هیوندای ۲۰۲۲؛ ابتکاری برای شکست تویوتا

هیوندای ۲۰۲۲؛ ابتکاری برای شکست تویوتا

جالب آنکه توسان در طراحی نمای ظاهری و خلاقیت در ارائه یک کابین بروزتر عملکرد بسیار بهتری در مقایسه با راو ۴ داشته است.

کد خبر : ۹۹۰۳۶
بازدید : ۶۷۱۰

توسان ۲۰۲۲، این کراس اوور کره‌ای به خوبی در بازار کشورمان نیز شناخته شده، است، زیرا ۲ نسل آن سابقه حضور جدی در خیابان‌های ایران را داشته اند.

اکنون نمونه پلاگین هیبرید مدل ۲۰۲۲ این خودرو مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته، زیرا هیوندای با راهبردی دقیق در قیمت گذاری آنرا پایین‌تر از تویوتا راو ۴ پرایم قرار داده تا شانس موفقیت بیشتری در بازار جهانی داشته باشد.

در قسمت پیشرانه از نمونه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو در هماهنگی با موتور الکتریکی ۶۷ کیلوواتی (۹۰ اسب بخار) استفاده شده که مجموع گشتاور نیز برابر با ۳۵۰ نیوتن متر است. این خودرو قابلیت پیمایش ۵۶ کیلومتر را در حالت الکتریکی خالص دارد. انرژی مورد نیاز موتور الکتریکی از باتری لیتیوم-یون ۱۳.۸ کیلووات ساعت تامین می‌شود.

بدین ترتیب مجموع خروجی پیشرانه نیز برابر با ۲۶۱ اسب بخار محاسبه شده است. سامانه تمام چرخ محرک در وضعیت فعال قرار دارد. ظرفیت باک بنزین آن برابر با ۵۲ لیتر است.

هیوندای از منظر طراحی نیز یک خودروی کاملا مد روز را تحویل مشتریان می‌دهد. اینجا هماهنگی بسیار مناسبی بین جزئیات دماغه و اثر هنری هندسی که در نمای جانبی ارائه شده، وجود دارد. در نمای عقب نیز چراغ‌های اصلی الگوی غیر تکراری و جذابی دارند.

همانطور که اشاره شد، در قسمت گذاری این تریم تلاش شده تا رقبای مهمی مانند راو ۴ تویوتا در بازار‌های مختلف کنار زده شوند. برای مثال در آمریکا، هیوندای توسان پلاگین هیبرید جدید با قیمت پایه ۳۶۰۰ دلار ارزانتر از راو ۴ پرایم ارائه می‌شود.

بدین ترتیب قیمت ارزانترین تریم این خودرو برابر با ۳۵۹۷۵ دلار است در شرایطی که ارزانترین تریم راو ۴ پرایم با قیمت ۳۹۵۶۵ دلار عرضه می‌شود.

هیوندای علاوه بر ارائه یک خودروی بسیار باکیفیت تلاش کرده تا بزرگی نام تویوتا را نیز با این تفاوت قیمت در نظر مشتریان کم رنگ کند و خود را به انتخاب اول آن‌ها در رده قیمتی مذکور نزدیک کند. جالب آنکه توسان در طراحی نمای ظاهری و خلاقیت در ارائه یک کابین بروزتر عملکرد بسیار بهتری در مقایسه با راو ۴ داشته است.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید