اینفوگرافی/ ترفند‌هایی برای راحت خوابیدن

اینفوگرافی/ ترفند‌هایی برای راحت خوابیدن

دکتر یون توصیه کرده است قبل از خواب یک پیمانه کره بادام‌زمینی بخورند، چون «حاوی تریپتوفان است که به شما در خوابیدن کمک می‌کند.». اگر به این ماده غذایی حساسیت دارید این روش را نادیده بگیرید. تریپتوفان یک اسید آمینه است و مطالعات قبلی نشان داده‌اند که می‌تواند سروتونین و ملاتونین را در بدن افزایش دهد که به تنظیم چرخه خواب و بیداری بدن کمک می‌کند.
کد خبر: ۹۸۰۲۸
بازدید : ۱۹۴۱
۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
فرادید| توصیه‌های یک پزشک برای داشتن یک خواب آرام و سریع بدون ساعت‌ها غلت زدن در رختخواب، در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود.

بسیاری از اثرات کم‌خوابی، مانند احساس بدخلقی و عدم تمرکز، به‌خوبی شناخته‌شده است؛ اما کم‌خوابی می‌تواند پیامد‌های عمیقی بر سلامت جسمی داشته باشد؛ بنابراین مهم است که به‌موقع، به‌اندازه کافی و راحت بخوابید.

یک خواب شبانه قوی برای داشتن زندگی طولانی و سالم ضروری است و اکثر بزرگ‌سالان هر شب بین ۶ تا ۹ ساعت خواب نیاز دارند.

در بریتانیا، از هر سه نفر یک نفر از بدخوابی رنج می‌برد و اغلب افراد استرس، کارکردن در مقابل صفحه‌نمایش و دورکاری خانگی را مقصر می‌دانند. بدخوابی شبانه شما را در معرض مشکلات جدی، از جمله چاقی، بیماری قلبی و عروقی و دیابت قرار می‌دهد و طول عمر شما را کوتاه می‌کند.

دکتر آنتونی یون، ۴۸ ساله، از دیترویت، جراح پلاستیک شناخته‌شده در رسانه‌های اجتماعی است که چندین میلیون دنبال کننده دارد. دکتر وین در ویدئوی خود مجموعه‌ای از راه‌حل‌ها برای مشکلات خوابیدن به مخاطبانش پیشنهاد کرده است.

دکتر یون توصیه کرده است قبل از خواب یک پیمانه کره بادام‌زمینی بخورند، چون «حاوی تریپتوفان است که به شما در خوابیدن کمک می‌کند.». اگر به این ماده غذایی حساسیت دارید این روش را نادیده بگیرید. تریپتوفان یک اسید آمینه است و مطالعات قبلی نشان داده‌اند که می‌تواند سروتونین و ملاتونین را در بدن افزایش دهد که به تنظیم چرخه خواب و بیداری بدن کمک می‌کند.

این اسیدآمینه در غذا‌هایی مانند سفیده تخم‌مرغ، شیر، سویا، تخم چیا و پنیر چدار هم به مقدار قابل‌توجهی وجود دارد. کاهش سطح استرس با تمرینات تنفسی هم یکی از راه‌هایی است که می‌تواند خوابیدن را آسان‌تر کند.

دکتر یون توصیه می‌کند: «سعی کنید چشمان خود را ببندید، سپس چهار بار نفس بکشید، سپس تعداد نفس‌های عمیق را دو برابر کرده و چند بار این کار را تکرار کنید» سرویس سلامت همگانی بریتانیا NHS، نیز توصیه‌هایی برای خوابیدن آسوده دارد.
 
اینفوگرافی/ ترفند‌هایی برای راحت خوابیدن
برچسب ها: راحت خوابیدن
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
از میان اخبار
نگاه
تازه‌‌ترین عناوین