هشدار، تشدید وخامت همه‌گیری کرونا

هشدار، تشدید وخامت همه‌گیری کرونا

بی‌تردید زمانی فرا خواهد رسید که این بیماری خطرناک و پیش‌بینی‌ناپذیر را تا حد زیادی در کل کشور مهار کنیم و زندگی با کرونا را یاد بگیریم. اما هنوز به آن شرایط نرسیده‌ایم و متاسفانه باید انتظار داشته باشیم اوضاع دوباره بدتر شود.

کد خبر : ۹۵۹۸۰
بازدید : ۲۲۴۴۷

پزشکان هشدار داده‌اند وضعیت همه‌گیری کووید‌ـ ۱۹ پیش از بهبود وخیم خواهد شد و لغو همه اقدام‌های احتیاطی از روز ۱۹ ژوییه «خطرناک» است.

انجمن دانشکده‌های پزشکی سلطنتی اعلام کرد با آغاز موج سوم همه‌گیری این ویروس، شمار مبتلایان «به‌شدت افزایش» می‌یابد و سازمان ملی خدمات سلامت تحت «فشار بی‌سابقه‌‌ای» است. بیمارستان‌ها در ماه ژوییه دچار وضعیتی «شبیه بدترین وضعیت در زمستانی سخت» شده‌اند.

این انجمن از مردم و نهادها خواست همچنان مراقب باشند و در مکان‌های سرپوشیده شلوغ ماسک بزنند. این نهاد در بیانیه‌ای اعلام کرد: «تقریبا شکی نیست که پیش از بهتر شدن اوضاع، مدتی شرایط بدی خواهیم داشت.»

بوریس جانسون قرار است روز دوشنبه برنامه قطعی دولت برای کاهش محدودیت‌ها از روز ۱۹ ژوییه را اعلام کند. اما بر اساس گزارش‌ها، با افزایش شمار مبتلایان، دولت در مورد رفع محدودیت‌ها دچار «پریشانی و تشتت» شده است و او در عوض قصد دارد هشدار دهد.

هلن استوک لمپارد، رئیس انجمن دانشکده‌های پزشکی سلطنتی، گفت: «عمیقا نگران» رفع همه اقدام‌های احتیاطی است. او گفت بازگشت به حالت عادی در ماه ژوییه ممکن است «خطرناک» باشد.

او گفت: «همه می‌خواهیم مردم حتما متوجه باشند که هنوز تا پایان‌ این همه‌گیری راه درازی باقی است. باید از نوزدهم این ماه رویکردی مسئولانه و بسیار محتاطانه برای کاهش محدودیت‌ها اتخاذ کنیم.»

این انجمن در بیانیه‌ای اعلام کرد به‌علت افزایش روزافزون شمار مبتلایان، تعداد بیشتری از کارکنان بخش درمانی باید قرنطینه شوند بنابراین اقدام‌های مراقبتی معمول همچنان ادامه خواهد داشت.

وزرای دولت مشغول تدوین برنامه‌ای برای لغو خودقرنطینگی اجباری کارکنانی‌اند که واکسینه کامل شده‌اند، البته در صورتی که به برنامک کووید «وصل» شده باشند.

پروفسور استوکزلمپارد گفت منطقی است گام بعدی این باشد اما مردم باید در مورد اقدام‌های پیشگیرانه و مهارکننده «بسیار هشیار» باشند. آمار روز جمعه دولت نشان‌ می‌دهد شمار مبتلایان در بریتانیا ۳۵ هزار و ۷۰۷ نفر افزایش یافته است که این رقم بالاترین شمار روزانه ابتلا از ۲۲ ژانویه تاکنون بوده است.

انجمن دانشکده‌های پزشکی سلطنتی اعلام کرد: «بی‌تردید زمانی فرا خواهد رسید که این بیماری خطرناک و پیش‌بینی‌ناپذیر را تا حد زیادی در کل کشور مهار کنیم و زندگی با کووید‌ـ۱۹ را یاد بگیریم. اما هنوز به آن شرایط نرسیده‌ایم و متاسفانه باید انتظار داشته باشیم اوضاع دوباره بدتر شود.»

به‌تازگی کارکنان سازمان ملی خدمات سلامت گفته بودند بخش فوریت‌های بیمارستان‌ها در «آستانه فروپاشی» است و پیش‌بینی می‌شود تقاضا برای بستری در این بخش‌ها افزایش یابد.

بیماران تا یک ساعت پشت در بخش فوریت‌ها در صف معطل شده‌اند و اوایل هفته جاری، برخی افراد تا ۲۰ ساعت منتظر خالی شدن تخت مانده‌اند.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید