساخته بود نزدیک کند.

چشم‌های خاکستری وحشتناک، بینی کج سربالا، لب‌های درشت، جمجمه مخروطی و از همه مهم‌تر لاغری بسیارعجیب وغریب، همچنین گریم‌های ترسناک، تیپ شخصیتی او را خلق کرده بودند. سه سالی با همین چهره چشم‌ها را در اینستا به سوی خودش کشاند.

ابتلا به بیماری خونی

فاطمه خویشوند پس از پشت سر گذاشتن جنجال‌های بسیار در سال ۹۸ دستگیر شد. مهدی سعادت یکی از وکلای مدافع او از شرایط سخت فاطمه می‌گوید: «فاطمه و خانواده‌اش هیچ تمایلی به مصاحبه ندارند. شرایط روحی آن‌ها بسیار نامساعد است.
فاطمه پس از طی کردن مراحل سخت، دچار یک نوع بیماری خونی شده. پس از اولین صدور حکم برای فاطمه از سوی قاضی پرونده او محکوم به ۱۰ سال زندان شد. با تلاش‌های فراوان و با توجه به وضعیت روحی فاطمه حکمش شکسته شد.
پنج سال حبس نتیجه تلاش‌های ما برای او بوده، اما او با شرایطی که از قبل داشته و الان هم دچار بیماری خونی شده این حکم برایش بسیار سخت است. پرونده در حال حاضر در مرحله فرجام‌خواهی است.»

سعادت کلماتش را با ضربی سنگین و ریتمی سریع بیان می‌کند: «در ماه رمضان در پخش زنده تلویزیونی با مخاطبی حدود چهل پنجاه میلیون، در لحظه آخر موکلم از گفتگو و حضور در این برنامه تلویزیونی سر باز زد. نه پدر و مادرش و نه خود فاطمه رغبتی برای مصاحبه و گفتگو ندارند.»

چرایی دستگیری شاخ اینستا

فاطمه به اتهام معاونت در افساد فی‌الارض، تشویق به فساد، توهین به مقدسات اسلام و تحصیل مال نامشروع بازداشت شد. او در سکوت خبری چند ماهی را در زندان قرچک ورامین سپری کرد. سرانجام در دی‌ماه سال ۹۸ با چهره واقعی به دور از فتوشاپ و گریم وارد دادگاه شد.
جلسات دادگاه فاطمه، با ریاست قاضی مقیسه پیش رفت، تا جایی که صدور حکم ۱۰ سال زندان، در پرونده فاطمه خویشوند مهر شد.

او پس از جلسات دادگاه و صدور حکم سنگین در پرونده‌اش، در زندان توبه‌نامه‌ای تنظیم کرد. مضمون توبه‌نامه تأکید فاطمه بر اظهار پشیمانی و ندامت بود. او با تلاش وکلای خود و تنظیم توبه‌نامه، از محکومیت ۱۰ سال حبس به پنج سال، تبرئه شد و در حال حاضر با قرار وثیقه آزاد است.

وکیل مدافعان سحر تبر

سعید دهقان و پیام درفشان اولین وکلای سحر تبر در دادگاه بودند. وکیل مدافعان او در دادگاه به این موضوع اشاره کردند که او سابقه بیماری روحی و نیاز به مراقبت‌های ویژه پزشکی دارد و در زمان ارتکاب افعال موردنظر فاقد سن قانونی رشد بوده است.
از این رو آن‌ها در لایحه‌ای مستند و مستدل از دادگاه خواستند که قرار بازداشت را به قرار وثیقه تبدیل و او را آزاد کنند.

سعید دهقان در دادگاه گفت که تمام اسناد و مدارک روانپزشکی موجود در مورد موکلش نشان می‌دهد که حتی سال‌ها پیش از رسیدن به سن قانونی رشد، مبتلا به افسردگی عمده و سایکوز بوده و به همین دلیل، در سال ٩٤ در بیمارستان الغدیر بستری بوده است.

او بعد از آن اتفاق و باز هم پیش از رسیدن به ١٨ سالگی به دلایل مشابه در بیمارستان روانپزشکی ٥٠٥ نیروی انتظامی و بیمارستان روانپزشکی میمنت بستری بوده است. دو وکیل پرونده او به دلیل سن کم و سابقه بیماری روحی درخواست وثیقه به ازای آزادی موقت کرده بودند که دادگاه مخالفت کرد. پیام درفشان، چندی بعد، از ابتلای فاطمه به کرونا در زندان خبر داد.
او مدتی در بیمارستان بستری شد و به دلایل شخصی ترجیح داد وکیل مدافعان خود را عوض کند. مهدی سعادت و طلیعه سادات حسینی در حال حاضر پرونده فاطمه را در دست دارند.
۰
نظرات بینندگان
  • رها ارسالی در

    واقعا همدردی میتونه به هممون کمک کنه.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید