راهی برای کاهش اضطراب و بهبود خلق‌وخو

راهی برای کاهش اضطراب و بهبود خلق‌وخو

مدتی است می‌دانیم که بودن در طبیعت برای سلامتی و رفاه مفید است، اما مطالعه ما شواهد فزاینده‌ای را تقویت می‌کند که نشان می‌‌دهد انجام کار‌ها در طبیعت با پیشرفت‌های سلامت ذهنی در ارتباط است.

کد خبر : ۹۹۴۲۶
بازدید : ۲۱۷۱۹

فرادید | جهان ما مملو از مشکلات و خبر‌های ناگوار است و به لطف تکنولوژی ارتباطی مدرن، ما بیش از همیشه از آن‌ها مطلع هستیم. شاید به همین دلیل است که امروزه بسیاری از مردم از اضطراب و سایر مشکلات روانی رنج می‌برند. یک تحقیق جدید که توسط دانشگاه یورک انجام شد، راه خوبی برای بهبود خلق و خو و کاهش اضطراب نشان داد: در جنگل قدم بزنید.

به گزارش فرادید؛ دانشمندان تحقیقات گسترده‌ای انجام دادند تا ببینند آیا صرف اینکه در طبیعت باشیم می‌ تواند تأثیر مثبت قابل توجهی بر سلامت روانی افراد داشته باشد یا خیر. محققان دریافتند که فعالیت‌ های منظم به مدت ۲۰ تا ۹۰ دقیقه و در بازه زمانی بیش از ۸ تا ۱۲ هفته ، ممکن است تأثیر مثبت زیادی داشته باشد. این مطالعات نشان داد که فعالیت‌ های مبتنی بر طبیعت باعث بهبود خلق و خو ، کاهش اضطراب و ایجاد و حفظ احساسات مثبت می‌شود. به عبارت دیگر ، مردم احساس بهتری دارند اگر مرتباً ۲۰ تا ۹۰ دقیقه در خارج از خانه و دور از آشفتگی شهر بگذرانند.

چه فعالیت هایی باید در طبیعت انجام بدهیم ؟

چگونه گشت و گذار در طبیعت موجب سلامت روحی و ذهنی ما می‌شود؟

یکی از فعالیت‌ های جدید رایج در دنیا، حمام کردن در جنگل است. تمرینات ذهن_آگاهی در جنگل مثل یوگا و مدیتیشن نیز ایده خوبی است. گردش در طبیعت هم احتمالاً برای اکثر مردم به اندازه کافی خوب است. پیاده روی در جنگل نیز بسیار موثر است. اگر بخواهید این کار را با افراد دیگر انجام دهید، حتی ممکن است به شما در حفظ روابط اجتماعی کمک کند. در واقع، این مطالعه نشان داد که مزایای طبیعت برای سلامت روان هنگامی که در گروه‌ های بزرگتر انجام شود، بیشتر است. سایر فعالیت‌ های مفید شامل باغبانی و ورزش در طبیعت است.

دکتر پیتر کاونتری، نویسنده اصلی این مطالعه، می‌گوید: «ما مدتی است می‌دانیم که بودن در طبیعت برای سلامتی و رفاه مفید است، اما مطالعه ما شواهد فزاینده‌ای را تقویت می‌کند که نشان می‌‌دهد انجام کار‌ها در طبیعت با پیشرفت‌های سلامت ذهنی در ارتباط است. دانشمندان معتقدند فعالیت در طبیعت به ما امکان می‌ دهد به جای مشاهده منفعلانه از پنجره ماشین ، با طبیعت ارتباط برقرار کنیم.»
چگونه گشت و گذار در طبیعت موجب سلامت روحی و ذهنی ما می‌شود؟

نکته مهم این است که این مطالعه باید برنامه ریزان شهری را تشویق کند تا پارک‌های جنگلی و مناطق طبیعی در همه جا به خوبی محافظت کنند. همچنین، در برخی موارد، متخصصان می‌توانند به افراد توصیه کنند وقتی احساس ناراحتی می‌کنند، زمان بیشتری را در طبیعت بگذرانند. این مطالعه استدلال می‌کند که نیاز به سرمایه گذاری قابل ملاحظه و پایدار در راه حل‌های مبتنی بر اجتماع و مکان مانند مداخلات مبتنی بر طبیعت بشدت مورد نیاز است. دانشمندان می‌خواهند روش‌هایی را ارائه دهند که بتواند تأثیر فعالیت‌های مبتنی بر طبیعت بر سلامت جسمی و روانی را اندازه گیری کند.

همه ما قبلاً این را می‌دانستیم - بیرون بودن برای شما خوب است. شما باید حرکت کنید، شما نیاز به هوای تازه دارید، شما نیاز به دیدگاه‌های مثبت دارید؛ بنابراین اگر امکانش را دارید سعی کنید امروز خانه خود را ترک کنید، به جنگل و طبیعت بروید و فقط قدم بزنید.

منبع: Technology

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید