فرادید | مجله زندگی - سلامت

Faradeed | فرادید اخبار

۹ کربوهیدارتی که نباید از رژیم تان حذف نکنید!

میوه‌ها و سبزیجاتی که منبع کربوهیدرات محسوب می‌شوند، حاوی فیتونوترینت‌های کلیدی مانند بتاکاروتن و لیکوپن هستند که نمی‌توانید آن‌ها را از طریق منابع دیگر کربوهیدرات مانند غلات یا لبنیات به دست بیاورید.
باید و نبایدهای تغذیه‌ای برای مهار سنگ کلیه

باید و نبایدهای تغذیه‌ای برای مهار سنگ کلیه

پژوهش‌ها برای مهار سنگ کلیه نشان داده‌اند که رویکرد‌های رژیمی جهت متوقف ساختن فشار خون، خطر بروز سنگ کلیه را کاهش می‌دهد. همچنین مشکل اضافه وزن خطر سنگ کلیه را نیز افزایش می‌دهد. متخصص تغذیه می‌تواند با ارائه برنامه غذایی مناسب کمکتان کند وزن کم کنید.

دو علامت کلیدی ابتلا به سرطان روده

سرطان روده در ابتدا از بخش روده بزرگ و مقعد آغاز می‌شود. براساس آنکه این سرطان از کدام بخش روده آغاز شده باشد، علائمی که در بیمار بروز می‌کند متفاوت است.
سبزیجاتی که در فصل گرما باید مصرف کنید

سبزیجاتی که در فصل گرما باید مصرف کنید

خوردن رژیم غنی از میوه‌ها و سبزیجات به عنوان بخشی از یک برنامه غذایی سالم می‌تواند خطر سکته مغزی، بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت نوع ۲، برخی سرطان‌ها مانند سرطان دهان، معده، کولون و رکتوم، سنگ‌های کلیوی و کاهش توده استخوانی را کاهش دهد.

چرا همیشه احساس سرما می کنید؟

احساس سرما؛ چرا همیشه احساس سرما می کنید؟ یکی از دلایل احساس سرما کم خونی است. کم‌خونی به حالتی گفته می‌شود که بدن دچار کمبود گلبول‌های قرمز سالم است و در نتیجه این کمبود اکسیژن کافی به بافت‌ها و اندام‌ها نمی‌رسد. کم خونی علاوه بر احساس سرما باعث احساس خستگی، ضعف، سرگیجه و تنفس کوتاه می‌شود. کم خونی باعث احساس سرما به خصوص در انتهای اندام‌ها یعنی دست‌ها و پا‌ها می‌شود.

چرا بیشتر مردان زودتر از زنان می‌میرند؟

چرا بیشتر مردان زودتر از زنان می‌میرند؟ یکی از دلایل این ویژگی مردان، بیولوژیکی است. لوب پیشانی مغز که مسئول قضاوت و بررسی عواقب تصمیمات است، در مردان آهسته‌تر از زنان تکامل می‌یابد. این باعث می‌شود تا مردان بیش از زنان در اثر تصادفات یا خشونت جان ببازند. برای مثال می‌توان به رانندگی در حال مستی، قتل و دوچرخه‌سواری در مکان‌های خطرناک اشاره کرد. تکامل آهسته و فکر نکردن به عواقب کار‌ها باعث تصمیماتی می‌شود که زندگی مردان را در بلندمدت هم تحت تأثیر قرار می‌دهد. مانند مصرف مشروبات الکلی، اعتیاد به سیگار و موادمخدر.
۲۲‌دقیقه تمرین ورزشی روزانه خطر کووید ۱۹ شدید را دور می‌کند

۲۲‌دقیقه تمرین ورزشی روزانه خطر کووید ۱۹ شدید را دور می‌کند

بیماری شدید کووید فقط یکی از اثرات منفی زندگی بی‌تحرک است که عامل خطر برای بیماری‌های قلب و عروق، چاقی، دیابت، سکته مغزی و برخی از انواع سرطان‌ها شناخته می‌شود. کم کردن بسیاری از عوامل خطر کووید ۱۹، اگر ناممکن نباشد، بسیار سخت است. پس قابل درک است اگر احساس می‌کنید در مقابل آن‌ها قدرتی ندارید. با‌اینحال، بهتر است بدانید که در صدر همه این عوامل خطر بی‌تحرکی قرار دارد. خبر خوب این است که شما می‌توانید بی‌تحرکی را به عنوان مهمترین عامل خطر اصلاح کنید.
در طول روز چه میزان آب باید بنوشیم؟

در طول روز چه میزان آب باید بنوشیم؟

میزان مصرف آب در طول روز چقدر است؟ بدن ما برای ادامه عملکرد خود نیاز به آب کافی دارد. آب ترکیب اصلی خون، لنف و عرق محسوب می‌شود. در واقع بیش از نصف حجم بدن ما از آب تشکیل شده است. به عقیده متخصصان آب به شما انرژی‌ می‌دهد و اگر به اندازه کافی از این مایه حیات ننوشید احساس خستگی و سردرد رهایتان نمی‌کند. همچنین کمبود آب، یبوست یا عفونت ادراری به همراه خواهد داشت.
چای سبز در درمان کرونا تاثیری دارد؟

چای سبز در درمان کرونا تاثیری دارد؟

بر اساس یافته‌های مخققان، ماده‌ای به نام اپی گالوکاتکین گالات (EGCG) در چای سبز وجود دارد که می‌تواند تا حد زیادی در جلوگیری از ابتلا به نوع جهش یافته ویروس کرونا که طی ماه‌های گذشته نگرانی گسترده‌ای را در دنیا سبب شده نیز موثر واقع شود.

چرا ویتامین دی برای سلامت مهم است؟

مطالعات نشان می‌دهد که مصرف روزانه ۱۲۰۰ واحد از این ویتامین، با تقویت سیستم ایمنی بدن، خطر ابتلا به بیماری‌های ویروسی بخصوص آنفلوآنزا را کاهش می‌دهد
زنانِ روزنامه‌خوان و مردانی که از موبایل استفاده می‌کنند کمتر فراموشی می‌گیرند

زنانِ روزنامه‌خوان و مردانی که از موبایل استفاده می‌کنند کمتر فراموشی می‌گیرند

زنانی که به طور مرتب روزنامه می‌خوانند نسبت به بقیه جمعیت ۳۵‌درصد کمتر احتمال دارد که دچار فراموشی شوند. این در مورد مردان صدق نمی‌کند. اما مردانی که به طور مرتب از گوشی‌های تلفن همراه خود استفاده می‌کنند، خطر ابتلا به فراموشی را تا ۳۶‌درصد کاهش می‌دهند. چنین چیزی در مورد زنان صادق نبود.
۱۰ ماده غذایی سرشار از پروتئین

۱۰ ماده غذایی سرشار از پروتئین

پروتئین گوشت گاو در هر اونس ۹،۱۲ گرم است. گوشت گاو یکی از غنی‌ترین مواد غذایی حاوی اسید‌های امینه بوده و مصرف آن به عضله سازی کمک می‌کند.