فرادید | سینما - نقد و بررسی

Faradeed

پسرکشی؛ مخاطب را تا انتها جذب نمی‌کند

پسرکشی؛ مخاطب را تا انتها جذب نمی‌کند

در این فیلم پیچیدگی‌های روابط خانواده‌ای که به خاطر یک باور غلط دچار بحران هستند، طی چند دهه به نمایش در می‌آید. منتقدان بر این باورند که کارگردان می‌توانست کمی با دقت بیشتر و عمیق‌تر کردن ماجرا‌های رخ داده در فیلم سوال مبهمی را در ذهن مخاطب نگاه دارد.

"آقازاده" ادامه سریال "پدر"؟

هرچند که «حاج علی» هم مانند «حاج رضا» رابطه دوستانه‌ای با «حامد» داشت، اما جدیت این کاراکتر و بازی مهدی سلطانی، با شخصیت «حاج رضا» و بازی امین تارخ، تفاوت‌هایی دارد که باعث شده شباهت این دو شخصیت به یکدیگر کمتر به چشم بیاید.

"شنای پروانه"؛ فیلمی که واقعی است

منتقدان براین باورند که فیلم‌نامه «شنای پروانه» از دسته فیلمنامه‌های قوی و خوب محسوب می‌شود. این فیلم نامه را پدرام پورامیری و حسین دوماری نوشته‌اند. فیلم‌نامه دقیق و حساب‌شده است.
دمِ دستی‌ترین نوع روایت در

دمِ دستی‌ترین نوع روایت در "سریال دل"

این وسط اگر چیزی برای تماشاچی ندارد، اما حسابی از شرمندگی تالار و آرایشگاهی که اسپانسر سریال شده‌اند در می‌آیند و بالاخره این همه زحمتی که برای لباس عروس و چیتان پیتان کردن بازیگران در سکانس عروسی شده است حداقل ۱۲۰ دقیقه‌ای تصویر (و نه قصه) تحویل می‌دهد.
بالیوود، شکنندگیِ پنهان در زیرِ روکشِ پر‌زرق‌وبرق!
به دنبالِ خودکشیِ بازیگرِ جوانِ سینمای هند مطرح شد:

بالیوود، شکنندگیِ پنهان در زیرِ روکشِ پر‌زرق‌وبرق!

ماشینِ فامیل‌بازیِ بالیوود به خوبی در حرکت است و درباره همه چیز از اینکه چه کسی چه پروژه‌ای را انجام دهد و بابتش چه مقدار پول بگیرد تا اینکه فیلم چگونه توزیع شود و به نمایش دربیاید را کنترل می‌کند. اغلب فیلم‌هایی که با بودجه کم تولید شده‌اند حتی اقبالِ راه یافتن به سینما‌ها در شهر‌های کوچک را پیدا نمی‌کنند.
فیلم

فیلم "حفره" (سکو)؛ فاتح زمانه کرونازده

مهم‌تر از آن «حفره» (سکو) با جمله‌ای در باب وضعیت بشری آغاز می‌شود، جمله‌ای که به یک خطابه حکمت‌آموز بیشتر شبیه است تا به یک بیانیه تند و تیز اجتماعی: ۳ دسته آدم داریم؛ «آن‌هایی که بالا هستند. آن‌هایی که در زیر هستند و آن‌هایی که سقوط می‌کنند».
سریال دل؛ درامی که پیش نمی‌رود!

سریال دل؛ درامی که پیش نمی‌رود!

مثال بارزش اینکه در داستان اصلی، عروس یعنی رستا با بازی ساره بیات، شب عروسی غیبش می‌زند و ۱۰ قسمت طول می‌کشد تا مخاطب بفهمد چرا غیبش زده و ۲۵ قسمت طول می‌کشد تا این عروس کم‌کم شروع کند به گفتن حقیقت!
تعبیرِ

تعبیرِ "مرگ خیام‌وار" در فیلم خانه پدری؟!

در واقع مضمون اصلی فیلم در احاطه استعاره‌هایی است که ریشه در قصه‌گویی مبتنی بر عرفان بینامتنی ایرانی دارد. درخت انجیر با انجیر‌های شیرین و برادر مجنونی که از رفتن به زیرزمین مُثُلی منع می‌شود؛ انگور‌هایی که در گوردخمه ملوک آویزان است.
فیلم جاندار؛ پرآب و تابِ بی‌جان

فیلم جاندار؛ پرآب و تابِ بی‌جان

از طرفی اثر شباهت‌هایی به فیلم «اینجا ته دنیاست» ساخته کارگردان جوان کانادایی «خاویر دولان» دارد؛ از این منظر که خانواده‌ای پیچیده را نشان می‌دهد که هیچ چیز قادر به حل کردن مشکلات بین اعضای خانواده نیست.
دوست داشتن یا عاشق شدن؟ روایت تفاوت‌ها در فیلم

دوست داشتن یا عاشق شدن؟ روایت تفاوت‌ها در فیلم "بهت"

شخص عاشق به معشوق خود مي‌گويد، تو آفتابي هستي كه فقط بايد بر من بتابي و فقط متعلق به من هستي اما در روند دوست داشتن شخص به مطلوب مورد نظر خود مي‌گويد كه تو آفتابي هستي كه بايد بر همه بتابي و تنها بر من مالكيتي نداري.
حکایت دریا و  اکران آنلاین اجباری

حکایت دریا و اکران آنلاین اجباری

حسرت دیدن اکران فیلم به اصطلاح سر جگرت می‌ماند و به همین دلیل قبول کردم این اتفاق بیفتد. خیلی خوشحالم که مردم در اکران آنلاین از فیلم استقبال گسترده‌ای کردند.