فرادید | زندگی - روانشناسی
پرسشنامۀ کوتاه زیر را پاسخ دهید تا شخصیت خود را بشناسید
روشی که با آن اضطراب‌های روزمرۀ خود را مدیریت می‌کنید، می‌تواند تاثیر بزرگی بر زندگی‌تان داشته باشد. پرسشنامۀ کوتاه زیر را پاسخ دهید تا شخصیت نگران خود را بشناسید و بیاموزید که چگونه می‌توانید زندگی بدون استرسی داشته باشید.
فکر کردن درمورد پولی که خرج کرده‌اید ماندن در گذشته است. اینکه عادت‌های پول خرج‌کردنتان را مدام در ذهنتان بررسی کنید فقط استرس بیشتری در آن لحظه برایتان ایجاد می‌کند. برای دوری از این عامل استرس‌زا خیلی مهم است که روی زمان حال و چیز‌هایی که روی آن کنترل دارید تمرکز کنید، مثل تصمیمات مالی که در آینده می‌خواهید بگیرید.
چرا قربانیان تجاوز شرح ماجرا را نمی‌گویند؟!
واکنش‌های طبیعی قربانیان تجاوز
داستان‌های تکان‌دهنده‌ای پشت این تجاوز‌ها قرار دارد و تمامی آن‌ها یک نقطه مشترک دارند که قربانیان تجاوز این موارد را گزارش نمی‌کنند. آن‌ها نیاز به زمان دارند تا بتوانند حادثه‌ای را که برایشان اتفاق افتاده توضیح بدهند
تغییرات هورمونی و اختلال در خلقیات که در دوره‌های خاصی خانم‌ها ایجاد می‌شود، می‌تواند زمینه ابتلا به افسردگی در زنان شود. تفاوت‌های فردی و تفاوت‌های جنسیتی نیز می‌تواند در بروز افسردگی در زنان موثر باشد، چرا که زنان نسبت به پدیده‌های محیطی حساسیت بیشتری دارند و به همین علت می‌توان گفت که میزان ابتلا به افسردگی در زنان بیشتر از مردان است.
چرا رابطه‌ی جنسی وابستگی می‌آورد؟
شده تابه‌حال دوستی داشته باشید که فکر می کند به عشق اعتیاد دارد؟ این افراد معمولاً از رابطه‌ای به رابطه‌ی دیگر می‌روند، رابطه‌هایی که هیچ‌کدام به دردشان نمی‌خورند. این افراد ممکن است از نوعی اعتیاد رنج ببرند. به آن اعتیاد به اوکسی‌توسین می‌گویند و مشکل‌شان کاملاً جدی است.
ذهنیت ما چه تأثیری بر سلامت ما دارد؟
ارتباط شگفت‌انگیز میان باورهای افراد و سلامتشان
اگر در برنامه ورزشی سال نو شکست خوردید، سعی کنید به ورزش‌هایی که باید انجام می‌دادید (و ندادید) فکر نکنید. تحقیقات جدید نشان داده میان باورهای افراد و سلامتشان ارتباط شگفت‌انگیزی وجود دارد: برخی افراد با نگرش منفی نسبت به فعالیت‌های بدنی، خود را "نامتناسب" می‌پندارند.
بیایید اعتراف کنیم
همه عذر و بهانه‌هایی را که معمولا می‌تراشید در جعبه‌ای قرار دهید و آن را دور بیندازید، چون نیازی به آن‌ها ندارید. بار‌ها اتفاق افتاده است که ما خودمان را با عذر و بهانه هایمان محدود کرده ایم. به جای این که رشد کنیم و سطح خودمان و زندگی مان را ارتقا بدهیم، در دروغ‌هایی که به خودمان می‌گوییم گیر افتاده ایم؛ مدام عذر و بهانه می‌تراشیم درحالی که ۹۹.۹ درصد این عذر و بهانه‌ها واقعی نیستند و نباید مانع موفقیت‌های بیشتر ما شوند.
آنچه
چگونه احساسات منفی و مسموم را به اقدامات مثبت تبدیل کنیم
در حق شما بدی کرده‌اند. یکی از دوستانتان در هدفی که برای خود تعیین کرده بودید مداخله و آن را خراب کرد، و یا یک همکار سبب اخراجتان شد- و شما احساس عصبانیت می‌کنید، لطمه دیده‌اید و یا شاید دنبال تلافی کردن باشید. معمولاً احساسات منفی با گذر زمان از بین می‌روند، اما گاهی اوقات ریشه می‌کنند و به وسوسه‌هایی مسموم تبدیل می‌شوند.
علائمی که نشان می‌دهد درون‌گرا و مضطربید
آیا درون‌گرا و مضطرب هستید؟
اضطراب صدایی در پس ذهن شماست که می‌گوید "قرار است اتفاق بدی بیفتد." این همان چیزی است که شما را تا نیمه‌های شب ‌بیدار نگاه می‌دارد: فکر کردن به‌اتفاق شرم‌آوری که پنج سال پیش اتفاق افتاده است.
چگونه می‌توان اضطراب جدایی را کاهش داد؟
درمان اضطراب جدایی
بیعی است که کودک شما در هنگام خداحافظی احساس اضطراب کند. گرچه این مشکل می‌تواند گاهی بسیار دشوار باشد، اما اضطراب جدایی مرحله‌ای طبیعی در رشد و پیشرفت است. با کسب آگاهی و به‌کارگیری استراتژی‌های مقابله، می‌توان با این اختلال مبارزه کرد.
نشانه‌های فرسودگی شغلی و روش پیشگیری از آن
حتی بهترین شغل‌ها نیز ممکن است به فرسودگی منجر شوند. هرچقدر که سخت‌تر کار کنید و برای موفقیت باانگیزه‌تر باشید، رسیدن به درجه‌ای فرسودگی آسان‌تر خواهد شد. در سالیان اخیر که فناوری توانسته فاصله بین کار و خانه را از بین ببرد، شیوع فرسودگی نیز افزایش یافته است.
افکاری وجود دارند که عزت نفس شما را تا حد زیادی پایین می‌آورند، اما شما می‌توانید با انجام کارهای ساده، از این افکار دوری کنید و راهی برای درمان عزت نفس پایین بیابید.
شادی، با سهمِ ۵۰ درصد خودمان!
همه می خواهند خوشحال باشند، ولی در عمل عده بسیاری کمی واقعاً شاد هستند.
در سال های اخیر، توجه روان شناسان اجتماعی و شخصیت، همچنین منتقدان اجتماعی- فرهنگی، به مقوله خودشیفتگی در جوامع امروزی افزایش پیدا کرده است؛ زیرا طبق بررسی های انجام شده توسط یکی از منتقدان، به نام «کریستوفر لش»، به دلیل ایجاد تغییرات زیربنایی در جوامع امروزی، خودشیفتگی در میان نسل امروز شیوع بالایی پیدا کرده است، به طوری که وی این احتمال را تحت عنوان «روان رنجوری عصر حاضر» مورد بررسی قرار داده است. افراد مبتلا به اختلال شخصیت خودشیفته، درکی غیرواقع بینانه و کاذب از اهمیت خود دارند؛ صفتی که به خودبزرگ‌بینی معروف است.
کسب دانش و به اشتراک گذاشتن آن، توانمند ساختن آدم‌ها برای یادگیری از دیگران و درک بهتر جهان می‌توانند در تقویت عزت نفس موثر باشند. آیا غیر از این موارد، نکات دیگری هم وجود دارند که موجب تقویت عزت نفس شوند؟
    صفحه  از ۴
پرطرفدار