پنج مهارت افراد موفق که در مدرسه یاد نمی‌گیریم

پنج مهارت افراد موفق که در مدرسه یاد نمی‌گیریم

افراد موفق هم مهارت‌های سخت (از طریق آموزش رسمی) و هم مهارت‌های دائمی (از طریق خودآموزی) را فرا می‌گیرند تا به انسان‌هایی کارآمد یا موثر تبدیل شوند. مهارت‌های دائمی آن‌ها مکمل مهارت‌های سخت آنهاست.

کد خبر : ۹۸۴۱۰
بازدید : ۲۵۹۳۲
فرادید | ما زمان زیادی را در مدرسه صرف می‌کنیم تا چیز‌هایی را یاد بگیریم که به ندرت در زندگی استفاده می‌کنیم. بخش عظیمی از زندگی ما پس از آموزش رسمی، با جمع آوری دانش عملی برای ایجاد یک زندگی خوب. طنز آموختن در مدرسه این است که ما بسیاری از آموخته‌های خود را در زندگی خود به کار نمی‌گیریم.

به گزارش فرادید؛ مهارت‌های عملی برای ساختن یک زندگی عالی از طریق آزمایش، تقلید و خودآموزی عمدی آموخته می‌شود. موفقیت بر اساس مهارت‌های دائمی است، اما جامعه برای مهارت‌های سخت، بیشتر ارزش قائل است؛ بنابراین، افراد تشویق می‌شوند تا مهارت‌های سخت را بیاموزند تا در زندگی موفق شوند.

مهارت‌های سنتی (مهندسی، برنامه نویسی، حسابداری، تخصص و غیره) به سادگی قابل اندازه گیری و مناسب کار هستند. مشکل این است که همه مهارت‌ها دائمی نیستند. برخی از مهارت‌ها برای مدتی ارزشمند هستند و سپس با پیشرفت تکنولوژی و انجام بهتر کار‌های خاص منسوخ می‌شوند.

بسیاری از افراد شغل خود را از دست داده‌اند، زیرا کارفرمایان راهی سریعتر برای پس انداز پول پیدا کرده‌اند. اگر مهارت‌های شما ضروری هستند، شما جزو معدود افرادی خوش شانس هستید که می‌توانید تا حد امکان به مهارت‌های خود تکیه کنید.

مهارت‌های دائمی قرن هاست که وجود دارد. آن‌ها به مردم کمک می‌کنند تا زندگی خود را هدایت کرده و کار‌های خود را به طور موثر انجام دهند.

افراد موفق هم مهارت‌های سخت (از طریق آموزش رسمی) و هم مهارت‌های دائمی (از طریق خودآموزی) را فرا می‌گیرند تا به انسان‌هایی کارآمد یا موثر تبدیل شوند. مهارت‌های دائمی آن‌ها مکمل مهارت‌های سخت آنهاست.

شریل سندبرگ در جایی نوشته است: «مهارت‌هایتان را تکمیل کنید، نه رزومه‌تان را».

چند مهارت دائمی که می‌تواند به پیشرفت شما در دهه آینده کمک کنند عبارتند از:

مقابله با عدم قطعیت و تغییر

پنج مهارت دائمی که در مدرسه یادمان نمی‌دهند
در پی همه گیری، توانایی شما برای بالاتر رفتن از چیز‌هایی که نمی‌توانید آن‌ها را کنترل کنید، اکنون بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. نحوه واکنش شما وقتی بیشتر چیز‌ها از کنترل شما خارج است، میزان استرس و اضطراب شما را تعیین می‌کند.

جان آلن پائولوس ریاضیدان می‌گوید: «دانستن نحوه زندگی با ناامنی تنها امنیت است.» البته هیچ تضمینی در زندگی وجود ندارد، اما دانستن آنچه می‌توانید و نمی‌توانید کنترل کنید می‌تواند به شما در برنامه ریزی برای تغییرات اجتناب ناپذیر کمک کند.

وقتی نگران آینده هستید، بر پیامد‌هایی که می‌توانید کنترل کنید تمرکز کنید و در مورد آن‌ها پیش قدم باشید؛ و همیشه به خاطر داشته باشید، هر آنچه را که فکر می‌کنید باور نکنید، در زمان حال زندگی کنید، اما در مورد آینده فعال باشید.

توانایی صرف زمان و سرمایه گذاری عاقلانه

پنج مهارت دائمی که در مدرسه یادمان نمی‌دهند
زمان تنها چیزی است که ما باید برای انجام کار‌های بزرگتر، تغییر، بهبود، یادگیری یا کسب درآمد داشته باشیم. وقت خود را چگونه می‌گذرانید؟ اگر در استفاده از زمان بد عمل کنید، در زندگی به جایی نخواهید رسید. مهارت مدیریت زمان چیزی است که افراد موفق را از بقیه جدا می‌کند.

ویلیام پن می‌گوید: «زمان چیزی است که ما بیشتر از هرچیز دیگر آنرا می‌خواهیم، اما بدتر از هرچیز دیگر از آن استفاده می‌کنیم». این یک جمله قدرتمند است که ما را به یاد کوتاهی عمر می‌اندازد. اگر نحوه سرمایه گذاری، صرف یا صرفه جویی در زمان را بیاموزید تقریباً می‌توانید به هر چیزی دست پیدا کنید.

تمایل به تغییر نظر و عدم پافشاری روی تصمیمات

پنج مهارت دائمی که در مدرسه یادمان نمی‌دهند
اگر نمی‌توانید نظر خود را تغییر دهید، نمی‌توانید پیشرفت کنید، نمی‌توانید سازگار شوید و نمی‌توانید با مردم کار کنید.

قرار نیست همیشه حق با شما باشد، واقعیت شما تنها حقیقت است؛ بنابراین حفظ ذهن باز ضروری است.

جورج برنارد شاو می‌گوید: «پیشرفت بدون تغییر غیر ممکن است؛ و کسانی که نمی‌توانند نظر خود را تغییر دهند، نمی‌توانند چیزی را تغییر دهند.»

تصورات، مفروضات، باور‌ها و مدل‌های ذهنی شما انتخاب‌های زندگی شما را آگاه می‌کند - بهبود آن‌ها می‌تواند به شما در قضاوت بهتر کمک کند. به قول جان مینارد کینز «وقتی واقعیت‌ها تغییر می‌کند، من نظرم را تغییر می‌دهم.»

توانایی درک زبان احساسی

پنج مهارت دائمی که در مدرسه یادمان نمی‌دهند
انسان‌ها موجودات اجتماعی هستند. ما از طریق زبان، احساسات و زبان بدن ارتباط برقرار می‌کنیم. اگر می‌خواهید راه دور بروید، روی افراد تأثیر بگذارید، نظر خود را تغییر دهید یا دوست شوید، درک بهتری از احساسات خود ایجاد کنید تا به احساس دیگران واکنش بهتری نشان دهید.

دنیل گلمن می‌گوید: «به معنای واقعی ما دو ذهن داریم، یکی فکر می‌کند و دیگری احساس می‌کند.» مغزِ احساسی خود را پرورش دهید. اگر احساسات دیگران را عمیقا درک کنید، می‌توانید کار‌های بسیار بهتری در زندگی انجام دهید.

هنر متقاعد کردن یک کار احساسی است مهارت‌های احساسی رابطه ما با خود را بهبود می‌بخشد، که به ما کمک می‌کند روابط سالم با افرادی که دوستشان داریم و کسانی که با آن‌ها کار می‌کنیم ایجاد کنیم.

توانایی تفکر در مورد مشکلات و موقعیت‌ها

پنج مهارت دائمی که در مدرسه یادمان نمی‌دهند
تصمیماتی که در زندگی می‌گیریم (کوچک و بزرگ) پیامد‌های بلند مدتی بر خود و افرادی که به آن‌ها اهمیت می‌دهیم، دارد.

یادگیری تفکر می‌تواند به معنای تفاوت بین تصمیمات خوب و تصمیمات بد باشد. به قول لئوناردو داوینچی «کسی که کم فکر می‌کند خیلی اشتباه می‌کند.»

تقریباً در هر فرآیند تصمیم گیری، ما چندین گزینه را در نظر داریم. آگاهی از عواقب هر نوع اقدام، اثرات کوتاه مدت و پیامد‌های بلند مدت آن‌ها می‌تواند به شما در قضاوت بهتر کمک کند.

مهارت‌های دائمی قدیمی نمی‌شوند منسوخ نمی‌شوند شما بار‌ها و بار‌ها به آن‌ها اعتماد خواهید کرد تا زندگی خوبی بسازید؛ و خبر خوب این است که می‌توان این مهارت‌های دائمی را آموخت.

برایان تریسی می‌گوید: «همه مهارت‌ها قابل یادگیری هستند.» شما می‌توانید هر روز خود را ارتقا دهید تا به یک انسان ماهر و بهتر تبدیل شوید.

منبع: theladders.com
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید