چگونه علائم قلبی زنان درمان می‌شود؟

چگونه علائم قلبی زنان درمان می‌شود؟

مردان بیشتری به دلیل این علائم به بیمارستان می‌روند. اما هنگامی که آن‌ها به آنجا بیمارستان می‌روند، نحوه برخورد مردان و زنان نیز کمی متفاوت است.

کد خبر : ۹۸۷۲۰
بازدید : ۳۱۴۱۹
فرادید | وقتی صحبت از رفتار نادرست با قلب می‌شود، دریافت بهترین مراقبت ممکن و درمان به موقع می‌تواند یک مسئله مرگ یا زندگی باشد.

به گزارش فرادید؛ متأسفانه، بار‌ها و بار‌ها نشان داده شده است که به احتمال زیاد زنان از چنین مراقبت‌هایی برخوردار نیستند. اکنون یک مطالعه جدید این یافته را تقویت کرده است. اگرچه زنان و مردان نسبت‌های متفاوتی از انواع بیماری‌های قلبی دارند، اما داده‌های جدید نشان می‌دهد زنان مبتلا به مشکلات قلبی کمتر از مردان با شرایط مشابه تحت درمان قرار می‌گیرند.

تیم سیدنی در مقاله جدید خود می‌نویسد: «در این مطالعه، ما تفاوت در درمان مبتنی بر شواهد دریافت شده توسط مردان و زنان مبتلا به سندرم حاد کرونر غیر ST-elevation و نتایج آن‌ها (در بیمارستان و پیگیری ۶ ماهه) را ارزیابی کردیم. ما همچنین این تفاوت‌ها را به طور جداگانه در بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر به طور مستند مورد ارزیابی قرار داده‌ایم.»
مطالعه نشان می‌دهد که چگونه علائم قلبی در زنان درمان می‌شود
ارتفاع ST به الگوی غیرطبیعی بالای مشاهده شده در الکتروکاردیوگرام اشاره دارد که نشان می‌دهد عروق قلب به طور کامل مسدود شده است؛ در نتیجه بخش بزرگی از ماهیچه قلب قادر به دریافت اکسیژن نیست.

اما برخی از سکته‌های قلبی به این شکل در نوار قلب نشان داده نمی‌شوند. این سکته‌های قلبی ارتفاع بخش غیر ST (NSTEMI) اغلب شدت کمتری دارند، اما هنوز هم می‌توانند باعث آسیب به قلب شوند.

محققان داده‌های ثبت شده برای بیماران در ۴۳ بیمارستان استرالیا را در فاصله فوریه ۲۰۰۹ تا اکتبر ۲۰۱۸ مورد بررسی قرار دادند و ۷۷۸۳ بیمار مبتلا به سندرم حاد کرونری بدون ارتفاع ST را پیدا کردند که پس از اقامت در بیمارستان و پیگیری شش ماهه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.

حدود ۳۱ درصد از بیماران زن بودند. این موضوع در حال حاضر نشان می‌دهد که مردان بیشتری به دلیل این علائم به بیمارستان می‌روند. اما هنگامی که آن‌ها به آنجا بیمارستان می‌روند، نحوه برخورد مردان و زنان نیز کمی متفاوت است.
مطالعه نشان می‌دهد که چگونه علائم قلبی در زنان درمان می‌شود تیم سیدنی می‌نویسد: «هنگام ترخیص، به زنان کمتری آسپرین (۸۵ در ۹۱ درصد)، داروی ضد پلاکت دوم (۵۹ در ۶۸ درصد)، مسدود کننده‌های بتا (۷۱ در ۷۵ درصد) یا استاتین‌ها (۸۶ در ۹۲ درصد) تجویز شد و در بخش توانبخشی نیز به صورت (۵۴ در مقابل ۶۳ درصد) بود.»

در حالی که NSTEMI در نوار قلب ظاهر نمی‌شود، باعث افزایش پروتئین آزاد شده در عضله آسیب دیده در خون می‌شود؛ در صورتی که بیماری قلبی دیگری به نام آنژین ناپایدار نامیده می‌شود (جایی که قلب جریان خون و اکسیژن کافی دریافت نمی‌کند)، این ارتفاع را نشان نمی‌دهد.

اما این تیم همچنین تفاوت‌هایی را در بیمارانی که به طور کلی به بیماری عروق کرونر مبتلا بودند، نشان داد؛ تجمع پلاک شریانی که در نهایت می‌تواند باعث حمله قلبی شود.

در مجموع ۴۶۷۶ بیمار مبتلا به بیماری عروق کرونر بودند، از جمله ۱۱۰۸ زن. نسبت‌های کوچکتر زنان مبتلا به بیماری عروق کرونر نسبت به مردان تحت پیوند بای پس عروق کرونر (۱۰ در ۱۶ درصد) قرار گرفتند یا هنگام ترخیص استاتین (۹۴ در ۹۶ درصد) تجویز شدند.

در حال حاضر، دلایلی برای این امر وجود دارد که آنقدر‌ها هم که به نظر می‌رسد بد نیست.

زنان بیشتر به چیزی به نام بیماری غیر انسدادی عروق کرونر مبتلا هستند-یا NOCAD، که تصور می‌شود (به طور بالقوه به طور صحیح) کمتر باعث حمله قلبی می‌شود، که ممکن است برخی از تفاوت‌های درمان را توضیح دهد.
مطالعه نشان می‌دهد که چگونه علائم قلبی در زنان درمان می‌شود این تیم می‌نویسد: «زنانی که در مطالعه ما مبتلا به سندرم‌های حاد کرونری بدون ST-ارتفاع بودند، درمان مبتنی بر شواهد کمتری دریافت کردند. نسبت بیشتری از زنان مبتلا به NOCAD ممکن است تا حدی تفاوت را توضیح دهند.»

با این حال، NOCAD یک بیماری خوش خیم نیست و بیماران می‌توانند از درمان‌های پیشگیرانه ثانویه بهره‌مند شوند. در استرالیا، پایبندی به درمان مبتنی بر دستورالعمل برای افراد مبتلا به سندرم‌های حاد کرونری بدون افزایش ST، به ویژه برای زنان در بیمارستان و هر دو جنس هنگام ترخیص ضروری است.

این تحقیق در مجله پزشکی استرالیا منتشر شده است.

منبع: ScienceAlert
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید