در جستجوی علت دقیق انفجار پارک ملت

در جستجوی علت دقیق انفجار پارک ملت

پس از اینکه ویدیو‌ها و تصاویر مختلفی از انفجار  شمال و شمال غرب تهران منتشر شد، برخی رسانه‌های فارسی زبان و بخشی از کاربران شبکه‌های اجتماعی مدعی شدند که حادثه در ساختمان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، حوالی پارک ملت رخ داده است. آن‌ها برای اثبات این ادعا، ویدیویی از آتش سوزی یک ساختمان منتشر کردند.  

کد خبر : ۹۵۸۲۲
بازدید : ۶۲۶۳۳
فرادید | بامداد گذشته بود که صدای انفجار در حوالی شمال و شمال غرب تهران شنیده شد. در این میان برخی کاربران مدعی شدند که این صدای مهیب در یک ساختمان حوالی پارک ملت رخ داده و منجر به آتش سوزی شده است. اما پلیس و معاونت امنیتی استانداری تهران این موضوع را تکذیب کردند.

به گزارش فرادید؛ سردار هداوند، جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره این حادثه می‌گوید که بر اثر این حادثه هیچ ساختمانی تخریب و یا دچار حریق نشده است. با این حال علت وقوع این حادثه در دست بررسی است و به محض دریافت چرایی این انفجار، جزئیات حادثه به اطلاع عموم خواهد رسید.

او در واکنش به ادعا‌های مطرح شده در برخی رسانه‌های فارسی زبان و شبکه‌های اجتماعی گفته که کار رسانه‌های ضد انقلاب همین جوسازی هاست. باید بگویم که پس از وقوع این حادثه در محل مورد نظر فقط تعدادی برگ و شاخه درخت بر زمین ریخته و این حادثه هیچ خسارت جانی و مالی در پی نداشت.

در این میان معاون امنیتی- انتظامی استاندار تهران نیز ادعای آتش سوزی و حادثه بزرگ را تکذیب کرده است.

گودرزی گفته که در محل حادثه حضور دارم. تنها یک انفجار آن هم داخل پارک ملت صورت گرفته است.

شبکه خبر نیز گزارش داد که یک شیء ناشناس در محوطه پارک ملت منفجر شده است که خوشبختانه هیچ تلفات یا خسارتی به بار نیاورده است.

داستان انفجار در پارک ملت تهران چه بود؟
انفجار پارک ملت؛ اختلاف بر سر محل وقوع حادثه!

پس از اینکه ویدیوها و تصاویر مختلفی از انفجار شمال و شمال غرب تهران منتشر شد، برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی مدعی شدند که حادثه در ساختمان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، حوالی پارک ملت رخ داده است.

اما جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی این ادعا‌ها را رد کرده است.

او گفته که نه ساختمان فرو ریخته بود و نه اثری از آوار، دود و حریق در این محدوده وجود داشت.

ملکی در شرح بررسی‌های آتش نشانی در محل انفجار می‌گوید که تا ساعت ۳:۳۰ دقیقه صبح نیرو‌ها مشغول بررسی بودند و هیچ اثری از شعله آتش و حریق و یا آوار و تخریب یافت نشد.

در این میان معاون امنیتی- انتظامی استاندار تهران نیز درباره ادعای آتش سوزی در ساختمان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) گفته که این سازمان در سطح تهران و شهرستان‌ها صد‌ها ساختمان دارد، اما تاکنون خبر انفجار در این سازمان تایید نشده است.

با این حال برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز که فاصله‌ای اندکی با محل انفجار داشتند، بدون موضع گیری در این رابطه، ویدیو‌هایی منتسب به این انفجار منتشر کردند که نشان می‌داد، ستون دود ناشی از انفجار از پارک ملت بلند شده است.
برخی گمانه‌زنی‌های غیررسمی در فضای مجازی بر این اساس است که صدای مهیب و دود در اثر انفجار بمب صوتی به وجود آمده، به همین دلیل اثری از آن باقی نمانده است.

با این وجود، پلیس و معاونت امنیتی استانداری تهران می‌گویند که در حال بررسی موضوع هستند و در صورتی که به اطلاعات تازه‌ای دست پیدا کنند، موضوع را به اطلاع مردم می‌رسانند. با این حال تا آن موقع باید صبر کرد و دید که علت دقیق انفجار پارک ملت چه بوده است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید