فرادید | مجله زندگی - خوردنی

Faradeed

حقایقی درباره موز

حقایقی درباره موز

اگرچه خواص موز برای بسیاری آشکار است، تعداد اندکی می‌دانند که میزان رسیدگی موز می‌تواند روی خواص تغذیه‌ای آن تأثیر بگذارد. «موز‌های خالدار حاوی آنتی‌اکسیدان زیادی هستند که افراد را در مقابل سرطان محافظت می‌کند.»
طرز تهیه فلافل

طرز تهیه فلافل

اواخر قرن بیستم این غذا در آمریکای شمالی و شرق برلین در آلمان محبوبیت زیادی داشت و در رستوران‌های خیابانی سرو می‌شد.
خواص چای
نوشیدنی مفید و ساده

خواص چای "به" را بشناسید

تجربه نشان داده میوه و برگ به، می‌تواند بر بیماری‌های قلبی مؤثر باشد و به خاطر وجود منابع غنی از پکتین در این میوه داروی مؤثر برای سیستم قلبی عروقی است.
باکتری‌ها قهوه را خوش طعم می‌کنند

باکتری‌ها قهوه را خوش طعم می‌کنند

در فرآیند تخمیر طولانی مدت، باکتری "لوکونوستوک" (leuconostocs) کاهش می‌یابد و "لاکتوباسیلوس" (Lactobacillus) جایگزین آن می‌شود. لوکونوستوک، نوعی از باکتری اسید لاکتیک است که برای تهیه خمیر ترش مورد استفاده قرار می‌گیرد. به گفته ویست، باکتری اسید لاکتیک پیش از تخمیر نیز وجود دارد و در طول این فرآیند، لاکتوباسیلوس بیشتر تکثیر می‌شود.
۸ خاصیت شگفت‌انگیز خرمالو

۸ خاصیت شگفت‌انگیز خرمالو

خرمالو به التیام سریع‌تر بدن، کاهش التهاب، لاغری و کاهش وزن و افزایش خون‌رسانی به بافت‌های بدن شما کمک می‌کند.
انار، میوه بهشتی پر خاصیت

انار، میوه بهشتی پر خاصیت

محققان طب قرآنی، معتقدند انار به عنوان یک میوه بهشتی از این جهت در فصل پاییز به بار می‌نشیند که این فصل زمان خزان درختان و گرفتگی آسمان است و برای جلوگیری از افسردگی و نگرانی دانه‌های انار بسیار مفیدند و موجب شادابی می‌شوند.
با خوشمزه‌ترین غذا‌های دنیا آشنا شوید

با خوشمزه‌ترین غذا‌های دنیا آشنا شوید

خوراکی‌ها و غذاها، بخشی مهم از زندگی ما هستند. غذا‌ها می‌توانند تبدیل به جاذبه توریستی نیز بشوند و گاهی آن قدر خوشمزه هستند که دستور پخت آن‌ها از یک کشور به همه جهان صادر می‌شوند. در این گزارش با چند غذای خوشمزه آشنا می‌شویم که در لیست ۵۰ غذای برتر دنیا قرار گرفته اند.
طرز تهیه نان سیر رژیمی
سرشار از پروتئین‌

طرز تهیه نان سیر رژیمی

نان سیر جزو میان وعده های بسیار خوشمزه و لذیذ است. می خواهیم شما را با نوع نان سیر خوشمزه اما رژیمی آشنا کنیم.
برای تمرکز چه بخوریم؟
آیا درمانی برای آشفتگی ذهنی هست؟

برای تمرکز چه بخوریم؟

می‌خواهید در روز دو کار اصلی، چند رسیدگی اداری و 5 صفحه کتاب بخوانید. در آخر شب به روزی که به پایان رسید نگاه می‌کنید و می‌بینید فقط صفحات مجازی را دیدید و کارهایتان نیمه کاره مانده و به کتاب هم دست نزده‌اید. چرا این روزها ما تمرکز نداریم؟
نمک بخوریم یا نخوریم؟
تحقیقات جدید درباره نمک

نمک بخوریم یا نخوریم؟

ما عاشق نمک هستیم! با وجود هشدار‌هایی که به ما دربارۀ استفادۀ زیاد از نمک و آسیب این ماده به سلامت داده می‌شود، ما همچنان از آن دست نمی‌کشیم. اما به تازگی جبهۀ تازه‌ای در مسئلۀ نمک باز شده و دهه‌ها تحقیق در این باره را زیر سوال برده است و به پرسش‌هایی در رابطه با طعم‌دهندۀ محبوب ما پاسخ‌هایی تازه داده است.
خواص تره
مزایا و خواص تره

خواص تره

مزایای تره یکی از مواردی است که تاکید فراوانی بر تقویت سلامت دارد. یکی از موارد حائز اهمیت در رابطه با تره را می‌توان به خواصی نظیر تقویت سلامت قلب و استخوان‌ها، مراقبت از بدن در مقابل بیماری‌های سرطان زا، تقویت دستگاه گوارش، بینایی و سیستم ایمنی بدن و کمک به انجام زایمانی بی خطر اشاره کرد.
نان چاودار بخورید و چاق نشوید

نان چاودار بخورید و چاق نشوید

این روز‌ها زندگی کم تحرک و مواد غذایی پرکالری باعث چاق شدن بیشتر افراد جامعه شده است. به همه افراد چاق نیز اولین توصیه حذف نان و برنج است، ولی شما می‌توانید با خوردن نان چاودار در رژیم غذایی وزنتان را کم کنید.
طرز تهیه آش کشک

طرز تهیه آش کشک

این آش سرشار از مواد کلسیم دار مثل دوغ و کشک است. مصرف کشک برای استخوان بندی و کمبود کلسیم افراد بسیار موثر است. کشک دارای کلسیم، چربی، نمک، پروتین و ویتامین نیاسین است. کشک دارای اسید‌های آلی و ضدعفونی کننده دستگاه هاضمه است.
خوراک قفقازی

خوراک قفقازی

«همه طعم این خوراک به طعم سیر رنده شده در سس بستگی دارد که بهتر است طعم قالبی باشد. در این مرحله سس را به سبیزجات تفت داده شده اضافه میکنیم و چند قاشق از آن را نگه میداریم. سبیزیجات را که خوب با سس مخلوط شده در ظرف مورد نظر برای سرو میریزیم. با باقی مانده سس روی سطح خوراک قفقازی را میپوشانیم به شکلی که کاملا سفید باشد».
فواید غذا‌های پروتئین دار چیست؟

فواید غذا‌های پروتئین دار چیست؟

غذا‌های پروتئین دار میان وعده و اسنک‌های خوبی هستند؛ چرا که این مواد مغذی کمک می‌کنند بیشتر احساس سیری کنید. محققان رژیم غذایی همچنین معتقدند پروتئین نسبت به کربوهیدرات، زمان بیشتری برای هضم لازم دارد، بنابرین زمان بیشتری ما را راضی و سیر نگه می‌دارد. هرچقدر شما بیشتر راضی و سیر بمانید، میل کمتری به خوردن غذا‌های ناسالم و پر کالری پیدا می‌کنید.